شناسه خبر : 76688
جمعه 10 مرداد 1399 , 09:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عیدِ بندگی و نفیِ آقازادگی

با آقازادگی هرگز نمی‌شود ادعای سروری کرد و اگر حتی فرزند ابراهیم خلیل الله با آن‌همه مقام در پیشگاه خداوند هم باشی...

فاش نیوز - عید قربان، بر خلاف آنچه بعضی پنداشته‌اند، اتفاقاً یکی از سیاسی‌ترین اعیاد اسلام است.
دقت بفرمائید: یکی از سیاسی ترین اعیاد اسلام است.
 و یکی از مهم‌ترین شاخص‌های جامعه دینی را به رخ می‌کشد. شاخصه‌ای که اتفاقاً در جامعه امروز ایران هم بسیار محل بحث است.
 #چرا_انتخاب
 
بخش زیادی از مشکلات ما از آنجا شروع شد که امام حسین(ع) به سمت کوفه حرکت کرد. اگر امام حسین(ع) در آن سال شصت و یک هجری به کربلا نمی‌رفت، مردم عادی هم می‌توانستند در زیر حکومت یزید زندگی کنند.
 
اگر امام حسین (ع) به کربلا نمی‌رفت، میشد درگیر این همه انتخاب های سخت و دردناک نشد. 
می شد بدون برچسب رادیکال فعالیت کرد. 
می شد ساحل عافیت رو ترک نکرد. حتی میشد با شر هم همکاری کرد.
 
اما فرزند سلحشور و مقدس رسول الله(ص) رفت و حضور کاروان او در کربلا خودش را در تمام تاریخ بازتولید کرد و در تمام صحنه های تاریخ خط افتراقی بر حق و باطل کشید.
 
و حالا ما آدمیان تا انتهای تاریخ باید آزادی‌خواه و ظلم ستیز باشیم و بهترین و زیباترین راه ها و مسیرها را انتخاب کنیم.
یا راه حق و یا خدای ناکرده راه باطل!! و هیچ راهکار دیگری برای سعادتمندی ابدی نداریم...
 
و اما حضرت ابراهیم علیه السلام پس از آن که از فرزند دلبندش می‌گذرد و عملاً ثابت می‌کند: که دستور خداوند را بر رابطه پدر _ فرزندی ترجیح می‌دهد، به مقام رفیع امامت می‌رسد، «وَ إِذِ ابْتَلی إِبراهیمَ ربّه بِکلماتٍ فأتمهنّ قالَ إِنّی جاعِلُک لِلنّاسِ إِماماً » جالب اینجاست که حضرت ابراهیم(ع) می‌پرسد: حالا که به این مقام رسیدم این اعتبار و جایگاه رفیع و عظیم {ازطریق"ژن"} به خانواده و فرزندان و بازماندگانم هم می‌رسد؟ «قالَ وَ مِنْ ذُرِّیَّتی »؟ و پاسخ الله تعالی می‌رسد که «قالَ لا یَنالُ عَهْدِی الظَّالِمینَ» "نه" هرگز به ظالمان {دنیاگرایان-زراندوزان و جاه طلبان وفتنه طلبان عدالت گریز} نمی‌رسد. (چه فرزندان و خاندانت و..)
 
یعنی: خیر، با آقازادگی هرگز نمی‌شود ادعای سروری کرد و اگر حتی فرزند ابراهیم خلیل الله با آن‌همه مقام در پیشگاه خداوند هم باشی ولی از موازین عدالت فاصله بگیری، به هیچ عنوان حق نداری از اعتبار خانوادگی خرج کنی و در جایگاه اداره و تمشیت امور جامعه قرار بگیری.. عید قربان، عید نفی آقازادگی و تاکید بر مناسبات عادلانه در سازماندهی جامعه دینی است.
 
 با این تفصیل، اتفاقاً نسبت عید مبارک غدیر و عید قربان هم آشکار می‌شود و نام گذاری «دهه ولایت» معنا و ‌منطق روشن‌تری پیدا می‌کند.
 
 حکومت و جایگاه سرپرستی و رهبری جامعه، مبتنی بر عهدی ملکوتی است و به امیرالمؤمنین امام علی(علیه السلام) که عادل‌ترین شخصیت امت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و اله و سلم) است، به فرمان الهی «اختصاص» دارد. چرا که امام علی ابن ابیطالب هم ابراهیم خلیل الله ایثارگری است: که به‌جای حضرت اسماعیل ذبیح الله، ده فرزند مقدسش (که جانشینان رسول الله به امر نبوت اند)  یکی پس از دیگری به قربانگاه و قتلگاه می‌روند و عملاً اثبات می‌کنند که در انجام رسالت الهی از مسموم و ‌مقتول شدن و کشته شدن در راه خداوند هیچگونه ابایی ندارند... (صلوات الله علیهم)
 
 فرزندان برترین رسول خدا از حضرت زهرا سلام الله علیها تا امام حسن عسکری علیه السلام به شهادت رسیدند تا خداوند به فرشتگانش فخر کند که ببینید عهد مرا چه ظلم‌ستیزان و پاکان و عدالت گستران فداکاری به دوش گرفتند... 
 
عید قربان عید امامت است و عید غدیر عید قربانی شدن و فداکاری برای اهداف مکتب حقیقت و عدالت ..
 
 اعیاد مبارک بر همه ایثارگران عزیز مبارک باد.
محمدرضا سابقی
اینستاگرام
سپاس از شما
اینکه عید قربان را به این زیبایی تصویگری نموده اید.
و عید امامت نامیدید نکته ظریفی و تلنگرهای عمیقی دارد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi