شناسه خبر : 76698
پنجشنبه 09 مرداد 1399 , 08:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تلویزیون اسرائیل: زندگی ما به وضعیت فلاکت باری رسیده است

منابع رسانه رژیم صهیونیستی اذعان می‌کنند بحران معیشتی و اقتصادی در این رژیم بسیار شدت گرفته و کار را به اعتراضات تند و خودکشی‌های متعدد کشانده است.
رامی ‌اسحاق، مغازه‌‌دار پس از بریدن رگ‌های دستش از فرط استیصال، مورد توجه رسانه‌های صهیونیست قرار گرفت. او به شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل می‌گوید می‌خواهد از اسرائیل برود و به زادگاهش برگردد. رامی ‌اسحاقِ، در حالی که با دست‌ پانسمان شده‌ صورتش را چنگ می‌زند و بر سر می‌کوبد، می‌گوید اگر می‌توانست از اسرائیل می‌رفت. او این هفته پس از دریافت قبض هزینه‌ها و مالیات حدودا ۱۶۰ هزار دلاری که ملزم به پرداخت آن است، رگ دستانش را برید و مغازه‌داران اطراف او را نجات دادند و ده‌ها پلیس به مغازه‌اش ریختند که وضع را رصد کنند.
رامی ‌اسحاق که در منطقه «حولون» در حومه تل‌آویو بوتیک لباس دارد، گفته که ۳۰ سال است مغازه دارد و در هیچ بحرانی، وضعیت برای صاحبان کسب و کارهای خرد به مانند دوره حاضر این ‌قدر «فلاکت‌بار» نبوده است.
او با‌گریه گفت وکیل گرفته بود تا شاید به او در برابر نهادهای مالی کمک کند اما وکیل هم یک‌باره گفته است که به او هم باید پول کلانی بپردازد.
چند هفته پیش هنگامی‌نیز گزارشگر شبکه ۱۲ تلویزیون اتفاقی با صاحب یک ساندویچ‌فروشی در شهر ‌اشدود مصاحبه کرد. این اغذیه‌فروش هنگام صحبت درباره این‌که دقایقی قبل از حضور این گزارشگر، پلیس آنجا بوده و به‌خاطر بازکردن دکه‌اش جریمه سنگینی برایش نوشته، به‌گریه افتاد.
این مرد گفت که او اتفاقا از رای‌دهندگان به حزب لیکود (نتانیاهو) است اما دولت در رسیدگی به معیشت مردم کوتاهی کرده  و کرونا این بحران را تشدید کرده است.
یک بازیگر معروف تئاتر نیز ‌گفته که برای حداقل معیشت در این وضعیت به شاگردی در سبزی‌فروشی محله‌‌اش در تل‌آویو روی آورده است.
یک زوج صهیونیست  که سه فرزند دارند و دوربین یکی از شبکه‌های تلویزیونی زندگی آنها را در دوره اخیر دنبال کرده بود، در حالی که خود صاحب کسب‌وکار پردرآمد از پارک بازی کودکان بوده‌اند، اکنون در یک سوپرمارکت قفسه‌ها را مرتب می‌کنند. یک کارمند با سابقه فرودگاه بن‌گوریون، ضمن بازگشت به این فرودگاه سوت و کور می‌گوید برای هر کاری که مراجعه کرده، جواب شنیده خیل افراد بیکار، قبل از او در صف کار هستند. مجردها و یا زوج‌های بسیاری که زندگی مستقل داشتند، دوباره نزد خانواده بازگشته‌اند و پولی برای امرار معاش ندارند.
طبق آمار رسمی، بیش از یک میلیون نفر از چهار میلیون شاغل در اسرائیل در دوره اخیر بیکار شده‌اند. رسانه‌ها آنها را که همگی از قشر متوسط بوده‌اند، «فقرای تازه» می‌نامند. نهاد ناظر روانکاوی اسرائیل، این هفته نسبت به افزایش خودکشی به‌ویژه در میان افرادی که بیکار شده و آینده‌ای ندارند، هشدار داد. دولت صهیونیستی در هفته‌های گذشته پس از گسترش تظاهرات و خشم عمومی به‌ویژه علیه سخنان یک وزیر که نبود نان در سفره مردم را «حرف مفت» خوانده بود چند بسته کمک مالی تعیین کرد و امیدوار بود به اعتراضات  پایان دهد. اما هزاران تظاهرکننده هر شب تا بامداد از برابر دفتر نخست‌وزیری تا کنست (پارلمان) که فاصله آنها سه کیلومتر است، با کوبیدن بر طبل شعارها می‌دهند و راهپیمایی می‌کنند. پلیس هم معترضان را سرکوب و ده‌ها نفر از آنها را بازداشت می‌کند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi