شناسه خبر : 76699
شنبه 18 مرداد 1399 , 17:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعمال سلیقه شخصی در گزینش، خلاف قانون است

قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به صراحت اعلام کرده است که فرزند شهید بعد از سه ماه حضور در دستگاه دولتی باید استخدام رسمی و قطعی شود.

فاش نیوز- قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به صراحت اعلام کرده است که فرزند شهید بعد از سه ماه حضور در دستگاه دولتی باید استخدام رسمی قطعی شود.

اما اگر معلوم شود کسانی در بعضی از ادارات و ارگان‌های دولتی برای خانواده شهدا اشکال‌تراشی می کنند باید به عنوان ضد انقلاب مورد تعقیب و پیگرد قرار بگیرند (امام خمینی رضوان الله علیه) خانواده های شهدا چشم و چراغ این ملتند (امام خمینی قدس سره الشریف)

بارها و بارها از زبان مبارک رهبر فرزانه انقلاب و همه بزرگان این نظام در ارتباط با خانواده شهدا سفارشات لازم شده است و در هر سفارشی یک استدلال قوی نیز به‌کار برده اند. به عنوان مثال فرمودند(خانواده های شهدا صاحبان و وارثان اصلی این نظامند) و صدها نوع سفارشاتی از این قبیل عنوان شده است.

ما در جایگاهی نیستیم که بتوانیم به طور دقیق این فرمان رهبری عظیم‌الشان را تجزیه و تحلیل کنیم اما می‌توانیم بر این استناد سخن بگوئیم و انتقاد و پیشنهاد بدهیم که این جزء وظایف اصلی ماست.

ما نمی توانیم از یک طرف خودمان را پیرو امام و مقلد رهبری معرفی کنیم اما در قبال گفته‌های این بزرگان تعهدی نداشته باشیم. روزی که حضرت امام فرمودند "اشکال‌تراشی برای خانواده‌های شهدا، عین ضدیت با انقلاب است" در زیر این فرموده تبصره نگذاشتند که اگر حراست و یا گزینش اداره‌ای خودش تشخیص داد هر مشکلی که دوست داشت برای خانواده شهیدی درست کند اشکالی ندارد.

امام راحل در ارتباط با ساختار گزینش در زمان حیات خودشان بدترین ایرادها را گرفتند و با دستور اکید مجموعه قوانین من درآوردی را جمع نمودند و دستور انحلال گزینشی که بر اساس شرع و قانون استوار نبود را صادر نمودند.

در بحث چینش افراد و اجرای قوانین گزینشی، خودشان شخصا پیگر امور بودند. چرا که بر اساس قانون، شرایط گزینش اعتقاد به دین مبین اسلام، التزام عملی به احکام اسلام، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه، عدم اشتهار به فساد اخلاقی، تجاهر به فسق و عدم سابقه تشکیلاتی در گروهک‌های مخرب و ضدانقلاب و عدم سابقه کیفری موثر و عدم اعتیاد به مواد مخدر است.

در ذیل این فرامین قانونی لازم الاجرا نیز معظم له فرموده اند: ایثارگران در گزینش دارای اولویت هستند و این سرفصل قانون گزینش است که در سر سطر این قانون آمده است.

همچنین تجسس از حال افراد در غیر مفسدین و گروه‌های خرابکار مطلقا" ممنوع است و اینکه افراد چه معصیتی نموده اند، به بعضی گزارشات مخالف اسلام است بر این اساس تجسس کننده معصیت کار است.

این سخن صریح امام راحل در تاریخ پانزدهم دی ماه 61 است ولی متاسفانه در بعضی از دستگاه‌های اجرائی مشاهده می‌شود که گزینش ادعای خلاف این قانون را دارد و فرزند شهیدی را هشت سال به‌خاطر سلیقه های شخصی اشخاص هنوز تبدیل وضعیت نکرده است.

این درحالی است که در قانون جامع ایثارگران، قانون گذار صراحتا" اعلام نموده است که فرزند شهید بعد از سه ماه حضورش در دستگاه دولتی باید استخدام رسمی قطعی بشود.

این قانون است ولی اجرا نمی شود، خوب اگر حقیری چون من خود متضرر این قانون باشد و بخواهد با سکوت و پیدا کردن این و آن و دست به دامان شدن این مدیر و آن رئیس کار خودش را فقط درست کند، عین خیانت به اسلام و انقلاب می شود.

من نمی‌دانم چرا بعد از سال‌ها از عمر این انقلاب با توجه به منشور اخلاقی و قانون اساسی و مجموعه قوانین موجود هنوز سلیقه های شخصی در بعضی از ادارات حکمفرما است؟!

اگر امام راحل بنیان‌گذار انقلاب است، اگر ایشان ناجی این انقلاب بوده‌اند، اگر ایشان زندان و شکنجه‌ها را متحمل شد و دست از مبارزه برنداشت و اگر ایشان رهبر این نهضت هستند، پس چرا حرفشان عملی نمی‌شود؟!

 متاسفانه در بعضی جایگاه‌ها برخی افراد که خود را منتسب به انقلاب، امام و قوانین می دانند، برای تبدیل وضعیت فرزند شهید هزاران راه رفته را می‌روند تا بلکه مانعی برای او بتراشند. وقتی یک انسانی، شهروندی، دارای شرایط عمومی گزینش باشد و این هفت مورد قانون گزینش را داشته باشد، هیچ احدی نباید در روند کارش اختلال کند.

حال اگر فرزند شهید و یا جانباز مملکت هم باشد که دیگر تحت هیچ شرایطی نمی توان برایش اشکال تراشی کرد. اما متاسفانه شاهد این اشکال تراشی ها هستیم. لذا نیاز مبرم است قانون‌گذار برای یک بار هم که شده نظارتی در امور گزینشی داشته باشد و افرادی که مرتبط با هسته گزینش در هر مقطعی هستند را، توجیه و دعوت به رعایت قانون کند. تا این فضای فوق حساس از این حالت جبر و سلیقه ای خارج و برای نظام دشمن تراشی نکند.

رضا امیریان

اینستاگرام
مسئولین واکثرکارکنان دستگاههابرای جامعه هدف،،تره هم خرد نمیکنند!
داداش خوبم جانبازجنگ میدونی چرااینطوری شده ماخودمان میخواهیم اینطوربامابرخوردبشودچون ماکه بقول خودمان جانبازهستیم وازنوشتن نام خودمان اباداریم ومیترسیم اوناهم دست ماراخوندن ومیدونن ماباکری. همت. کاظمی. خرازی. صفت نیستیم مامیترسیم اسم خودمون رابنویسیم آنوقت توقع داریم تره برامون خردکنن کجای کاری مومن
لازم است برادر و خواهر جانباز نیز در سهمیه ۵درصدی استخدام قرارگیرند
والا ما که ندیدیم کسی دلش به حال خانواده ایثارگرا بسوزه و کاری براشون بکنن از وقتی قانون تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی اومده تو شرکت ما گلچین کردن و همه رو از مرکز شهرستان تو اولویت قرار دادن و هیچ خبری برای تبدیل وضعیت ما نیست
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi