شناسه خبر : 76707
جمعه 10 مرداد 1399 , 09:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عید قربان، طنین لبیک به ندای حق تعالی

مناسک و فلسفه‌ی مراسم عید قربان باید سرلوحه‌ی اعمال و رفتار همه‌ی مسلمین به ویژه هم میهنان عزیزمان در دیگر روز‌های سال باشد.

روز عید بزرگ قربان از راه رسید و زائران بیت الله العتیق قربانی دادند و حاجی شدند. روزی که اسماعیل نفس اماره قربانی شد و شیطان سنگسار و شرمسار به ژرفای دوزخ رفت. امروز دیگر حاجیان از هر نژادی و دسته ای قبیله ای همه با هم خواهر و برادرند. امروز آن روز بزرگی است که آرزوی قلبی رسول مکرم اسلام برآورده می شود که ای مسلمین بدانید و آگاه باشید که انما المسلمون اخوة فاصلحوا بین اخوئکم.

امروز دیگر هیچ کسی در بین زائران از رنگ و نژاد و قومیت او نمی‌پرسد. امروز همه ی زائران بیت الله حاجی هستند و جمله زیر سایه سار یک پرچم واحد درآمده اند و آن پرچم توحیدی اسلام ناب محمدی است.

در همین عید بزرگ الهی است که ندای لبیک اللهم لبیک از چپ و راست به گوش می رسد. باز ندای توحید در عالم طنین انداز شد که ان الحمد و النعمت لک و الملک لا شریک لک. روزی که در درون خود چه مشرف شده باشیم و چه نشده باشیم هزاران بار استغفار کرده و شیطان را سنگسار می کنیم.

روز عید قربان اگر چه شاید فقط برای حاجیان مشرف شده به خانه‌ی خدا باشد اما آنان که با دل زیارت بیت الله رفته اند (مخصوصا در شرایط کنونی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است) نیز زیارتشان یقینا مقبول است. آنها که در اعماق وجودشان لباس احرام به تن کرده اند و شیطان را لعنت کرده و بر سر نفس خود امیری کرده اند.

مناسک و فلسفه ی مراسم این روز بزرگ باید سرلوحه ی اعمال و رفتار همه ی مسلمین به ویژه هم میهنان عزیزمان در دیگر روزهای سال باشد. چشم پوشی از هوای نفس، خدمت به خلق، پرهیز از گناه و دروغ که آفت جامعه ی اسلامی است، باید سرمشق و الگوی زندگی مسلمان در دیگر ایام سال باشد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi