شناسه خبر : 76710
جمعه 10 مرداد 1399 , 12:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانباز لامردی به هم‌رزمان شهیدش پیوست

فاش نیوز- جانباز هشت سال دفاع مقدس حاج مرتضی جهانبانی از شهرستان لامرد به همرزمان شهیدش پیوست.

 پاسدار جانباز حاج مرتضی جهانبانی پس از سال‌ها خدمت مجاهدانه و کارهای خیر در شب عرفه در سن ۵۶ سالگی به خیل همرزمان شهیدش محمد کشتکار، حاج علی نوری، محمود امیری، حمید ناصری، محمود کاظمیان، ابراهیم قادری، احمد محمدپور، و ماندنی ماندگاری پیوست.

جانباز لامردی به هم‌رزمان شهیدش پیوست

این پیشکسوت عرصه جهاد و شهادت، در سال ۶۲ در پادگان جلدیان پیرانشهر در خط پدافندی حاج عمران از ناحیه پای راست و مرحله بعد در عملیات کربلای ۵ در سال ۶۵ از ناحیه دست، پا، شکم در شلمچه به درجه جانبازی نائل شد.

این خیّر نیک اندیش لامردی در عملیات‌های والفجر ۲، والفجر ۴، والفجر ۸، و کربلای ۵ حضور داشته، و به‌عنوان فرمانده دسته و فرمانده گروهان فعالیت داشته است.
 یکی از همرزمان این فرمانده عملیات کربلای ۵ در زمان دفاع مقدس در لامرد تصریح کرد: آقای جهانبانی در زندگی خود با توجه به داشتن تمکن مالی به ضعفا و نیازمندان کمک می‌کرد و همیشه و همیشه در امورات خیر پیش قدم بود.

او گفت: سرگرد جهانبانی هیچ وقت در پاسداری از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب ذره‌ای تردید نکرد و تا آخرین لحظه عمرش در جبهه انقلاب و ولایت همچون یاران شهیدش بر عهدی که با ولایت بسته بود، ایستاد.

وی افزود: آنقدر خوش خلق و خوش برخورد بود که بسیجیانش او را همچون عزیزی در حلقه می‌گرفتند و دوستش داشتند.

خانواده این شهید در اطلاعیه‌ای، از مردم خداجوی و شهید پرور لامرد خواست به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا هیچ برنامه عمومی نخواهند داشت، و تمامی هزینه‌های مراسم صرف امور خیر خواهد شد.

منبع: مهر
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi