شناسه خبر : 76725
شنبه 11 مرداد 1399 , 13:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اولویت های فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم

دستگاه‌های‌ اجرایی‌ موضوع ماده‌ی ۲ قانون جامع خدمات رسانی‌ به ایثارگران مکلفند همسر و فرزندان شهدا، خواهر و برادر شهید، جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان آزادگان بالای‌یک سال اسارت، همسر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد به بالا، فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه و فرزندان آنان را که به‌صورت شرکتی، قراردادی، پیمانی‌ به‌صورت بدون آزمون و خارج از سهمیه‌های‌ استخدامی‌ جذب...

فاش نیوز - بسم الله الرحمن الرحیم؛ اعضای‌ هیات رئیسه‌ی‌ فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم انتخاب و آقای‌ احمد امیرآبادی‌ فراهانی‌ به‌ عنوان رئیس، و آقایان محمدصالح جوکار و سیدجواد حسینی‌کیا، نمایندگان مردم یزد و سنقر به‌عنوان نواب اول و دوم، سیدکاظم موسوی، نماینده‌ی‌ مردم اردبیل به‌عنوان سخنگو و اقبال شاکری‌ و علی‌اکبر بسطامی، نمایندگان مردم تهران و ایلام به‌عنوان دبیران این فراکسیون انتخاب شدند.

اعضای‌هیئت رئیسه‌ی‌ فراکسیون وظائف بسیار سنگینی‌ را برای‌ ادای‌ دین در قبال فداکاری‌ها و ازخودگذشتگی‌های‌ شهدا، رزمندگان، جانبازان و آزادگان برعهده دارند. تجربه‌ی‌ مجلس دهم در حوزه‌ی‌ ایثارگران نشان داد که طرح‌ها و لوایح بدون کار کارشناسی‌ به تصویب می‌رسید؛ که پس از تصویب، در اجرا با مشکل روبرو می‌شد. اکنون با روی‌کارآمدن جانباز گرانقدر، آقای‌ امیرآبادی‌ فراهانی، به‌عنوان رئیس فراکسیون، انتظار می‌رود برای‌ تصویب قوانین و طرح‌ها، کار کارشناسی‌ صورت پذیرد.

موارد پیشنهادی‌ زیر اصلاحات قانون جامع خدمات‌رسانی‌به ایثارگران، مصوب 05/06/1385 مجلس شورای‌اسلامی، مربوط به حقوق ایثارگران، حوزه‌ی‌اداری‌ و استخدامی، آموزشی‌و رفاهی‌ ایثارگران می‌باشد که می‌بایست با اولویت، در دستور کار فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم قرار گیرد. با توجه به اینکه وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها تفاسیر متفاوت از قوانین ایثارگران دارند و می‌بایست قوانین به‌صورت شفاف باشد، فلذا موارد پیشنهادی‌ ذیل ارائه می‌گردد. قانون جامع خدمات رسانی‌ به ایثارگران، قانونی‌ دائمی‌ می‌باشد. همچنین با توجه به ماده 73 قانون جامع، منابع مالی‌ مورد نیاز، با حفظ سهم سایر منابع بنیاد، در قالب مفاد لوایح بودجه سنواتی‌ پیش‌بینی‌ خواهد شد که بار مالی‌ ناشی‌ از آن باید در لوایح بودجه‌ی سنواتی‌ منظور گردد.

حقوق ایثارگران (ماده 51 قانون جامع): دستگاه‌های‌ مشمول ماده‌ی 2 قانون جامع، موظفند به فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه های‌ حق علیه باطل مبلغی‌ معادل حداقل حقوق کارکنان را که هر سال توسط دولت تعیین می‌شود به عنوان فوق‌العاده‌ی ایثارگری‌ به‌طور ماهانه به ایثارگران شاغل پرداخت نماید.

تبصره‌ی 1: مبلغ موضوع این ماده، در خصوص رزمندگان غیرشاغل، توسط سازمان تامین اجتماعی‌ ن.م(ساتا) و در خصوص جانبازان و آزادگان غیرشاغل، توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت نماید.

تبصره‌ی 2: پرداخت همزمان فوق‌العاده‌ی ایثارگری‌ ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی‌ به ایثارگران و فوق‌العاده ایثارگری‌ بند 2 ماده‌ی 68 قانون مدیریت خدمات کشوری‌ بلامانع می‌باشد.

اداری‌ و استخدامی(ماده 21 قانون جامع ): دستگاه‌های‌ اجرایی‌ موضوع ماده‌ی 2 قانون جامع خدمات رسانی‌ به ایثارگران مکلفند همسر و فرزندان شهدا، خواهر و برادر شهید، جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان آزادگان بالای‌یک سال اسارت، همسر و فرزندان جانبازان 25 درصد به بالا، فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه و فرزندان آنان را که به‌صورت شرکتی، قراردادی، پیمانی‌ به‌صورت بدون آزمون و خارج از سهمیه‌های‌ استخدامی‌ جذب و بکارگیری‌ شده‌اند را نسبت به تبدیل وضعیت استخدامی‌ آنان پس از حداکثر سه ماه از شروع بکار، توسط دستگاه محل خدمت، به صورت رسمی‌قطعی، ثابت، دائم و یا سایر عناوین مشابه اقدام نمایند.

تبصره‌ی 1: سازمان اداری‌ و استخدامی‌ و سازمان برنامه و بودجه مکلفند نسبت به ایجاد شناسه‌ی استخدامی‌ برای‌ افراد فوق‌الذکر اقدام و حقوق و مزایای‌ ایشان را برقرار نماید.

تبصره‌ی 2: ایثارگران مشمول قانون فوق از شرایط احراز رشته تحصیلی و سن معاف می‌باشند.

تبصره‌ی 3: دستگاه‌های‌ موضوع ماده‌ی 2 قانون مکلفند، در صورت فقدان پست سازمانی‌ مناسب برای‌ افراد مذکور در ماده‌ی فوق، نسبت به ایجاد پست مورد نظر، از محل حذف پست‌های‌ بلاتصدی‌ و ایجاد پست سازمانی‌ جدید متناسب با مشارالیهم اقدام نمایند.

تبصره‌ی 4‌: دستگاه‌های‌ اجرایی‌ موضوع ماده‌ی 2 قانون جامع خدمات‌رسانی‌ به ایثارگران مکلفند یکی‌ از فرزند‌‌‌‌‌‌‌‌ان کارکنان شهید‌‌‌‌‌‌‌‌، جانباز و آزاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه، اعم از شاغل، فوت‌شد‌‌‌‌‌‌‌‌ه و یا از کارافتاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه را‌‌‌‌‌‌‌‌ علاوه بر سهمیه‌ی استخد‌‌‌‌‌‌‌‌امی‌ ایثارگران د‌‌‌‌‌‌‌‌ر همان د‌‌‌‌‌‌‌‌ستگاه، پس از بازنشستگی‌ پدر، استخد‌‌‌‌‌‌‌‌ام نمایند‌‌‌‌‌‌‌‌.

تامین حقوق ماهیانه‌ی فرزندان ایثارگران (ماده‌ی 33 قانون جامع): بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است به فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان 50 درصد و فرزندان آزادگان با حداقل 3 سال اسارت، تا زمان استخدام به‌صورت دولتی‌ و یا اشتغال در بخش خصوصی، تعاونی‌ و...، معادل حداقل حقوق کارکنان دولت به‌صورت ماهیانه پرداخت نماید.

مأموریت آموزشی‌ ایثارگران (الحاق یک تبصره‌ی به ماده‌ی 70 قانون جامع): کلیه‌ی دستگاه‌‌های‌ مشمول ماده‌ی 2  قانون جامع مکلفند ضمن فراهم آوردن امکانات لازم برای‌ آموزش ‌های‌ کوتاه ‌مدت، با ادامه‌ی تحصیل فرزندان و همسران شهدا، جانبازان و همسران و فرزندانشان، آزادگان وهمسران و فرزندانشان و رزمندگان که در استخدام دارند، تا پایان تحصیلات دانشگاهی‌ به‌صورت مأموریت آموزشی‌ تمام‌وقت یا نیمه‌وقت موافقت نمایند و دستگاه‌های‌ مشمول می‌بایست اعمال مدارک تحصیلی‌ کارمندان ایثارگر فوق را که از مأموریت آموزشی‌ استفاده می‌نمایند، پس از ارائه‌ی مدرک تحصیلی‌جدید، از تاریخ فارغ التحصیلی‌، براساس مدرک جدید حقوق و مزایای مربوط به آنان را پرداخت نمایند.

رفاهی‌ ایثارگران (اصلاح ماده‌ی ۷۲قانون جامع): با توجه به ضرورت حفظ نشاط و شادابی‌ ایثارگران و خانواده‌های‌ آنان، کلیه دستگاه‌های‌ موضوع ماده‌ی 2 قانون جامع، که دارای‌ هتل، اماکن تفریحی، سیاحتی، فرهنگی، هنری‌ و ورزشی‌ می‌باشند، موظفند لیست اماکن فوق را در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار داده و بنیاد با در نظر داشتن اصل عزتمندی، برای‌ استفاده‌ی ایثارگران و خانواده‌های‌ ایشان، 50 درصد تخفیف در بهره‌مندی‌ از این تسهیلات در نظر گیرد.

و در پایان بازخوانی‌ فرمان امام خمینی(ره) مبنی‌ بر تشکیل بنیاد شهید انقلاب اسلامی‌، مورخ 22/12/58، ضروری‌ به‌نظر می‌رسد:

«باید رسیدگى کامل به خاندان شهدا و آسیب‌ دیدگان و معلولین در این راه، چه در ‌انقلاب و چه قبل و بعد از آن به نحو احسن و با مراعات احترام آنان بشود.»

 

علی‌صیاد قبادی(کارشناس ارشد مدیریت و پژوهشگر حوزه‌ی اداری‌ و استخدامی)

اینستاگرام
سلام.سایت محترم فاش نیوز.باسپاس ازشماواطلاع رسانی مشکلات جامعه هدف.سپاس ودرودبه ریاست جدیدبنیادکشورجناب حاج آقااوحدی.، عده ی زیادی از جانبازان هستند که به دلیل نوع مجروعیت و منافقین و اشرار و گروه های ضدانقلاب به درجه جانبازی نائل گشتندوامروزازماده 38محروم میباشندجانبازانی که هم حالت اشتغال بنیاد شهیدبوده همچنین حکم ازکارافتادگی از وزارت دفاع و نیروهای مسلح رادارند جانبازانی که بجزحقوق بنیادهیج درآمددیگری نداشته وندارند. لذا به علت نوع مجروعیت قانون این دسته جانبازان را فراموش کردندوبلاتکلیف ماندیم. درحال حاضرماجانبازان فاقدحکم ماده 38نه آینده ای داریم نه پاداش مامشخص است ونه معوقه ای وبلاتکلیف هستیم از ریاست محترم سازمان بنیادشهیدوامورایثارگران کشور. جناب حاج آقااوحدی عاجزانه وبرادانه خواستاررسیدگی و رسیدن بحق وحقوق خود بوده ازایشان تقاضای پیگیری را داریم. انشاءالله فاش نیوز هم دراین مورد ما رایاری کرده و صدای ما رابه گوش مسئولین برسانند.خداوندبه همه شما بزرگواران که زحمت میکشیدطول عمر باعزت و سلامتی کامل عنایت فرماید.(جمعی از جانبازان حالت اشتغال استان گیلان.)
با سلام خواهشمندم پیگیری نمایید
تعداد زیادی جانباز 70 درصد حالت اشتغال در مناطق مرزی وجود دارد که بعد از بازه زمانی جنگ در مناطق مرزی و جنگ زده مجروح شدن اما به دلیل اینکه مجروحیت در زمان جنگ نبوده شامل ماده 38،نشدیم در صورتی که به همان میزان رنج جسمی و روحی عزیزان ماده 38را متحمل میشویم و از سوی دیگر رنج مضاعف از زندگی در مناطق محروم و مرزی را هم در زندگی احساس می کنیم ،برای رضای خدا مشکل ما را پیگیری کنید
رزمندگان زیر 6 ماه (مثلا 5 ماه ) هیچ وقت دیده نشدند
با سلام از اعضا محترم فراکسیون ایثارگران و ریاست محترم ان جناب آقای دکتر امیری
خواهشمندیم در مسئله حق باز نشستگی جانبازان که سازمان تامین اجتماعی میانگین پرداختی دو سال را ملاک قرار میدهد حال آنکه در سال ۹۸ حکم فوق را دیوان عدالت اداری باطل و حکم به پرداخت آخرین پرداختی جانباز نموده است با این حال سازمان تامین اجتماعی از اجرای حکم مذکور استنکاف مینماید. خواهشمند است با توجه به فرا رسیدن ایام بازنشستگی جانبازان در سنین بالا و مشکلات جسمی و روحی و وضعیت سخت اقتصادی به این مسئله مهم ورود پیدا کند.
باسلام درود بر شرفت آقای امیر ابادی فراهانی خیلی مردی که پیگیر کار ایثارگرانی مخصوصا شرکتی های پیمانکاری واقعا تشکر میکنم ازشما بزرگ‌مرد
با سلام،عزیزانی که طرح مینویسید میشه بفرمایید گناه فرزندان جانباز زیر پنجاه چی بوده که هیچ امتیازی شامل حالشون نمیشه میشه بفرمایید گناه اونا که شهید نشدند و سابقه خط مقدمشون از همه ایثارگرا بیشتر بوده و هیچ امتیازی شامل حال اونا نمیشه چیه،بنده فرزند جانباز 30درصد هستم که پدر بنده در سن 56 سالگی بر اثر عارضه جنگی فوت شد میشه بفرمایید چرا کسی توی سن 56 سالگی باید فوت کنه زمین های کشت و صنعت ایثارگران رو که به یه عده دزد و زمین خوار واریز کردید که با رشوه و رانت حق ایثارگران رو لگد کوب کردند و هیچ قانونی هم نیست که بیاد نظارت کنه ، استخدامی ما فرزندان جانباز که باد هوا بود خیری از این ایثارگری جز شر به ما نرسید جانبازان قلابی که سینه شون سپر شده جلوی اعتبارات و امتیازات به اونایی که خاک خوردند و خاک ندادن اجازه حضور به بنیاد هم نمیدن ، بنده با فوق لیسانس معماری نه بیمه درمانی دارم نه سابقه و بیمه بازنشستگی دارم و نه شغلی نه حق ازدواج دارم.

با 34سال سن نه خودرو دارم و نه تا به حال وامی برای خود اشتغالی تونستم بگیرم نه خودرویی دارم نه پدرم خودرویی داشته یک نفر خانواده بنده شغل نداره توی شهرستان دور افتاده بنام دهلران زندگی میکنم دادم به هیچ جایی نمیرسه اگه هم برسه دادگاهی برای گرفتن حق وجود نداره صدای ما توی گلو خفه شده شما بفرمایید به چه کسی و کجا مراجعه کنیم برای حقمون این همه بیداد رو کی میتونه جوابگو باشه ما جز شر خیری از شما ندیدیم دم از خانواده ایثارگر می زنید.

دیگه خودتون خجالت نمیکشید از این همه دروغ هر امتیازی میدید فقط شامل حال یه عده قلیل میشه حق استخدام همونا تو اولویتن حق وام اونا در اولویتن افزایش حقوق اونا در اولویتن بازنشستگی اونا در اولویتن پس بقیه چی اینا چه گناهی کردن بزرگواران امتیاز من فرزند جانباز و ایثارگر از اون فرزند تحت پوشش کمیته پایین تره به والله میشناسم افرادی که تحت پوشش کمیته امداد صد برابر من و خانواده من دارایی داره و بچه هاشم استخدام شدن تا کی میخواهید دروغ بگید ایا طبق قانون اساسی بنده حق اشتغال و مسکن و خدمات درمانی دارم؟ سوای فرزند جانبازی و ایثارگری...

من جانباز میشناسم از کار افتاده کلی همسرش حق پرستاری میگیره ولی از اون ور میلیاردی وام میگیره و فعالیت به قول خودش اقتصادی داره بفرمایید این شخص به پرستار نیاز داره یا اونی جانباز شیمیایی که روی تخت با مرگ دست پنجه نرم میکنه کدوم مستحق دریافت حق پرستاریه مدیونید مدیون شهدا و ایثارگران واقعی که ولی نعمتتانند ، رانت و پارتی توی ادارات بنیاد داره بیداد میکنه برید.میدونه جانبازان و خانواده های ایثارگر واقعی که توی جهبه آسیب دیده اند رو دریابید ستونهای این مملکت اونا هستند دارید انرژی و وقتتون رو با درختای بی ثمر هدر میدید ، بنده دیگه نه امیدی به شما دارم نه انتظاری فقط میدونم یکی اون بالا هست که خوب بلده عدالت رو برقرار کنه ... انتظار نشر هم ندارم چون میدونم نشر نمیکنید
سلام آقای امیر آبادی اگر این قانون است پس چرا به ما جانبازان زیر بییت وپنج درصد حداقل حقوق کارمندان را پرداخت نمکینن واین قانون را اجرا نمیکنند مگر نه که قانونش سه سال است که تصویب شده ودولت هم دستور اجرایش را داده است پس چرا هیچ کس هیچکاری برای ما حانبازان مظلومی که از ساتا فقط,رفقط ۸۶۰تومن میدن رسیدگی نمیکند آخر کجای این کار گیر دارد که اجرا نمیکنند وحق وحقوق ماها رو نمیدن مگر ما چیکار کرده ایم که به ما رسیدگی نمیکنید؟؟؟
سلام واقعا احسن بر وجدان عدالت آقای امیر آبادی فراهانی که پیگیرکار ایثارگران هستیدمخصوصا استخدام فرزندان جانبازان واقعا تشکر دارم ازمحضرشریف تان بنده جانباز ۵۵٪درصدهستم وفرهنگی باز نشسته یک پسرم بنام مهدی مرادبخش چهار سال است لیسانس حسابداری دارند آموزش پرورش وی را جایگزین بنده ننمودند حتی از کمسیون ماده ۱۶رای براجرای آن گرفتم بازهم استخدام ننمودند هنوز بیکار هستند،بنده با حقوق باز نشستگی فرهنگی هم خرج پوشاک جیب خرجی پسرم می‌پردازم وهم خرج زندگی روز مره خودم و همسرم را درصورتی بنده دوتانوه دارم دوتا داماددارم ویک عروس دارم خواپ بچه های من هستند هرهفته جمعه جهت سرکشی به مامیایند،ویک پسرم بنام محمدصدیق مرادبخش را بارای دیوان عدالت اداری دراداره برق گیلان که درسال ۹۱ درآزمون شرکت نموده بودند جذب نکردندیعنی سهمیه وی را حذف نموده بودند تا به دیوان عدالت اداری شکایت نمودم بعداز سه سال ونیم محکوم شدندسپس بابنده تماس گرفتند که پسرت را بفرست برای جذب در برق منطقه گیلان وقتی گزینش مصاحبه نیز تمام شددعوت به کار نمودنداما برق منطقه گیلان ازاستخدام رسمی وی سرپیچی میکنندهرشش ماه باهاش قراردادمیبندند الان نزدیک چهار ساله که قراردادی هستند بنیادشهیدنامه زندندکه پسرم رااستخدام رسمی نمایند
این خلاف قانون است که وی را قراردادی نگهداشتید،اماهنوزم که هنوزه پسرم را استخدام نمی‌کنندبنده نمی دانم اینها از چه کسی دستور میگیرند مگرنه این است که ازبرکت خون شهدا و جانبازان نهال انقلاب بارورگردیده ومسعولین به انجام وظیفه مشغولند واقعا ازمحضرشریف جنابعالی بسیار تشکر میکنم که پیگیر کاراین عزیزان هستید ازلطف عنایات شما تشکر و قدرد انی می‌نماییم اجرکم عندالله
سلام..بنده دیگه خجالت میکشم ازبس مشکلم روبیان کردم برای بنیادوکمکی ندیدم..جانباز15درصدم که فاش نیوزازمشکلم باخبرهست..بیماری ونداری مصیبت بزرگیست که سهم ماازجنگ شد..
باسلام‌.جناب فراهانی ودیگر دوستان گرانقدر.به فکرماجانبازان حالت اشتغال بنیادباحکم ازکارافتادگی که امروزازماده 38بدلیل نوع مجروعیت ..مکان و انقلاب محروم شدیم باشید.نه معوقه ای نه پاداشی نه احکامی ازهمه چیزهای ماده 38محروم هستیم.!امیدواریم تدبیری اندیشه کنیدتافوری به مشکل مارسیدگی وبه حق وحقوق خودمان برسیم..ازفاش نیوزکه دراین زمینه اطلاع رسانی کرده و مشکلات ماراکم وبیش بگوش مسئولین میرساندمتشکریم وسپاسگزاریم.جانبازوبرادرشهیدمحروم از ماده 38
با سلام.من کهبعید می دانم بتواننداقای بودجه را راضی و قوانین جانبازان زیر 25-درصد را اجرایی و برنامه اصلی ششم را که در مجلس قبل بطور عمد بد و خراب خواندن و حفوق مارا پایمال کردن و کسی هم حرفی نزدچون یکی از خودمان که اصول گرا و ولایت مدار نبوداین خیانت را کرد.عید بر حق جویانو ظلم ستیزان مبارک.جان من فدای رهبر
سلام.اجرای ماده 38برای همه جانبازان حالت اشتغال راخواستاریم.جانبازحالت اشتغال بنیادمحروم از ماده 38
اگر به قانون برنامه ششم توسعه کشور در مورد ایثارگران کامل عمل شود دیگر مشکلی نیست. مشکل اینجاست که آقای نوبخت اگر دلش بخواهد دستور می دهد. نخواهد هم نمی دهد. به همین راحتی.مانند حقوق جانبازان تحت پوشش ساتا.که چرا دولت به اینان یک سوم جانبازان بنیاد شهید حقوق می دهد؟ تا وزارت بازرگانی که بخاطرش وزیر صمت را عزل کردند توسط مجلس تایید نشود این برنامه ها ادامه داره.
خدا نبخشه ان نمایندهای که قانون برنامه ششم توسعه را درست بیان نکرد و حقوق جانبازانز زیر 25درصد را ضایح کرد لااقل بیا بگو اشتباه کردم
با سلام میخواست بدونم هشتادوپنچ درصدحقوق یک کارمند
هشتصدوپنچاه هزارتومان هست که رزمنده های یکسال به بالا
میدندبخداشرمنده خانواده هستیم
با عرض سلا م وادب :: من گله مندهستم از نمایندگان مجلس که آیا همسر رزمنده جدا از ایثار گران هستند که همیشه در سختی ها پابه پای آنها بوده‌اند ودر بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه ی ششم توسعه
آمده که همسران رزمنده را محروم کرده‌اند از سهمیه در آزمون وکلا و‌مشاوران قوه ی قضایی از نمایندگان این دوره استدعا دارم درمورد سهمیه ی همسر رزمندگان یک بازنگری کنند وانان را دراین سهمیه بگنجانند وانان را از این حق محروم نکنند
با عرض سلام و خدا قوت . از شما دست اندر کاران حقوق ایثارگران به عنوان فرزند شهید خواهش دارم در خصوص اعاده به خدمت با سنوات ارفاقی و اصلاح آن در برنامه هفتم توسعه حتما رایزنی کارشناسانه بفرمایید . زیراحقوق بازنشستگی باپایه ۲۰ سال سابقه وحقوق ۳۰ روز متاسفانه خیلی ها رو متضرر نموده است و این با دستور مقام معظم رهبری و بنیاگذار جمهوری اسلامی منافات دارد چرا این دو بزرگوار برای یادگاران شهدا ارزشی خاصی قایل می باشند . قبلا یک بار اعاده به خدمت مجاز بود ولی متاسفانه برخی قانون گذاران با بی مهری خیلی از قوانین رو با گذاشتن پیش شرط ایثارگران را از این امتیاز سلب نمو ده اند .
باسلام و احترام
خواهشمندم در خصوص بازنشستگی پیش از موعد فرزندان جانباز ، پیگیری فرمایید.
سلام برمسولین محترم جانبازان زیر۲۵ درصد بعداز جنگ تا حالا معوقه دارند لطف کنید بریزید بحسابشان این دیگه تبصره وماده ندارد انها هم بسم خودشان دراین جنگ ۸سال زحمت کشیدند نگذارید اه نالشون دنبالتون باشه
سلام تو را خدا ماموریت آموزشی فرزند جانباز رو پیگیری نمائید.خیلی ممنون
با سلام و احترام- خواهشمند است ماموریت اممزشی فرزندان جانباز را سریعتر پیگیری نمایید زندگیمون داره ازهم پاشیده میشود
سلام بنده با کد ملی 0052905756 اعلام شده که 20%جانبازی دارم اما در پی مشاجره لفظی با یک کارمند بنیاد حدود ۳ سال است محتوایی فیزیکی پرونده بنده مفقو د شده اگر من شامل نبودم چگونه این در صد به من داده شده واگر داده اند با استناد به چه پروندهای این درصد را به من داده اند وتاکنون حتی یک ریال از امتیازات بنیاد را نیز بهره نبرده ام
رزمندگان ایثارگر ارتش که بیشتر از ۶ ماه در جبهه بودند و کارت ایثارگری هم دارند هیچ امتیازی ندارند نه رنیاد آنها را قبول دارد نه جایی دیگر پس امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر برای ایثارگران رزمنده چه شد ما که بازنشسته تامین اجتماعی هستیم چه کار کنیم
باعرض سلام طبق برنامه ششم توسعه جزئ 6 بندماده 88 ازقانون برنامه درطول سال 1396 برای ما رزمندگان یک مقطع تحصیلی بالاتر منظور شد ولی بخاطر استفساریه از ابتدای سال97 قطع گردید وتاکنون حق وحقوق مکتسبه ما پرداخت نگردیده می گویند شما بازنشسته شده اید اولا چه فرقی بین رزمنده شاغل وبازنشسته است دوما اجرای قانون ازاول برنامه ششم لازم الاجرا میباشد سوما جواب استفساریه نیز تایید همان قانون قبلی بوده ولی متاسفانه سازمان برنامه وبودجه اجرای مجدد را ازتاریخ تفسیر یعنی ابتدای سال 1398 ابلاغ نموده
سلام چراقامون برنامه ششم توسه رزمندگان اجرای نمی شود
سلام خواهشمند است برای ایثارگران امتیاز لحاظ شود به فرض شخصی که خودش رزمتده و داوطلبی زیر شش ماه دارد و پدر ایشان هم کمتر از شش ماه داوطلبی دارد ولی هیچ امتیاز ایثارگری لحاظ نشده ولی فرزند رزمنده 6ماه داوطلبی شامل بعضی امتیازات ایثارگری میشود و این دور از عدالت هست !!!؟؟؟؟
سلام رزمنده 5 ماه و کمتر فاقد بسیاری از امتیازات ایثارگری ولی فرزند رزمنده 6ماه شامل بسیاری از امتیازات چرا ؟لطفا بررسی نمایید
باسلام امیدمااول به خدا بعدب این مجلس انقلابی میباشد ان شاءالله مشکل اشتغال فرزندان شاهد ب کمک خداو یاری شما حل شود هرچه زودتر
سلام بر مجلس انقلابی امیدوارم قوانین قبلی ایثارگران در برنامه ششم بویژه مرتبط با رزمندگان بالای ۶ ماه پیگیری واجرایی بشوند زیرا قانون مصوب شما مجلس پیگیر ندارد قانون ابلاغ میشه دیگر کسی پیگیر نیست اگر مدیر بی خیال باشه اصلا مصوبه را اجرا نمی کند
سلام سال ۱۳۶۸ در قرارگاه رمضان بسیجی بودم هنوز صدام بودش وماهم ماموریت برون مرزی میرفتیم جانمان هم در خطر صدام ،کومله ودمکرات ومنافقین بود الانه میگن بعد از قطعنامه قبول نیست این چه عدالتیه عین ژلمه
با عرض سلام طبق برنامه ششم برای رزمندگان در سال 96 مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر پرداخت شد ولی برای همین عزیزان پس از بازنشستگی در سال 97به بعد قطع گردید لطفا امور ایثارگران مجلس پیگیری نمایند
نظرم این است که یه جانباز و رزمنده و بسیجی فعال گدانهای شاشورا هستم 31 سال کار کردم زحمت کشیدم تا اندک حقوق بازنشستگی بگیربا داشتند دو فرزند پسر بیکار و دختر بیمار اموراتم نمیگذره تقاضای کمک واقعی دارم
سلام
ماده ۵۱ قانون جامع درموردرزمندگان وجانبازان زیر۲۵ مسکوته
واقعا مگه اینا ایثارگرمحسوب نمیشن.
بنده دانشجوی ارشد هستم تمام هزینه هاروخودم پرداخ کردم بنیاد هیچ کمکی نکرد
اونوقت فرزندان جانبازان ۲۵ درصد از رزمنده ها وزیربیست وپنج درصدا دراولویتند،عجب قانونیه
اصلا این مطالبو کسی ازمسئولین صاحب نظر میخونه
یاواسه خودمون مینویسیم
نکنه میرزا بنویس هستیم
سلام .چرا بعد از 4 سال هنوز هیچ نتیجه مفیدی برای بازگشت طرح لغو شده ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان بدست نیامده؟ .لطفا پیگیری بفرمائید .چرا عمل مفیدی انجام نمی دهند.
اگه هر۴ سال درصد جانبازی را ۵درصد کاهش می دهندیعنی از ۲۵ به ۲۰ واز ۲۰به ۱۵ والی آخر تا حالا فرزندان بچه های جانبازان زیر ۲۵ درصداز سهمیه کنکور برخوردار می شدند نه این که ۵درصد برای چند هزار نفر تصویب می کردند
من همسر جانباز ۲۰درصد وفرزند بسیجی ۳۵ ماه هستم در کنکور خودم نتوانستم از سهمیه پدرم استفاده کنم وفرزندان هم نتوانست از سهمیه پدرش استفاده کند آیا بعداز ۴۰سال نمایندگان مجلس یازدهم(اکثرا رزمنده وجانبازهستند) بازهم نمی خواهند سقف جانبازی را از۲۵به ۲۰درصدو...درسهمیه کنکور کاهش دهند تا کی باید منتظر باشیم ۵درصد برای قشر عظیم جانبازان زیر ۲۵درصد ورزمندگان مانند چند قطره آب در یک دریاچه می باشد که اصلا به چشم نمی آید درحالی که سهمیه جانبازان بالای ۲۵درصد ۱۰الی ۱۵ درصدش مازاد می مانند اگر هرچند سال یک مقدار از جانبازان زیر۲۵درصد درسهمیه ها به بالای ۲۵درصد اضافه میشد تا حالا همه می توانستند ازسهمیه ها استفاده کنند ...
سلام ببخشید یه سوال داشتم پدرم سابقه بیست ودو ماه جبهه و کارت ایثارگری هم دارن میخاستم بدونم سهمیه پنج درصدی بهم تعلق میگیره یا باید داوطلبانه میرفتن؟؟؟
باسلام واحترام درقانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران لازم است حداقل سابقه ایثارگری از 6ماه به 4ماه تنزل یابد تاسایر رزمندگان از ((قانون خدمات رسانی به ایثار گران ))بهره مند شوند
زیرا در حق رزمندگان دارای سابقه کمتر از 6ماه اجحاف شد وکلا از مزایای این قانون محروم ومظلوم واقعه شده اند. من الله التوفیق
با سلام ، خواهشمندم نظارتی روی عملکرد بنیاد شهید شهرستانها هم داشته باشید ، بنده حقیر فرزند شهید هستم متولد ۵۷ متاهل دارای سه فرزند ، بیکارم ، بدون منزل ، اگه کمک مادرم نباشه از پس هزینه ها ی خانواده برنمیام ، بنده خدا خودش رفته اجاره نشینی تا من تو این شرایط بدون خونه نباشم ، آخه نمیتونم از پس اجاره خونه بر بیام ، همسرم هم خواهر شهید هست ، یک سالی میشه که متاسفانه بیماری سرطان داره ، واقعا دیگه نمی‌دونم چکار کنم ، دنبال کار آنچنانی هم نیستم چون سواد بالایی ندارم ، با این حال از کامپیوتر در حد میکس و مونتاژ سر در میارم ، دنبال شغل رانندگی یا نگهبانی هستم توقع چندانی ندارم فقط هر کاری هست حقوق بدن میزان حقوق هم برام مهم نیست ، در ضمن من ساکن شهرستان نیشابورم ، استان خراسان رضوی مثل من فرزند شهید بیکار اینجا زیاده ، خدایی کمی هم بفکر ما باشید تو سیستم شاغل خوردم چون خیلی سال قبل وام اشتغال گرفتم برا همینم بنیاد اصلا پیگیر کارم نمیشه حالا چون وام گرفتم و بهر دلیلی نشده ،حالا باید من و زن و بچه‌ هام از گرسنگی بمیریم ، یا همیشه باید با کمک اطرافیان امورات رو بگذرونیم ، دیگه واقعا خسته شدم و از زندگی سیرم هر روز از شرمندگی زن و بچه هام.. ، موفق باشید
با سلام و احترام
موضوع: تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران
بنده مهندس کشاورز (فوق لیسانس) از سال 93 تاکنون در شرکت کشت و دامپروری مغان بعنوان کارشناس و مسؤل مزرعه واقع در پارس آباد استان اردبیل کار میکنم که از سال 93 تا بهمن ماه سال97 بصورت پیمانی( که هر سال برای یک پیمانکار نیروی انسانی کار می کردیم) ، در اواخر سال 97 شرکت به خصوصی سازی رفت و آقای دکتر ژاییله خریدند و بعد از آن ما ( نزدیک 1400نفر) را به استخدام شرکت بصورت قرارداد محدود و موقت کارگری در آوردند تا اینکه اواخر سال98 شرکت به دولت برگشت و از دکتر ژاییله گرفتند و ما همچنان در شرکت بصورت قرارداد محدود و موقت کارگری کار میکنیم و عضو خانواده شهدا ( عمویم) و پدرم نیز رزمنده داوطلب شش ماه جبهه بوده و شرکت فقط یه عده خاص را روزمزد دایم تبدیل کرده و میگویند چون کامل از زیر نظر خصوصی سازی برنگشته و بقیه را نمیتوانند تبدیل وضیعت کنند چون بار مالی برای شرکت دارد آیا شرکت میتواند این کار را بکند؟؟؟
ما که تقریبا شش سال بدون اضافه کاری و تعطیل کاری و جمعه کاری کار کردیم و حالا هم میگویند نمیتوانیم شما ها را تبدیل وضعیت کنیم چون بخشنامه شماها را قبول نداره، چون برای شرکت بار مالی داره، بنظر شما چکار کنیم؟؟؟ ماها تقریبا 50نفر شاید هم کمتر از این باشیم همچنان بلاتکلیف ماندیم. باتشکر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi