شناسه خبر : 76739
دوشنبه 13 مرداد 1399 , 10:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آتشی به جان جانبازان و ایثارگران!

مرتضی ایزدخواه (جانباز و فرزند شهید) - روزگاری بود در تابستان اهواز (جنوب) از زمین و زمان آتش می بارید. آن هم در گرمای هوای 50 درجه منطقه!

از زمین توپخانه دشمن با انواع توپ و کاتیوشا زمین جنوب را شخم می زد ولی ایمان بسیجی ها  آن آتش را به بهشت ابراهیم تبدیل کرده بود.

اسماعیل ها آماده قربانی شدن بودند. همه پیشقدم  بودند برای نبرد با دشمن تا حدِ مرگ، تا به امر خدای خود لبیک گفته باشند. 

اما روزگار گذشت و همان بچه ها خانه نشین شدند و کسی سراغ آنان را نگرفت. ولی باز آنان بر عهد خود ایستادند و بعد از 35 سال روزی نیست که جانبازی با دلی خونین و جسمی خسته از این دنیای فانی به پرواز در نیاید.

به قول جانباز نخاعی شهید "محمد قبادی" عزیز، امروز به مراسم و عزای یک جانباز می رویم و فردا در عزای جانباز دیگر می نشینیم و نمی دانیم رجعت ما به سوی پروردگار در کدام مکان فرا خواهد رسید. 

آری عزیزانم؛

 آتش جنوب بهتر بود یا آتشی که امروز به خاطر مشکلاتی که بر جانبازان وارد می شود؟ مسلما آتشی که در جنوب کشور و در منطقه از زمین و آسمان می بارید، چون می دانستیم که با خدا معامله می کنیم. ولی امروز آتش زخم  زبان ها و مشکلات و زهم های بدن ما، دلمان را خون کرده اند. همه مسئولین از ما فرار می کنند و فقط به میز مقام خود چسبیدند.

 درد آتش زخم دلمان فشار می آورد تا دهان بگشاییم و صندوقچه دل خود را باز گوییم. شرایط به گونه ای شده که از خودمان بدمان می آید و فکر می کنیم هر کاری در برای کشور، انقلاب، مردم و در جبهه کرده ایم به فنا رفته است. فرزندان ما هم به همین آتش و زخم  زبان ها می سوزند، چون طی 35 سال بعد از پایان جنگ جز درد و رنج ما و مراجعه به پزشکان و درمان چیزی از ما ندیده اند و  مثل بچه های مسئولینِ "نجومی بخور"  شادی و آرامشی در زندگی ندیده اند.

فرزندان ما با این فشار ما درس خواندند، مهندس و دکترا شدند ولی الان بیکارند و در خانه نشسته اند و یا به دنبال کار هستند.

شما جای ما بودید چه کار می کردید؟

عزیزان مادر من همسر شهید بود، 20 روز پیش از دنیا رفت و غریبانه دفن شد. نه از طرف بنیاد شهید تسلیت گفتند و نه حتی یک بَنِر نوشته ای زدند!

البته لازم نیست کسی به ما تسلیت بگوید. چون مادرم از بچگی یتیم بود  و همسرش که پدر من بود در عملیات والفجر یک  به شهادت رسید و دو فرزند جانباز 65% و 35% تقدیم خدا و کشور و نظام کرد. با خودم می گویم چرا من آن زمان با شهیدان نرفتم و زنده ماندم؟

تقدیر الهی هر چه باشد همان می شود. الهی رضاً برضائک و تسلیماً لامرک

پ

اینستاگرام
آقا دمت گرم . خوب گفتی و صد باریکلا به معرفتت ...
چیزای دیگه ایی میخواستم برات بنویسم یه بچه مودب تو سایت هست که سانسورش میکنه . بازم باریکلا و صد ماشاالله بشما که حرف دلتو ساده نوشتی
با سلام و احترام
جناب اقای ایزدخواه، جانباز گرامی دفاع مقدس و فرزند عزیز شهید
درگذشت غریبانه مادرگرامیتان را تسلیت عرض می کنم، امیدوارم خداوند به شما صبر بده و برای آن مرحومه رحمت الهی همراه با همنشینی با شهدا و معصومین
سلام . والله در این مدت جانبازی بعد از جنگ هیچکس از ما یادی نکرد حتی موقع جنگ دخترم و بعدا همسرم فوت نمودند متاسفانه نه دوستان و از طرف سپاه و بنیاد کسی برایم تسلیت هم نگفتند در حالیکه در اعلامیه نامشان را نوشته بودیم
باسلام خدمت همه عزیزان جانباز وایثارگر... اگر هدف مقدس است دیگه از کی گله میکنیم ..برای خدا رفتیم وبرای خدا صبر میکنیم وزجر میکشیم ..بگذار دنیا طلبان هرچه قدر میخان خوش باشن ولی همین چند روز دنیاست واما صبر بر مصائب است که عزت وافتخاره ..‌ دنیا میگذره وفوقش ۱۰۰ سال اما بعدش وآخرش چی ....من فکر میکنم ایثارگران خیلی باعزت تر وبلند مرتبه تر عزیز ترازاین هستن که ازناگواریهای دنیا گله کنند ...اینکه تسلیت نگفتن وسرکشی نکردن وپیام ندادن وکمک نکردن همه اینهاخارج ار عرف وروحیه جانبازی وایثارگری است ...باید باعزت طبع ومناعت طبع زندگی کرد بطوریکه کسی نفهمد مشکلی هم برای جانبازان هست ..بگذار مارا تحقیر کنند ..تهمت بزنند ..ازقدیم بوده وتا آخرش هم همینه.. این وضع را دشمن به کمک دوستان بی تعهد وبی وجدان دنیا طلب درست کرده وخداهم مزدشان را در آخرت خواهد داد ....به امید عزت وسربلندی برای همه عزیزان ایثارگر
الهی در اون پاهان بیفته گردن مسئولین قدر نشناس
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi