شناسه خبر : 76740
شنبه 11 مرداد 1399 , 15:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تفاهم‌نامه تأمین مسکن و اشتغال ایثارگران یزد

تفاهم‌نامه تأمین ۳۷۰۰ واحد مسکونی ایثارگران و ایجاد اشتغال برای ۱۰۰۰ ایثارگر استان یزد با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار یزد به امضا رسید.

سعید اوحدی صبح روز شنبه ۱۱ مردادماه در بدو ورود به استان یزد با حضور در گلزار مطهر شهدای یزد به شهدای دفاع مقدس، شهدای گمنام، شهدای منا و سومین شهید محراب آیت الله صدوقی ادای احترام کرد.
وی در دیدار با آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد و نماینده ولی فقیه در این استان، گفت: در ابتدای حضور در یزد توفیق زیارت مزارهای مطهر شهدا نصیب ما شد. گلزارهای شهدای ما گنجینه بزرگی از داشته‌های فرهنگی هستند که از گستره‌ای بسیار وسیع و عمیق فرهنگی برخوردارند. یکی از مزارهای مطهری که سعادت زیارت آن نصیب ما شد، مزار سومین شهید محراب آیت الله صدوقی بود. زحمات این شهید بزرگوار قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار ارزشمند و فراموش نشدنی است.

معاون رییس جمهور افزود: همچنین مزار شهید منتظر قائم به عنوان نماد مبارزه با استکبار جهانی، شهدای هفتم تیر، شهدای گمنام و شهدای منا را زیارت کردیم. دیروز عید قربان بود که سالروز فاجعه غمبار و بی‌سابقه‌ای است که طی آن حدود ۷۰۰۰ نفر از مسلمانان در زیباترین لحظات زیارت خود با بی‌کفایتی آل سعود به شهادت رسیدند. مقام معظم رهبری فرموده‌اند که این فاجعه نباید فراموش شود و باید ابعاد این فاجعه زنده نگه داشته شود. البته متأسفانه شاهد هستیم جوامعی که دم از حقوق بشر می‌زنند در برابر این جنایت بزرگ سکوت کرده‌اند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه نکاتی را در خصوص حوزه مسکن، اشتغال و پرداخت معوقات ایثارگران بیان کرد.
اوحدی همچنین با حضور در برنامه گفت‌وگوی زنده در شبکه استان یزد با اشاره به اهداف سفر به استان یزد گفت: تفاهم‌نامه‌ای که امروز با استاندار محترم استان یزد به امضا می‌رسد مربوط به دو حوزه تأمین مسکن و اشتغال ایثارگران خواهد بود.
وی ادامه داد: استان یزد یکی از نخستین استان‌هایی است که پس از امضای این تفاهم‌نامه مشکل مسکن جامعه ایثارگری در آن به صورت ۱۰۰ درصد حل می‌شود و ان‌شاءالله این مسئله الگوی سایر استان‌ها نیز باشد.
معاون رییس جمهور در خصوص موضوع اشتغال ایثارگران نیز تأکید کرد: تفاهم‌نامه‌ای نیز با موضوع اشتغال برای حل مسئله اشتغال ۱۰۰۰ نفر از ایثارگران عزیز با استاندار محترم یزد به امضا می‌رسد. خوشبختانه در کشور ما قوانین بالادستی خوبی در زمینه اشتغال ایثارگران وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها به صورت کامل استفاده شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی نیز طی هفته‌های آینده برگزار می‌شود و در این آزمون ۲۵ درصد سهمیه استخدامی مربوط به ایثارگران است. همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته یک آزمون تخصصی نیز به صورت خاص برای جامعه ایثارگری برگزار می‌شود.
معاون رییس جمهور در ادامه با خانواده شهیدان «سید رسول و سید محمد اشرف»، آزاده «محمدرضا شایق»، جانباز ۷۰ درصد «محمدرضا امراللهی» و جانباز «حسین زارع» دیدار و گفت‌وگو کرد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این دیدارها تأکید کرد: خداوند در تشریح جایگاه والای شهدا می‌فرماید که آنان زنده هستند و نزد پروردگار روزی می‌خورند. شهدا مقام شفاعت دارند و اولین کسانی که شهید شفاعت آن‌ها را می‌کند، پدر، مادر و فرزندان هستند.
اوحدی افزود: اگر می‌گوییم بنیاد شهید و امور ایثارگران مقدس‌ترین نهاد کشور است، به واسطه اعتبار و عزتی است که از جامعه ایثارگری گرفته و ان‌شاءالله این نهاد از دعای خیر و پشتوانه فکری ایثارگران برخوردار باشد.
وی تصریح کرد: امروز تمام عزت و سربلندی کشورمان به برکت خون شهدا و فداکاری ایثارگران است. همین فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه مقاومت است که باعث شده امروز نیز مردم ما در برابر سختی‌ها و فشارها ایستادگی کنند. این‌ها برکاتی است که خداوند به عنوان پشتوانه نظام جمهوری اسلامی قرار داده است.
معاون رییس جمهور در آخرین بخش از سفر خود با حضور در مراسم امضای تفاهم‌نامه تأمین ۳۷۰۰ واحد مسکونی ایثارگران و ایجاد اشتغال برای ۱۰۰۰ ایثارگر استان یزد، تصریح کرد: فداکاری‌ها و مجاهدت‌هایی که خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان گرامی و آزادگان سرافراز کشورمان داشته‌اند با هیچ‌چیز قابل جبران نیست. اگر صحبت از خدمات‌رسانی به این عزیزان می‌شود در واقع انجام وظیفه‌ای است که بر دوش ما قرار دارد. البته جا دارد از زحمات و پیگیری‌های دکتر طالبی استاندار محترم یزد که خود ایشان فرزند شهید هستند برای ایجاد زمینه امضای این تفاهم‌نامه تشکر کنم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند اگر به دنبال صلاح و عزت کشور هستید باید فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج کنید. ما سال‌ها در سخت‌ترین شرایط با فرهنگ ایثار و شهادت از همه گردنه‌ها عبور کردیم و امروز نیز راه عبور از مشکلات تأسی به همین فرهنگ است.
اوحدی تشکل‌های ایثارگری را حلقه‌های قوی و مستحکمی بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و جامعه ایثارگری دانست و افزود: ارتباط با بنیاد و مطالبه‌گری از آن از وظیفه‌های مهم تشکل‌های ایثارگری است. همچنین ارتباط تشکل‌ها با جامعه ایثارگری از رسالت‌های دیگر آن‌هاست. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مطالبه‌گری از دستگاه‌ها از دیگر اقداماتی است که تشکل‌ها می‌توانند با انجام آن‌ها گام‌های مثبت زیادی در حوزه ایثارگران بردارند.
وی افزود: امروز شاهد فشار حداکثری دشمن علیه کشورمان هستیم و اتفاقاتی در حال رخ دادن است که در تاریخ سابقه نداشته است و به اسم تحریم حتی ورود دارو برای درمان جانبازان عزیز ما نیز ممنوع شده است. اما همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند، این دوران سخت نیز می‌گذرد و عزت و افتخار برای مردم و جامعه ایثارگری باقی می‌ماند.
محمدعلی طالبی استاندار یزد نیز در این جلسه تأکید کرد: تلاش‌های آقای اوحدی در جهت حل مشکلات ایثارگران به خصوص در زمینه مسکن ناشی از نگاه عمیق ایشان به مسائل جامعه ایثارگری است و یکی از دلایل مهم این نگاه این است که خود آقای اوحدی از خانواده ایثارگران هستند.
وی افزود: در استان یزد شاهد بالاترین میزان همکاری دستگاه‌های مختلف در زمینه‌های مختلف به ویژه در حوزه ایثارگران هستیم. جا دارد از پیگیری و تلاش‌های جناب زارع مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در مسیر خدمات رسانی به ایثارگران تقدیر کنیم.
استاندار یزد تأکید کرد: استان یزد دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و در حال حاضر هیچ مانعی برای رسیدگی به امور ایثارگران در استان وجود ندارد. یکی از مصادیق این مطلب نیز تفاهم‌نامه‌ای است که امروز در جهت تأمین مسکن و اشتغال ایثارگران به امضا می‌رسد تا بخش عمده‌ای از مشکلات این حوزه مرتفع شود.
طالبی بر اهمیت و جایگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و گفت: در این زمینه باید از مشارکت جامعه معزز ایثارگری نهایت بهره را ببریم و باید توجه لازم را به تشکل‌های ایثارگری داشته باشیم.
در این جلسه سید جلیل میرمحمدی نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی و محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی نیز به بیان مسائلی در خصوص خدمات رسانی به ایثارگران این استان پرداختند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi