شناسه خبر : 76743
سه شنبه 14 مرداد 1399 , 10:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قوانین ایثارگری خاص و لازم الاجرا است.

با سلام من معلم فرهنگی هستم. طبق ماده ٢٧ قانون جامع خدمات ایثارگری می خواهم سابقه جبهه بنده در سنوات خدمت من لحاظ شود . ولی آموزش و پرورش شهر تهران تعریف دیگر از این قانون ارائه میدهد و می گوید باید صبر کنی سی سال خدمتت پر شود آنگاه بازنشسته که شدی بیا و سنواتت را روی باز نشستگی محاسبه کن!! که نمی دانم این چه تفسیری از این قانون است. لطفا این نحوه برخورد را در سایت مخبری محترمتان درج کنید یا بنده را راهنمایی کنید که چه باید انجام دهم. با تشکر

- مطابق با ماده۲۷ـ مدت خدمت داوطلبانه جانبازان، رزمندگان، آزادگان و شهدا در جبهه قبل از استخدام و اشتغال در صورت تمایل جزء سنوات قابل قبول از لحاظ بیمه و بازنشستگی به مأخذ مشاغل سخت و زیان‌آور (یک به یک و نیم) محسوب می‌گردد و .دولت مکلف است مابه‌التفاوت کسور بیمه و بازنشستگی سهم کارمند و یا کارگر و کارفرما را برای مدت مذکور به مأخذ آخرین وضعیت استخدامی (حقوق و مزایای مشمول کسور بیمه و بازنشستگی) محاسبه و یکجا به صندوقهای مربوط واریز نماید.

اما متاسفانه برخی از دستگاه های دولتی از جمله آموزش و پرورش از اجرای آن استنکاف و تفسیر به رای خود می کنند و به قوانین اداری و استخدامی استناد می کنند در صورتی که قوانین ایثارگری خاص و لازم الاجرا است.

اما متاسفانه برخی از دستگاه های دولتی از جمله آموزش و پرورش مفاد این ماده قانونی را تفسیر به رای خود می کنند. شما می توانید به دیوان عدالت اداری شکایت کنید.

 

***

من فرزند شهید هستم 1خواهر و1برادر هستیم  دراستان اذربایجان زندگی میکنیم از وفتی که ازدواج کردیم حقوق مارا به مادرم می دهند درحالی که مادرم بعد شهید شدن پدرم ازدواج مجدد کرده وحالا نا برادری وناخواهری از حقوق پدرم استفاده میکنند چرا باید این حق به خودفرزند شهید بر نگرد این چه قانونی هست ایا پدر من به خاطر نا پدری یا نابرادر ونا خواهری شهید شده است راه حلی بمن نشان بده که حقوق برگردانه شود به فرزند شهید ؟ راهی هست برای برگرداندن حقوق؟

- بر اساس ماده۲۵ـ به همسران شاهد سرپرست خانواده و جانبازان پنجاه درصد (۵۰%) و بالاتر و آزادگان متوفی که فرزند یا فرزندانی را از آنان تحت تکفل قانونی داشته باشند معادل حداقل حقوق کارکنان دولت، حق سرپرستی پرداخت خواهد شد. افراد حضانت کننده از این فرزندان محروم از مادر نیز مشمول این ماده می‌باشند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi