شناسه خبر : 76774
دوشنبه 13 مرداد 1399 , 10:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری بزرگ‌ترین تجمع ضد دولتی در سرزمین‌های اشغالی جروزالم پست:

جروزالم پست: اسرائیل در وضعیت هرج و مرج قرار دارد

به دنبال برگزاری بزرگترین تظاهرات علیه «بنیامین نتانیاهو»، یک رسانه صهیونیستی اعلام کرد که اسرائیل با نوعی هرج و مرج و آشوب اجتماعی مواجه شده است.
تظاهرات ساکنان سرزمین‌های اشغالی علیه فساد و ناکارآمدی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز به روز تشدید می‌شود. این وضعیت باعث شده تا نوعی هرج و مرج اجتماعی در اسرائیل به وجود بیاید. در ادامه اعتراضات علیه نتانیاهو، این بار بزرگترین تجمع در قدس اشغالی برگزار شد. رسانه‌های صهیونیستی شامگاه شنبه از تداوم تجمع معترضان مقابل اقامتگاه نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس خبر دادند. به نوشته پایگاه «تایمز اسرائیل» هزاران معترض در قدس اشغالی تجمع کردند و علیه نتانیاهو شعار دادند. یکی از حاضران در این تجمع به شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: اعتراض‌ها را ادامه خواهیم داد.
بیش از دو ماه است که ساکنان اراضی اشغالی مخالف سیاست‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، مرتبا علیه او تظاهرات می‌کنند و دامنه این تظاهرات به اطراف منزل او در خیابان «بالفور» قدس اشغالی کشیده شده است. معترضان با انتقاد از عملکرد ضعیف کابینه نتانیاهو در کنترل کرونا و پرونده‌های فساد مالی او و همسرش، خواستار استعفای هرچه سریعتر نتانیاهو هستند.
همچنین، ده‌ها نفر با برگزاری تجمعی در سانفرانسیسکو،‌ علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات برگزار کردند. تظاهر کنندگان دست‌نوشته‌ها و تابلو‌هایی در دست داشتند که بر روی آنها شعارهایی علیه نتانیاهو و اتهاماتی که درباره وی مطرح است، نوشته شده بود. این تظاهرات در نزدیکی پل «گلدن گیت» شهر سانفرانسیسکو برگزار شد.
هرج و مرج در فلسطین اشغالی
تشدید اعتراضات باعث شده تا بسیاری سخن از هرج و مرج اجتماعی در فلسطین اشغالی به میان بیاورند. به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل بامداد یکشنبه گزارش داد که یک مقام ارشد پلیس این رژیم در جلسات محرمانه و پشت در‌های بسته اعتراف کرده است که اسرائیل در وضعیت آشوب اجتماعی قرار دارد. رسانه‌های صهیونیستی آمارهای مختلفی از تعداد تظاهر‌کنندگان در ۳۰۰ نقطه از قدس اشغالی و مقابل اقامتگاه نتانیاهو ارائه می‌کنند و بعضاََ تا ۳۰ هزار نفر را هم تخمین زده‌اند. جروزالم‌پست به نقل از سخنگوی رسانه‌ای پلیس رژیم صهیونیستی نوشت که شمار معترضان فقط در خیابان بالفور مقابل اقامتگاه نتانیاهو، حدود ۱۰ هزار تا ۱۳ هزار نفر برآورد شده است. با اینکه پلیس صهیونیستی در ابتدا وعده داده بود که برخلاف شب‌های قبل، با معترضان برخورد خشن نخواهد داشت و آنها می‌توانند به تظاهرات مسالمت‌آمیز خود ادامه دهند، اما بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، با تداوم تجمع تا ساعاتی از بامداد یکشنبه، نیروهای امنیتی مجدداََ به آنها حمله‌ور شدند.
به نوشته «تایمز اسرائیل»، پلیس هر چند در این تظاهرات از ماشین‌های آب‌پاش استفاده نکرد، اما علیه معترضان به خشونت متوسل شد و هشت نفر از آنها را بازداشت کرده است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi