شناسه خبر : 76781
سه شنبه 14 مرداد 1399 , 07:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مادر شهیدان شمشیری به فرزندان شهیدش پیوست

مادر شهیدان شمشیری به فرزندان شهیدش پیوست

شهیدان روح‌الله و غلامحسین شمشیری از شهدای مسجد جزایری اهوازند؛ بتول بختیار مادرشان سال‌ها در هجرت دو فرزند شهیدش مثل بسیاری از مادران دیگر صبوری پیشه کرد و امروز دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، وقتی خبر درگذشت مادر و پدر شهیدی به گوش می‌رسد، ناخودآگاه سر تعظیم به صبوری و پایداری‌شان فرو می‌آوریم. همه ملت ایران مدیونِ پایمردی و ایثارِ فرزندان این بزرگوارانند. امروز  مادر شهیدان شمشیری به فراق چندساله‌اش پایان داد و به فرزندان شهیدش پیوست. قرار است فردا بانو بتول بختیار مادر بزرگوار این دو شهید معظم و معزز ساعت 10 صبح در قطعه 231 بهشت زهرا(ع) جوار شهدای مسجد ارک، به خاک سپرده شود.

حماسه و پایداری ،

این بانوی مکرمه، مادر شهیدان روح‌الله و غلامحسین شمشیری است، شهدایی که به مسجد جزایری اهواز تعلق داشتند. روح‌الله از بچه‌های متدین اهواز بود که با آغاز جنگ تحمیلی تحت فرماندهی شهید علم‌الهدی به مقابله با متجاوزین بعثی پرداختند و بسیاری از آنها در دوران دفاع مقدس همچون روح‌الله در مرحله اول عملیات بیت‌المقدس ــ آزادسازی خرمشهر به شهادت رسیدند. به‌فرموده حضرت امام خمینی(ره) شهادت زندگی افتخارآمیز ابدی و چراغ هدایت برای ملت‌هاست،

همان چراغی که برای خانواده شمشیری دو بار روشن شد و برادر دیگری به‌نام غلامحسین هم در راه دفاع از تمامیت ارضی کشور به شهادت رسید. این شهید بزرگوار در عملیات رمضان مفقودالاثر شد و پس از 17 ماه پیکر مطهرش کشف و به خاک سپرده شد.

حماسه و پایداری ،

در وصیت‌نامه شهید غلامحسین شمشیری آمده است: "خدایا! توفیق شهادت در راهت را به ما عنایت فرما. برای رسیدن به انسانیت باید راهی انتخاب کنیم که جز راه «الله» راه دیگری نباشد. نماز را اول وقت و به‌جماعت بخوانید که منشأ همه سعادت‌ها نماز است. مادرم، مرا ببخش و اگر شهید شدم برایم ناراحتی نکن زیرا به خوشبختی نهایی رسیدم. همسرم، همرزمم، ای همسنگرم، از تو می‌خواهم راهت را که ارشاد و تبلیغ و بیان آیات الهی است همچنان با قدم‌های استوارتر و عزمی راسخ‌تر و ایمانی قوی‌تر ادامه بده. بعد از هر نماز برای امام خمینی(ره) که نشانه امام زمان(عج) است دعا کنید."

حماسه و پایداری ،

هزینه مراسم بزرگداشت و ختم مادر شهیدان شمشیری به ایتام می‌رسد. امروز بانو بتول بختیار دار فانی را وداع گفت و به شهدایش پیوست.

 

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi