شناسه خبر : 76795
چهارشنبه 15 مرداد 1399 , 13:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

از زبان عضو هیأت رئیسه‌ی مجلس

تشریح عملکرد انقلابی مجلس یازدهم

طرح‌های سوت‌زنی، حمایت از افشاکنندگان فساد، مدیریت تعارض منافع، شفافیت آرای نمایندگان، سهام عدالت و مالیات بر خانه‌های خالی که مردم در مجالس پیشین آرزوی مطرح شدنش را داشتند، در ماه اول، هر چهارتای آنها ارائه...

فاش نیوز - عضو هیأت رییسه‌ی مجلس یازدهم با تشریح عملکر دو ماه اول عمر این مجلس، آن را انقلابی و موفق ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، روح الله متفکر آزاد، نماینده‌ی مردم تبریز، اسکو و آزاد شهر در مجلس شورای اسلامی در حاشیه‌ی جلسه‌ی علنی با اشاره به این موضع که اکثریت نمایندگان مجلس یازدهم را ایثارگران تشکیل می‌دهند اظهار داشت: با توجه به اینکه فراکسیون ایثارگران در مجلس شورای اسلامی شکل گرفته است و سرحال و سرزنده است و برای موضوعات ایثارگری پیشنهادات و تذکراتی را ارائه می‌کند، بنابر این، مسائل ایثارگری در حاشیه قرار نگرفته است و مجلس در این مورد حساس است.

وی اضافه کرد: به‌طور مثال، طی همین دو ماه تشکیل مجلس یازدهم، بنده کلی تذکرات ایثارگریِ نمایندگان را در صحن علنی قرائت کرده‌ام. بنابر این، حساسیت نمایندگان در مورد ایثارگران به‌طور جدی وجود دارد. اگرچه بنده در مورد موضوعات ایثارگری مجلس به‌طور دقیق اطلاع ندارم که آیا طرحی اعلام وصول شده است یا نه و اظهار نظر در این مورد نمی‌کنم، اما از مسائل ایثارگری بی‌اطلاع نیستم و به‌صورت آزاد در جلسات فراکسیون شرکت می‌کنم؛ چرا که میز من در هیأت رییسه مربوط به اعلام وصول استیضاح و دعواها است.

نماینده‌ی مردم تبریز ادامه داد: اما در مورد موضوعات مورد اهمیت جامعه‌ی ایثارگری، تعداد نمایندگانی که خودشان ایثارگر هستند، در این دوره زیاد است و باید بگویم مجلس یازدهم، مجلس ایثارگران است. لذا از این منظر وقتی به موضوع نگاه می‌کنیم ان‌شاءالله مسائل ایثارگران مورد غفلت قرار نخواهد گرفت.

متفکر آزاد، عضو هیئت رییسه‌ی مجلس شورای اسلامی، در خصوص اجرا نشدن برخی از قوانین ایثارگری متذکر شد: در مجلس یازدهم بیشترین تمرکز در مورد موضوع نظارت است و در مورد مسائل ایثارگری تلاش خواهد شد تا فراکسیون ایثارگران تقویت و پشتیبانی شود.

وی در خصوص توصیف مجلس یازدهم به مجلس انقلابی اظهار داشت: مجلس انقلابی به این معنی نیست که قانون را دور بزنیم؛ بلکه معنی‌اش این است که کار درست، معطوف به زمان، جدی و بدون معطلی انجام شود و اولویت‌ها را بشناسیم و به سراغ آنها برویم.

عضو هیأت رییسه‌ی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: 14 طرح اولیه‌ی مجلس یازدهم، اقتصادی بوده است. همچنین کمیسیون‌ها را طی مدت زمان یک ماه تشکیل دادیم؛ در حالی که 15 نماینده کم داریم، یعنی 12 نفر دور دومی و سه نفر فوتی وجود دارد؛ و اما با وجود این فقط یک کمیسیون ما هنوز تکمیل نشده است. در حالی که در مجلس دهم دو الی سه کمیسیون تشکیل نمی‌شد. این یعنی اینکه مجلس کار را درست انجام داده است.

متفکر آزاد ادامه داد: مجلس انقلابی یعنی اینکه در ماه اول، تمام وزرای مهم دولت و به‌خصوص اقتصادی را برای ارائه‌ی گزارش به صحن علنی دعوت کرده است؛ یعنی اینکه حوزه‌ی نظارتی مجلس مهم بوده است؛ یا چهار تا طرحی که معمولا همه مردم در مجالس پیشین آرزویش را داشتند که در مجلس مطرح شود. ما در ماه اول، هر چهارتای آنها را ارائه کردیم؛ طرح سوت‌زنی، حمایت از افشاکنندگان فساد، مدیریت تعارض منافع، شفافیت آرای نمایندگان، سهام عدالت و مالیات بر خانه‌های خالی.

نماینده‌‌ی مردم تبریز در بهارستان متذکر شد: تعریف شخصی من از کار انقلابی این است که انقلابی عمل کردن یعنی درست شناختن اولویت‌ها که بدون معطلی و تعارف باید به سراغ آنها رفت و با تدبیر و شجاعت، آنها را به ثمر نشاند. مجلس کار اجرایی نمی‌کند که بگوییم بیل بر دارد و زمین را شخم بزند؛ اما درعین‌حال در زمینه‌ی نظارت، میدانی عمل کرده است. شما ببینید سفر نمایندگان مجلس به منطقه‌ی محروم غیزانیه، سفر به سیستان و بلوچستان، هفت‌تپه و... این یعنی اینکه نمایندگان مجلس یازدهم درحوزه‌های نظارتی بسیار جدی هستند.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در پایان تاکید کرد: من می‌خواهم این را عرض کنم که انصافا کارکرد مجلس در طی این دو ماه قابل دفاع است؛ هر چند مشکلاتی هم وجود دارد که سعی می‌کنیم آنها را به‌موقع حل و فصل و برطرف کنیم.

اینستاگرام
مدافع حقوق قانونی رزمندگان. باشید همین انسانها بودند که الان شما مسول و نماینده هستید برنامه ششم یعنی اول سال 96 چرا مفسران با تفسیر به رای خود حق رزمندگان را می‌خورند والله حق الناس است و باید جواب دهید و لعنت خدا بر ظالمان حق قانونی رزمندگان باد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi