شناسه خبر : 76801
چهارشنبه 15 مرداد 1399 , 08:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نقش رسانه ها

سعید اوحدی روز سه‌شنبه ۱۴ مردادماه در نشست صمیمانه با جمعی از مدیران مسئول، سردبیران و خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت رسانه‌ها در آستانه روز خبرنگار با تبریک این روز و دهه ولایت گفت: یاد و خاطره تمام شهدا به‌خصوص شهدای عرصه خبر و رسانه را گرامی می‌داریم. نقش رسانه و خبرنگاران در شرایط فعلی دنیا و جامعه ما بسیار مهم و حساس است.
وی افزود: یکی از ویژگی‌های ماندگار و متفاوت انقلاب اسلامی، ایجاد تحول و دگرگونی هم در شکل و هم در محتوای همه اجزای جامعه ما بود. دفاع از محرومان، مبارزه با استکبار، تغییر در فرهنگ و واژگان از جمله این تحولات ساختاری بودند.
معاون رییس جمهور با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: مثال جدیدی که می‌توان در این زمینه داشت فداکاری دکترها، پرستاران و کادر درمان در خدمت به بیماران است، تا جایی که جمعی از این عزیزان به شهادت رسیدند. خبرنگاران و اهالی رسانه هم از این مسئله مستثنی نیستند و تحولی در این عرصه نیز صورت گرفته است و امروز هیچ مانعی برای محدودیت جامعه خبرنگاری ما وجود ندارد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: خبرنگاران ما در تمام عرصه‌ها حضور دارند، از مخابره اخبار سیل و زلزله گرفته تا دفاع از حرم شاهد حضور این عزیزان هستیم. در ابتدای شیوع کرونا هجمه‌ای علیه کشور ما به وجود آمد و تلاش شد تا بگویند جمهوری اسلامی در مقابله با این بیماری موفق نیست، اما خبرنگاران فداکارانه به بیمارستان‌ها رفتند و شرایط خدمات پزشکی را منعکس کردند.
اوحدی با بیان اینکه امروز واژه خبرنگار ارزش خاصی در کشور ما دارد افزود: در فاجعه منا شهید خبرنگار سید حمیدرضا حسینی حضور داشت که شاهد بودیم چگونه با دقت اخبار را پیگیری و منتقل می‌کند. امروز خبرنگاران ما مسئله‌محور عمل می‌کنند و شهید حسینی نیز همین‌گونه رفتار می‌کرد.
وی با ذکر خاطره شناسایی پیکر مطهر شهید حسینی گفت: مرکب خبرنگاران خونی است که در راه خبررسانی بر زمین می‌ریزد و خبری که با تأسی به فرهنگ ایثار و شهادت باشد مطمئناً به دل مخاطبان می‌نشیند.
معاون رییس جمهور افزود: تا پیش از انقلاب اسلامی تمام کشورها زیر نظر یکی از دو قطب‌ شرق و غرب رفتند. انقلاب اسلامی این معادلات را تغییر داد و در آن زمان یکی از تئوریسین‌های آمریکایی گفت که شاهد جریان ایدئولوژیک هستیم که نمی‌توان آن را با جنگ شکست داد و نظریه جنگ نرم بر همین اساس شکل گرفت و یکی از مهم‌ترین ابزارهای این جنگ رسانه است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: امروز ۳۶۰ شبکه و سایت فارسی‌زبان در حال پخش اخبار برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و به دنبال ناامید کردن مردم هستند. امروز خبر و رسانه وارد زندگی همه شده است و یکی از رسالت‌های مهم خبرنگاران افزایش سواد رسانه‌ای بین مردم است.
اوحدی با بیان اینکه امروز در آستانه بزرگداشت چهلمین سال و اربعین دفاع مقدس هستیم، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز از حضور در چله دوم انقلاب صحبت کرده‌اند. در این مسیر هیچ بستری مناسب‌تر از فرهنگ ایثار و شهادت نیست و ترویج این فرهنگ وظیفه‌ای است که بر دوش رسانه‌ها قرار دارد. امیدواریم با همکاری و تعامل مناسب بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و رسانه‌ها بتوانیم در این مسیر گام‌های بهتری برداریم.
محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران همواره در حال تلاش برای مخابره و دیده شدن خبرها هستند اما خود آن‌ها در این مسیر دیده نمی‌شوند.
خبرنگاران حاضر در این جلسه نیز به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند.
در پایان این جلسه از خانواده شهیدان «محمود صارمی» و «علیرضا افشار» و خانواده مرحوم «روح الله رجایی» تقدیر شد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi