شناسه خبر : 76873
یکشنبه 19 مرداد 1399 , 09:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

"حججی"؛ شهید بی‌سری که لرزه بر پیکر دشمن انداخت

اصفهان| به بهانه سالگرد شهادت "محسن حججی"؛ شهید بی‌سری که لرزه بر پیکر دشمن انداخت

به بهانه سالگرد شهادت شهید مدافع حرم "محسن حججی":

شهید محسن حججی، جوانی ۲۵ ساله‌ای که با اقتدار خود در مقابل خبیث‌ترین موجودات خاکی جاودانه شد؛ سر خاکی را بر زمین گذاشت و تاج آسمانی عزّت را جایگزین کرد.

زمین که پر می‌شود از گرمای مرداد ماه، بوی پیراهن خونین کسی می‌آید و هجدهمین روز از پنجمین ماهِ سال پر می‌شود از شهیدی که روضه مجسم شد برای قلبهایی که با شنیدن نام سید الشهدا آنقدر بیقرار می‌شوند که باید دست بر سینه بگذارند تا از جا کنده نشود.

صاحبِ این قلب‌ها، شهیدی را روی دست‌هایشان بدرقه کردند که اسارت و بی‌سر و ارباً اربا شدن را به جان خرید تا با جان و دل و تمامِ تار و پودمان لمس کنیم و بچشیم "کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا" را، تا بدانیم امنیت نه آسان است نه ارزان.

شهید محسن حججی، از جوانان شجاع و جهادگری که به دست کثیف‌ترین موجودات این کره خاکی به شهادت رسید، محسن با 25 سال سن چنان شجاعت و دلاوری از خود نشان داد که همگان به یاد آوردند که ایران کم از این جوانان ندارد.

وی توسط داعش خونخوار به اسارت گرفته می‌شود، 2 روز مدت زیادی نبود تا تمام مردم ایران دست به دعا ببرند و برای به سلامت بازگشتنش دعا کنند، همسر و خانواده‌اش بی‌تاب بودند و دعای مردم را برای سلامتی شیرمردشان خواستار شدند، اما زمان به سرعت باد گذشت و پس از 2 روز محسن را ناجوانمردانه به شهادت رساندند.

بالاخره خبر آمد که محسن حججی پس از 2 روز اسارت، به دست تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسید.

تمام مردم ایران برای شهادت این مرد شجاع به صدا در آمدند، فضای مجازی پر از نفرین و لعنت به داعش و هم دردی ملت ایران با خانواده این شهید بزرگوار شد و تعجب همگان از صبوری همسر شهید محسن بود، همسر وی که مانند خودش بسیار جوان است آنقدر محکم و صبور با شهادت همسرش برخورد کرد که تمام جوانان همسن و سالش حسرت او را خوردند و بسیاری نیز او را الگوی خود قرار دادند.

روایت مادر شهید حججی از اخلاص محسن

مادر شهید در روز شهادت از فرزند دلبندش می‌گوید که پسرم بسیار به اسلام و ائمه اطهار(ع) مقید بود و همیشه دوست داشت در راه اسلام خدمت‌رسانی کند.

وی محسن را کودکی آرام و سر به راه می‌داند فرزندی کهروی مسائل اعتقادی تاکید خاصی داشت و ایمانش را حفظ می‌کرد و شب‌های جمعه همراه پدرش به هیئت می‌رفت و خودش پیگیر مراسم‌های دعا بود.

خواهر شهید به قدرت و ایستادگی برادر در برابر دشمن تصاویر افتخار می کند از اینکه برادر در برابر دشمن خم به ابرو نمی‌آورد.

وی از آرزوهایش می‌گوید از اینکه می‌خواهد راه شهید ادامه پیدا کند، که چنانچه در دنیا چند جوان مانند محسن باشند، دنیا بهشت می‌شود.

به گزارش تسنیم، شهید حججی‌ها رفتند تا ببینیم و بچشیم و لمس کنیم که اگر درد دین نداشته باشی میشوی هفتاد ساله و باری بر روی تنِ زخمی وطن، اما درد دین که داشته باشی می‌شوی دهه هفتادی؛ حجت خدا بر روی زمین، تنت لبریز از درد می‌شود که باری برداری از تنِ وطنت، دوری غربت را دل کندن از تمام هستی‌ات را به جان میخری، می‌گذری از خوب‌های زندگی تا همه‌ات لبریز شود از منشأ تمامِ خوبی‌ها و راه حسین(ع).

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi