شناسه خبر : 76887
یکشنبه 19 مرداد 1399 , 16:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فریاد بلند سیدحسن نصرالله و میکروفون های خاموش ما

سخنرانی سیدحسن از دیروز رسانه‌های دشمن را سردرگم کرده‌. بسیاری از آنها برای کاهش خسارات این سخنرانی ساعت‌ها و ساعت‌ها تحلیل و خبر و برنامه روی آنتن رفتند. با تحلیلگرانی که حنجره‌هایشان با دلارهای سعودی و صهیونیستی پرشده. اما دو روز بعد از این سخنرانی تاریخی، ما ایرانیان هنوز آن را نه انعکاس درست داده‌ایم و...

فاش‌نیوز -  سید حسن نصرالله دیروز سخنرانی کرد که معتقدم سال‌ها بعد آن را به عنوان نمونه‌ای درخشان از سخنرانی نظامی سیاسی راهبردی تدریس خواهند کرد.

سیدحسن سخنرانی‌اش را دیروز با یادآوری جنگ 33 روزه شروع کرد؛ جنگی که نه فقط سرنوشت لبنان که معادلات منطقه‌ی ما را به‌صورت جدی عوض کرد؛ جنگی که هشتاد میلیون ایرانی به خاطر ناتوانی رسانه‌هایشان، آن‌طور که باید آن را نشناخته‌اند. هرچند یکی از دلایل امنیت و صلح و ثبات زندگی‌شان در سیزده سال گذشته‌ نتیجه‌ی این جنگ بوده‌؛ جنگی که اسراییل آمده بود تا طومار حزب‌الله را برای همیشه درهم بپیچد. هم طومار نظامی و هم طومار سیاسی‌اش را. با معرفی حزب الله به‌عنوان دلیل حمله و نابودی لبنان، و ایجاد تقابل مردم با حزب‌الله؛ و پیروزی حزب‌الله چنان قاطع بود که سیزده سال است حتی یک تیر هم به لبنان شلیک نشده‌.

آن سال‌ها آمریکا در عراق بود و اوج بحران هسته‌ای؛ و قرار بود نابودی حزب‌الله مقدمه‌ی حمله‌ی مشترک آمریکا و اسراییل به ایران باشد؛ و فقط پس از شکست اسراییل بود که خواب حمله‌ی نظامی به ایران را از سر بیرون کردند.

سیدحسن دیروز با یادآوری جنگ 33 روزه شروع کرد تا یادآور شود اهل بلوف و جنگ روانی نیست؛ و بعد نقشه‌ی اسراییل را رو به دوربین گرفت و با جزیبات کامل توضیح داد که در صورت کوچکترین تعدی و تجاوزی به لبنان یا ایران، چه زمانی، کجای اسراییل، چگونه و با چه شدتی نابود خواهد شد. او نه با شعار و یا گزافه‌گویی که با توضیح پیشرفت‌های نظامی و با عدد و رقم و فاکت‌های عینی؛ و با توضیحاتش، جمله به جمله و کلمه به کلمه، نابودی را برای دشمن تصویر کرد.

سید حسن پس از اسراییل سراغ شیخ‌نشین‌هایی رفت که از پشت به ایران خنجر زده‌اند.

به امارات متحده یادآوری کرد که در صورت کوچک‌ترین ضربه‌ای از سوی آمریکا به ایران، دانه به دانه امیرنشین‌هایش با خاک یکسان می‌شود. به سعودی‌ها با تحلیل نشان داد چگونه نابود خواهند شد؛ و به بقیه ساکنان منطقه یادآوری کرد که کوچکترین تعدی به ایران چه هزینه‌ای دارد؛ و همه‌ی این کلمات آتشین، تا اثبات کند آمریکا جسارت جنگ با ایران را نخواهد داشت.

نورمن فینکلشتاین، استاد یهودی دانشگاه دی‌پاول آمریکا و از روشنفکران مهم آمریکا می‌گوید سیدحسن از زیرکترین استراتژیست‌های امروز جهان است.

سخنرانی دیروز یکی از زیرکانه‌ترین سخنرانی‌های این استراتژیست زیرک بود.

وضعیت شفاف است. یک سو لیبرال‌هایی هستند که به اسم صلح‌طلبی فریاد «نه به جنگ» بلند می‌کنند؛ لیبرال‌هایی که عده‌ای‌شان هفته‌ی پیش مقابل کاخ سفید، برای صلح «قر» می‌دادند و عده‌ای‌شان در داخل، دوگانه‌ی کاذب جنگ یا صلح را روی جلدهایشان چاپ می‌کنند. لیبرال‌هایی که با بزرگ‌نمایی خطر جنگ موهوم و غیرواقعی، ترس را به افکار عمومی ایرانیان تزریق و ایران را زیر فشار می‌گذارند و عملا خود را سرباز جنگ روانی آمریکا می‌کنند.

در سوی دیگر تفکر سید و آقای مقاومت است که هر جمله‌اش را مثل موشکی نقطه‌زن به سوی یک سیاستمدار و یک جناح و یک حکومت سلطه‌گر شلیک می‌کند و وحشت را در دل‌های افکار عمومی اسراییل و حاکمان غربی و  سعودی و اماراتی می‌کارد. تفکری که رویکردی آفندی و تهاجمی پیش می‌گیرد تا به‌صورت «پیشگیرانه» حتی خواب و تخیل حمله به ایران یا لبنان را از سر دشمنان بیرون کند. چرا که می‌داند که صلح راستین تنها وقتی برقرار خواهد شد که قدرت واقعی از آن ما باشد و دشمن هم به این قدرت واقف و هرشب آشفته از کابوس این قدرت باشد.

و سخن اخر.

سخنرانی سیدحسن از دیروز رسانه‌های دشمن را سردرگم کرده‌. بسیاری از آنها برای کاهش خسارات این سخنرانی ساعت‌ها و ساعت‌ها تحلیل و خبر و برنامه روی آنتن رفتند. با تحلیلگرانی که حنجره‌هایشان با دلارهای سعودی و صهیونیستی پرشده. اما دو روز بعد از این سخنرانی تاریخی، ما ایرانیان هنوز آن را نه انعکاس درست داده‌ایم و نه با تمهیدات رسانه‌ای به آن ضریب درخور داده‌ایم. در حالی‌که تکه تکه این سخنرانی می‌بایست موضوع کلیپ‌هایی به عربی و انگلیسی و فارسی و حتی عبری می‌شد، تا به استناد تحلیل‌ها و اطلاعات آتشینش قلب‌های طرفداران مقاومت محکم‌تر شود و دل‌های دشمنان وحشت زده‌تر. اما ما با دهانی باز، گیج و منفعل، گوشه‌ای به تماشا ایستاده‌ایم. تنها ویدیوی موجود همین ویدیوی زیر است که فرزندان مقاومت لبنان با بضاعت رسانه‌ای و مالی‌ محدودشان ساخته‌اند. مرحبا به آنها و وای بر ما.

صریح بگویم. در حالی‌که سید حسن با سخنرانی شجاعانه‌اش یک‌تنه به میدان جنگ رسانه‌ای و روانی و سیاسی دشمن زده تا بخشی از بار فشار روانی غرب و سعودی و اسراییل علیه مردم ایران را خنثی کند، وای بر  ما که با صداوسیمای چندده کانالی و دهها دستگاه عریض و طویل رسانه‌ای و صدها ردیف بودجه، حتی نمی‌توانیم صدای این سید مقاومت را انعکاس دهیم.

علی علیزاده

اینستاگرام
خاک که حیفه، خاکستر بر سر سیاستمداران راست چپ که بیت المال را مال خویش پنداشتند و با ادای روشنفکری مقابل نظام ایستاده اند از یک طرف با حقوق های گزاف و از سوی دیگر امتیاز واردات و استفاده از رانت های اطلاعاتی اقتصادی روی اشرف پهلوی را سفید کردند در حالیکه که مردم عادی با سختی لقمه نانی به دست می اورند.
بنام الله پاسدار حرمت خون شهیدان، شهدا با لبیک یا خمینی جان خود را به دست گرفته و با شجاعت و تمام اخلاص در راه حق علیه باطل به پیکار با دشمنان دین و اسلام و حتی بیرحمان استبداد که فقط به فکر براندازی نظام نوپا و خاکستر کردن خاک دلیرمردان که بر ادعای گذشته ها که ایران باید مورد استعمار غرب باشد ولی شهدا خون دادند یک وجب ندادند . سردار دلها ذوالفقار سید علی که دولت و سیاست زده گان همانند یک دشمن غربی و عربی با او بودند یادمان نمی رود استعفای از روی غرض و مرض سیاسی غربی وزیر خارجه غربی که فقط تلاششان این بود که حضور و دیدار بشار اسد در ایران و دیدار با حضرت آقا را بی رنگ کند که کرد و دشمنان مانور دادند استعفای ظریف،آری چه خیانتهایی که نشده ، رفتند مذاکره ۸سال تلف کردند و در نهایت هر ضربه ای که میخواستند بر ایران وارد کردند، امروز هم لبنان مدیون سید مقاومت است تنها کسی است که در جهان پشت ایران ایستاده و فریاد عدالت و شجاعت میزند و همین آقا خود را سرباز حضرت آقا میداند ولی خاک بر سر دولت و رسانه های مان که بجای کمک به سید مقاومت چه ها که نکردند .و این هم با شعار دولت تبلیغ امید متاسفانه وضع مردم و تورم بی نهایت،باز هم همین مردم را با دروغ و نیرنگی دیگر در انتخابات پیش رو نقشه میکشند شاید چند ماه منتهی به انتخابات سهام ،بورس، غیره و غیره باز همین آش باشد و همین کاسه. ملت بزرگوار به همه آشکار شده بود که دولت روحانی برای چه آمده ولی برای سخنان و رهنمودها و نصایح رهبری گوش شنوا کم شد. از قدیم گفتند هر چه بکاری همان درو میکنی.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi