شناسه خبر : 76899
دوشنبه 20 مرداد 1399 , 08:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

معترض آمریکایی:

پرچم آمریکا را آتش می‌زنیم چون نماد ترور و قتل در دنیاست

معترض آمریکایی درباره علت آتش زدن پرچم کشورش به رسانه‌ها گفت: «ما پرچم آمریکا را آتش می‌زنیم چون این پرچم نماد ترور و قتل در سراسر دنیاست».
اعتراضات ضد نژادپرستی بعد از گذشت 77 روز از قتل وحشیانه «جورج فلوید» در برخی نقاط آمریکا همچنان ادامه دارد. یکی از موارد شاخص اعتراضات اخیر آمریکا، آتش زدن پرچم آمریکا از سوی مردم آمریکا بود. در ویدئویی که اخیراً در فضای رسانه‌ای منتشر شده یکی از معترضان آمریکایی درباره علت آتش زدن پرچم کشورش توضیحات جالبی می‌دهد: «ما پرچم آمریکا را آتش زدیم تا هم مخالفت خود را با اقدامات و سیاست‌های دولت ترامپ اعلام کنیم و از سوی دیگر نیز تمام سیستم آمریکا را محکوم کنیم. این سیستم به ترامپ حق می‌دهد که به قدرت برسد و چنین شخصی را در راس حکومت قرار می‌دهد. ما کل این موضوع را رد می‌کنیم و نمی‌پذیریم...ما پرچم آمریکا را به آتش کشیدیم و روی تیشرت‌هایمان نوشته ایم که فقط انقلاب می‌خواهیم نه هیچ چیز دیگر. ما می‌خواهیم با انقلاب خود از شر این سیستم خلاص شویم. ما به این خاطر پرچم آمریکا را به آتش می‌کشیم که این پرچم نماد ترور و قتل در سراسر جهان است و همه مردم در جهان می‌دانند که آمریکا یک قدرت خیرخواه در جهان نیست. اقدام ما یک اقدام زیباست و در واقع اعلام همبستگی با تمامی برادران و خواهرانمان در دنیا است».
حمله به اداره پلیس پورتلند
خبرگزاری فرانسه نیز طی گزارشی درباره ادامه اعتراض‌ها در پورتلند (که شدیدتر و خشن‌تر از شهرهای دیگر آمریکاست) نوشت: «اعتراضات در راستای مطالبه عدالت نژادی و اصلاحات در پلیس شنبه شب در شهر پورتلند همچنان برای بالغ بر ۱۰ هفته متوالی از زمان کشته شدن جورج فلوید ادامه یافت. شنبه شب صدها معترض مقر انجمن پلیس پورتلند را به آتش کشیدند. پلیس پورتلند به معترضان هشدار داده در صورت تلاش برای آسیب زدن به این ساختمان و یا وقوع اقدامات مجرمانه دیگر علیه آنها به زور متوسل خواهد شد». از جورجیا نیز گزارش می‌رسد پلیس این شهر با شلیک به سوی ماشینی که سرنشینان آن نوجوانان سیاهپوست یک خانواده بودند، مجددا باعث شعله‌ور شدن خشم و نفرت نسبت به نژادپرستی شده است. بر اساس گزارش «دیلی میل»، ساعت ۸ روز شنبه به وقت محلی با شلیک پلیس به سوی خودرویی که سرنشینان آن نوجوانان سیاهپوست بودند، حادثه‌ای مرگبار رقم خورد. به گفته این پایگاه خبری، سرنشینان این ماشین از یک خانواده بوده و بین ۹ تا ۱۶ سال سن داشتند. پلیس به سه فرزند کوچکتر زمانی که از ماشین خارج می‌شدند، شلیک کرده است. دفتر تحقیقات جورجیا علت این اقدام پلیس را نقض قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی این افراد عنوان کرده و گفته «پلیس قصد داشت این ماشین را متوقف کند».
در ویدئویی که از این حادثه منتشر شده پدر این فرزندان و افراد دیگر از پلیس خواهش می‌کنند تا به سوی دو فرزند دیگر که با صورت روی زمین خوابیده‌اند، شلیک نکند. پدر آنها در این کلیپ می‌گوید: «فرزندانم، این‌ها بچه‌های من هستند، شما نباید به آنها شلیک کنید، خواهش می‌کنم!»
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi