شناسه خبر : 76900
چهارشنبه 22 مرداد 1399 , 11:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گوسفندی مطیع در برابر ابرقدرت‌ها!

فاش‌نیوز - اینکه یک گوسفند با آن دنبه‌هایش که هیچ مزیتی برای تنازع بقا به وجود نمی‌آورد و نه بالی برای پرواز دارد، نه پایی برای دویدن، نه دندانی برای گاز گرفتن، نه چنگالی برای دریدن و نه شاخی برای زدن، چگونه در طبیعت ماندگار شده است عجیب به‌نظر می‌رسد. به بیان دیگر اینکه چرا در طبیعت چنین موجودی به این شکل تکامل یافته و‌ امکان حیات و امتداد نسل پیدا کرده، جای پرسش دارد.
 
پاسخ این پرسش را باید در نیازهای انسانی جستجو کرد. در واقع بی دفاع بودن گوسفند یک ضرورت برای دامداری انسان بوده و انسان‌ها آن نوع گوسفندانی را نگهداری و محافظت می‌کرده و به آنها امکان تولید مثل بیشتر می‌داده‌اند که گوشت و دنبه بیشتری داشته‌ اما شاخ و دندان تیز نداشته باشند. در نتیجه، روند تکامل گوسفند بر خلاف فرایند تنازع موجودات آزاد در طبیعت، بر اساس مزیت «طعمه بی دردسر» بودن شکل گرفته است. این واقعیت در مورد گوسفندان، ما را به نتایج جالبی در جهان سیاست رهنمون می‌سازد.
 
مثلا" اینکه چرا غربی‌ها و شرقی‌ها اینقدر روی مسائل هسته‌ای و نظامی کشوری مثل ایران بزرگ، حساس هستند در حالی که خود بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها را در زمینه‌های نظامی و هسته‌ای و به‌روز کردن سلاح‌های کشتار جمعی و تهیه جنگ افزارهای بیولوژیک و سایبری خودشان مرتب و همیشه انجام می‌دهند؟
 
 صراحتا" عرض می کنم پاسخ این است که آنها (غربی‌ها و شرقی‌ها) می‌خواهند ما گوسفند باشیم؛ در ازای علوفه و محافظت در برابر گرگ‌ها به آنها گوشت و‌ دنبه و پشم بدهیم، ولی نتوانیم شاخ بزنیم و گاز بگیریم! البته در همین راستا سیاست‌مداران زیادی در دولت‌ها و مجلسی‌های فعلی و قبلی وجود داشته اند و بعضا" وجود دارند که متاسفانه می‌خواهند مردم ایران، گوسفند باشند. به‌خاطر همین هم مدام وعده نان و گوشت ارزان می‌دهند و بحث موشکی و هسته‌ای را عامل عقب‌ماندگی می‌دانند.
 
مثلا" آقای هاشمی رفسنجانی کمی قبل از فوتشان، در یک سخنرانی گفته بود؛ آلمان و ژاپن از داشتن نیروهای نظامی منع شدند، به همین دلیل هزینه‌های نظامی را صرف اقتصاد کردند و به چنین پیشرفتی دست یافتند! که این بحث هاشمی هم از لحاظ نظری غلط است و هم از لحاظ عملی. از لحاظ نظری غلط است زیرا مساله ،محدود به شکم و مخلفاتش نیست. در این 41 سال ثابت شد که هم جناب آقای هاشمی و طیف اصلاح‌طلبان و هم مخالفان اصول‌گرایش شاید درکی واضح و واقعی از مساله اقتصاد ندارند و ظاهرا" آن را با تهیه صرف مایحتاح شکمی اشتباه می‌گیرند! اما ادعای جناب آقای هاشمی از نظر عملی و تجربی هم با واقعیت کاملا در تضاد است زیرا این دو‌ کشور (آلمان و ژاپن) از لحاظ سرانه هزینه‌های نظامی جزء بالاترین کشورهای دنیا هستند و آن تصور که اینها بعد از جنگ جهانی دوم نیروهای نظامی ندارند، یک تصور رایج اما اشتباه است.
 
تا بوده اینطور بوده که در این دنیا هیچ پیشرفتی بدون چنگ و دندان به‌دست نمی‌آید و اگر هم بیاید ماندگار نیست. هیچ گوسفندی در رفاه و با مرگ طبیعی نمی‌میرد. گوسفند بودن همیشه در نهایت، به سیخ کباب کشیده شدن می‌انجامد.

محمدرضا سابقی
اینستاگرام
عالی بووووود
بسیار شفاف و مثال شما خوب و خوب و خوب بود.
ممنون جناب آقای محمدرضا سابقی..
استفاد کردم.
سلام و عرض ادب و احترام، جناب سابقی عزیز دوستت داشته وداریم وخواهیم داشت، سخنانت برای افرادی چون حقیر باعث افتخار وآلام دردهای بجا مانده از زمان دفاع مقدس وبرای نابخردان وطن فروش زهرس، همیشه منتظر نظراتتان هستیم، جمعی از جانبازان
احسنت و اقعا زیبا نوشتید قلم شما عالیست.
درود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi