شناسه خبر : 76913
دوشنبه 20 مرداد 1399 , 10:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دختر شهید رئیس فراکسیون شاهد شد

سمیه محمودی (فرزند شهید) با اکثریت آرا به‌عنوان رییس فراکسیون فرزندان شاهد مجلس شورای اسلامی انتخاب شد...

فاش‌نیوز - اعضای هیأت رییسه‌ی فراکسیون شاهد مجلس شورای اسلامی، متشکل از فرزندان شهدا انتخاب شدند و سمیه محمودی به عنوان رییس این فراکسیون برگزیده شد.

 به گزارش خبرنگار ما، محمدمهدی مفتح، نماینده ایثارگر مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه‌ی برگزاری انتخابات فراکسیون فرزندان شهید (فراکسیون شاهد) مجلس یازدهم اظهار داشت: دوستان عزیز نماینده که حدود 14 فرزند شهید هستند، به‌عنوان اعضای فراکسیون شاهد در مجلس یازدهم حضور فعالی دارند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات هیأت رییسه‌ی فراکسیون شاهد یادآور شد: در این انتخابات سمیه محمودی (فرزند شهید) نماینده شهرضا با اکثریت آرا به‌عنوان رییس فراکسیون فرزندان شاهد مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه‌ی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در انتخابات فراکسیون شاهد، آقایان شریفیان و ابطحی نیز به عنوان نایب رییس و سخنگوی فراکسیون فرزندان شهید انتخاب شدند.

به گفته نماینده ایثارگر تویسرکان در این انتخابات، غلام‌رضا مرحبا، نماینده‌ی آستارا نیز به عنوان سخنگوی فراکسیون شاهد انتخاب شده است.

مفتح در پاسخ به سوال فاش نیوز در مورد رسمیت قانونی فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی متذکر شد: ما در آیین‌نامه‌ی داخلی مجلس شورای اسلامی قاعده‌ای برای این کار نداریم و آیین‌نامه داخلی مجلس نسبت به نحوه‌ی شکل‌گیری فراکسیون ساکت است و نمایندگان با هر تعداد که باشند می‌توانند فراکسیونی را در مجلس شورای اسلامی تشکیل دهند.

وی ادامه داد: فراکسیون یک تشکل داخلی در مجلس شورای اسلامی و خارج از قانون آیین‌نامه‌ی داخلی است. بر این مبنا هر تعداد از نمایندگان که در یک فراکسیون دور همدیگر جمع شوند و بخواهند یک کاری را انجام دهند و فراکسیون دارای هیئت رییسه باشد، با قانون و آیین‌نامه داخلی مجلس منافات ندارد.

مفتح تصریح کرد: از طرف دیگر ما  برای عضویت در فراکسیون شاهد چون شرط فرزند شهید بودن را داریم و فارغ از خط و خطوط سیاسی و جناح‌بندی هستیم، با هر تعداد فرزند شهید موجود در مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده می‌توان فراکسیون فرزندان شهدا را تشکیل داد.

نماینده‌ی ادوار مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی با نمایندگان فرزند شهید، فراکسیون شاهد را در مجلس تشکیل داده ایم. امسال نیز حدود 14 تن از فرزندان شهدا به‌عنوان نماینده در مجلس یازدهم حضور دارند و بر این اساس، در این دوره با این تعداد فراکسیون تشکیل شده است.

وی در خصوص زمینه‌ی فعالیت فراکسیون فرزندان شاهد در مجلس یازدهم اظهار داشت: در فراکسیون شاهد کلیه‌ی مسائل مرتبط با فرزندان شهدا را به‌طور ویژه مورد بررسی قرار می‌دهیم و تاکنون نیز این فراکسیون توانسته است نقش بسیار خوبی را در قوه‌ی مقننه ایفا کند و در برنامه‌ی پنجم و ششم و سایر قوانین مختلف توانسته است بسیار اثر‌گذار باشد.

فرزند شهید مفتح تاکید کرد: امیدوارم در این دوره نیز با توجه به این که برنامه‌ی هفتم توسعه‌ی کشور در پیش است، فراکسیون شاهد پرتوان‌تر از گذشته در خدمت نهاد قانون‌گذاری مجلس شورای اسلامی می‌باشد.

نماینده ایثارگر مجلس یازدهم در خصوص برخی از انتقادها از احتمال موازی‌کاری فراکسیون شاهد و ایثارگران خاطرنشان کرد: فراکسیون ایثارگران به معنای عام آن (جانبازان، آزادگان و رزمندگان) است اما فراکسیون شاهد، فراکسیون خاصی است و تنها و تنها فرزند شهید عضو آن است و این به‌دلیل ویژگی‌هایی است که فرزندان شهدا دارند و حساسیت و توجهی که باید روی فرزندان شهدا داشته باشیم و مسائلی که فرزندان شهدا دارند است؛ همچنانکه در قانون و نظارت باید به آنها توجه ویژه‌ای شود. بنابر این فراکسیون شاهد می‌تواند در زمینه‌ی مسائل خانواده‌ی معظم شهدا در کنار فراکسیون ایثارگران به فعالیت مشغول باشد.

پایان

اینستاگرام
سه چهارسال قبل ازسرداردلاورغلامرضامحمودی نوشتم پدرسمیه خانم رزمنده ای که وقتی پای درعرصه دفاع مقدس نهاد فکربازگشت وبرگشت وزن وبچه دنیاوهمه امکاناتش رادرسرنداشت دلاوریهای سردارشهیدغلامرضامحمودی درهوروهویزه وشلمچه وهمه ابعادجنگ برکسی پوشیده نیست ویک تفاوت بزرگی بین سردارعزیزودخترمحترمه اشان هست اینکه امکان نداشت شماکاری باایشان داشته باشیدوایشان یک باربگویدوقت ندارم یانمازمیخوانم یامشغول دفاع هستم یاکاردارم هروقتی شمابااین ابرمردبزرگ کاری داشتین کمترازیک دقیقه دسترستان بودولی سمیه خانم چهارسال قبل یک پیام ازما دریافت کردندودرآن پیام اشاره هم کردیم که ازدوستان پدرمعززتان هستیم حتی چندی قبل درواتساپ هم برایشان پیام گذاشتیم ولی ایشان جواب ندادند.کاش این پیام مابنوعی بدست ایشان برسد .
سلام
فرزند شهید بگویید بهتراست
خانم محمودی کسی نیست که جواب ندهد حتما معرفی نکردید ویا اشتباه ارسال گردیده است ،،،جناب امیریان عزیز شک نکنید که تمام خصوصیات سردار شهید در فرزند او نهفته است،،،،خانم محمودی بطور قطع ادامه دهنده راه سردار شهید غلامرضا محمودی است،،،،در هر صورت تلفنی به ایشان اعلام می نمایم،،،
آقای امیری تفاوت دیگر دیدگاه سیاسی است
آقای کریم اله این حرف اصلا توجیه پذیر نیست مگر نماینده قراره فقط به حرف یا تلفن معرفی شدگان یا آشنایان گوش و جواب دهد الان سه دهه است رزمندگان همین طور بلاتکلیف ماندند همین رزمنده ها بودند پیکر شهدا و جانبازان عزیز را به پشت خط انتقال می دادند و جای آنها را پر می کردند ما رزمندگان از نمایندگان عمل می خواهیم و گر نه حرف زیاد شنیدیم
رزمندگان. را نیز دریابید و فراموش نکنید حق قانونی آنها توسط سازمان بازنشستگی ضایع شده است
برای فاش نیوز متاسفم مطلب تظلم خواهی رزمندگان بازنشسته را نذاشته برداشت مظلومیت و تنهایی رزمنده اینجا معلوم می‌شود
دوستان عزیزم سلام مطلب رامتوجه نشدیدویااگرمتوجه شدیدواکنشتان واکنش خوبی نیست منظورازآشنایان چیست یعنی شمافکرمیکنیدمن بخانم محمودی زنگ زدم بگویم حقوقم رااضافه بکنه یایک قانون نصب بکنه برا من وخانواده ام که جداباشیم ازجامعه بزرگوارم برادرخوبم فدای شمابشوم من حقیرتااین لحظه که خدمتتان هستم نه مسکنی گرفتم نه خودرویی گرفتم نه وام آنچنانی گرفتم ده ملیون وام مسکن سال ۸۶گرفتم وپنج ملیون هم وام اشتغال شماره پرونده من هست ۱۴۰۳۰۱۱۰۸۶تشریف ببریدبنیادبپرسیداگرخلاف این بوداعلام کنیدتازنده زنده بروم تاناکجاآباد.من اگرقلم میزنم برای افرادی میزنم که صاحب بودندوچشم وچراغ بودندووارثان بودندولی امروزجایشان رانامحرمان ونااهلان گرفته اندوالاخودم سه فرزندلیسانسه دارم هرسه بیکارپسرم سی ویکساله شده هنوزمجرده لطفامحض رضای خداقضاوت سریع وبدنکنید.التماس دعا
سلام ،،،،اقای امیریان فقط می خواهد اگر به نماینده ای تماس داشته باشد بخاطر رساندن مشکلات جانبازان و ایثارگران است،،،،،با توجه به شناختی که از پدر شهیدش سردار محمودی داشته می خواسته از احوال ایشان باخبر باشد وخاطرات سردار را بازخوانی کند ،،،بهتر است در قضاوت هایمان انصاف داشته باشیم،،،،هیچ کس توقع خصوصی و سفارشی نداشته است
با سلام و احترام
شماره همراه خانم دکتر محمودی رییس فراکسیون شاهد مجلس رو کسی دارد ؟لطفا ارسال بفرمائید
سلام
ما اجازه انتشار هیچ شماره ای را نداریم
سپاس
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi