شناسه خبر : 76952
چهارشنبه 22 مرداد 1399 , 09:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشکیل کارگروه برای حل مشکلات «مسکن» و «اشتغال» ایثارگران همدانی

، بنیاد شهید ، ، سید سعید شاهرخی ، استاندار همدان ، تفاهم نامه ، حجت الاسلام شعبانی ، حبیب الله شعبانی ، مسکن ایثارگران ، اشتغال

«سعید اوحدی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز (سه‌شنبه) وارد «همدان» شد و مورد استقبال «سید سعید شاهرخی» استاندار و جمعی از مسئولان این استان قرار گرفت. وی سپس با حضور در گلزار مطهر شهدای همدان، به مقام شامخ شهدای والامقام ادای احترام کرد.

تشکیل کارگروه مشترک برای حل مشکلات «مسکن» و «اشتغال» ایثارگران در همدان

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در دفتر حجت‌الاسلام «حبیب‌الله شعبانی» نماینده، ولی فقیه در استان همدان حضور یافت و با وی دیدار و گفتگو کرد. اوحدی در این دیدار، «مسکن» و «اشتغال» را دو حوزه مهم مربوط به ایثارگران دانست و اظهار داشت: با همکاری و پیگیری‌های استاندار همدان برای بررسی و حل مسائل این دو حوزه در استان، کارگروه مشترکی متشکل از معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونین استانداری تشکیل شد که نتایج و جمع‌بندی این کارگروه‌ها بسیار خوب و مثبت بود.

وی هدف از سفر خود به استان همدان را امضای تفاهم‌نامه تأمین مسکن برای ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از ایثارگران عزیز و نیز تفاهم‌نامه‌ای برای اشتغال فرزندان گرامی ایثارگران دانست و با اشاره به پرداخت معوقات ایثارگران، تصریح کرد: مطالبات مربوط به ماده ۳۸ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران از سال ۱۳۹۱ باقی مانده بود؛ بنابراین، این مطالبات باید با هماهنگی سه مجموعه «سازمان برنامه و بودجه» به‌عنوان تأمین‌کننده اعتبار، «بنیاد شهید و امور ایثارگران» به‌عنوان پرداخت‌کننده مطالبات و «ستاد کل نیرو‌های مسلح» به‌عنوان نهاد صادرکننده احکام مشمولین پیگیری و پرداخت شود.

اوحدی ادامه داد: ستاد کل نیرو‌های مسلح به‌دلیل حجم بالای کار، امکان صدور کامل احکام را در زمان مقرر نداشت؛ بنابراین با پیگیری‌های صورت‌گرفته و پس از تأمین اعتبار، پرداخت‌هایی به‌صورت علی‌الحساب به مشمولین این ماده انجام شده است که خوشبختانه ابتدای هفته جلسه‌ای با مسئولان ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار و مقرر شد که ستاد کل نیرو‌های مسلح تا هفته آینده احکام مشمولین را صادر کند تا بنیاد شهید و امور ایثارگران تسویه کامل را در این زمینه انجام دهد.

معاون رییس جمهور با اشاره به جایگاه والای ایثارگران، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره تأکید داشته‌اند که اگر به‌دنبال عزت و سربلندی کشور هستیم، باید به فرهنگ ایثار و شهادت تأسی کنیم؛ بنابراین ما نیز در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی این هستیم که در کنار انجام وظایف قانونی در جهت خدمات‌رسانی به ایثارگران به مأموریت و رسالت اصلی خود که امانت‌داری و ترویج فرهنگ و ارزش‌های شهدا، جانبازان و آزادگان است، بپردازیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ۲۶ مرداد مصادف با سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به کشورمان، گفت: این‌روز یادآور اوج شکوه ایثار، ازخودگذشتگی و فراز و نشیب‌هایی است که در طول دوران دفاع مقدس و سال‌های پس از آن داشته‌ایم.

تشکیل کارگروه مشترک برای حل مشکلات «مسکن» و «اشتغال» ایثارگران در همدان

نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه در استان همدان همسویی فکری بین تمام مسئولان وجود دارد و این مسئله به خدمات‌رسانی بهتر به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام شعبانی افزود: نکته‌ای که باید در کنار خدمات‌رسانی به ایثارگران مورد توجه باشد، ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است. امروز جامعه ما بیش از پیش نیاز به این فرهنگ دارد و متأسفانه شاهدیم که دشمنان در حال تخریب همین فرهنگ هستند و لازم است تلاش کنیم تا واقعیت این فرهنگ بیش از پیش مطرح شود.

اوحدی همچنین در جریان سفر خود به استان همدان با جانباز آزاده «غلام خانجانی» دیدار کرد. وی در این دیدار اظهار داشت: آزادگان عزیز دوران اسارت را با سربلندی و عزت بسیار زیادی سپری کردند و نمایندگان سازمان «صلیب سرخ» جهانی هر بار که از اردوگاه‌های اسرای ایرانی بازدید می‌کردند، از میزان همبستگی آزادگان ایرانی متعجب می‌شدند و به اذعان خو، د آن‌ها مدت‌ها پس از بازگشت درباره این مسئله صحبت می‌کردند.

تشکیل کارگروه مشترک برای حل مشکلات «مسکن» و «اشتغال» ایثارگران در همدان

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، آزادگان را به الماس‌های درخشان تشبیه کردند؛ الماس مقاوم‌ترین عنصر در طبیعت است که در شرایط بسیار سخت به این شکل در می‌آید؛ بنابراین اسرای ما نیز واقعاً تمام این شرایط را سپری کردند تا به این درجه از مقاومت و روشنایی برسند.

معاون رییس جمهور همچنین در سفر خود به استان همدان با جانباز ۷۰ درصد «حسین یارمحمدی»، خانواده شهیدان «حاجی بابایی» و خانواده شهیدان «محمودی» نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

تشکیل کارگروه مشترک برای حل مشکلات «مسکن» و «اشتغال» ایثارگران در همدان

خاطرنشان می‌شود؛ امضای تفاهم‌نامه تأمین مسکن برای ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از ایثارگران و نیز تفاهم‌نامه‌ای برای اشتغال فرزندان گرامی ایثارگران، از اهم برنامه‌های «سعید اوحدی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به استان همدان بود.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi