شناسه خبر : 76953
چهارشنبه 22 مرداد 1399 , 09:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با هدف اخراج آمریکایی‌ها صورت می‌گیرد

عشایر سوری گروه گروه در حال پیوستن به ارتش مردمی سوریه

عشایر شرق سوریه یکی پس از دیگری به «ارتش مردمی سوریه» که اخیرا با هدف نبرد علیه اشغالگران آمریکایی و مزدوران آنها تشکیل شده است، می‌پیوندند.

در پی برگزاری نشست سران و اعضای فبیله «العکیدات» در شهر «دیرالزور» سوریه و اعلام تشکیل «ارتش مردمی سوریه»، دیگر عشایر و قبایل شرق نیز یکی یکی به این ارتش می‌پیوندند و قصد دارند که همسو با دمشق، علیه اشغالگران آمریکایی و مزدوران آنها بجنگند.
به گزارش خبرگزاری دانشجو، دیروز عشایر منطقه «السبخه» استان «رقه» اعلام کردند که از هر مقاومتی برای آزاد‌سازی اراضی سوریه از چنگ اشغالگران آمریکایی و مزدوران آنها‌، حمایت می‌کنند و به ارتش مردمی سوریه ملحق می‌شوند. اعضای عشایر السبخه در بیانیه‌ خود، که در یک تجمع برای همبستگی با عشایر دیرالزور قرائت شد، اعلام کردند که با همه قدرت، قاطعیت و صلابت از هر مقاومتی برای آزاد‌سازی وجب به وجب خاک سوریه از اشغالگری حمایت می‌کنند. عشایر السبخه اعلام کردند که حضور باند‌های شبه نظامی کُرد مورد حمایت اشغالگران آمریکایی، خود عین اشغالگری است. اعضای عشایر السبخه بر وفاداری کامل خود به خاک و سرزمین سوریه و رهبری آن «بشار اسد» تاکید کردند. به گفته آنها، شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه»، با حمایت آمریکا، نفت سوریه را به سرقت می‌برند.
دولت سوریه بار‌ها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند، و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد. سوریه دو میلیارد و 500 میلیون بشکه ذخایر اثبات شده نفتی دارد.
خبرگزاری فارس نیز گزارش داد، «نوافق البشیر» شیخ عشیره «البقاره» در شمال شرق سوریه نیز خواستار تشکیل ارتش عشایری برای مقابله با آمریکا و شبه نظامیان کرد شد.
البشیر گفت که عشایر در صورت حمایت دولت سوریه، می‌توانند به یک مقاومت مسلحانه قدرتمند تبدیل شوند.
او همچنین، خواستار آغاز «جنگ آزاد‌سازی» شرق فرات با هماهنگی میان عشایر، دولت و ارتش سوریه شد و در بُعد سیاسی نیز گفت که باید با هماهنگی دولت دمشق، «شورای رهبری» و هیئت سیاسی قبائل شکل بگیرد و در مناطق آزاد شده، پرچم سوریه نصب شود. عشیره «البقاره»، که نسبش ‌ به امام محمد باقر‌(ع) می‌رسد، از بزرگترین عشایر منطقه فرات و حومه حلب به شمار می‌رود و اعضای آن در کشورهای عراق وترکیه نیز حضور دارند. تعداد اعضای این عشیره در سوریه به یک میلیون و 200 هزار نفر می‌رسد. عناصر نیروهای دموکراتیک سوریه در آخرین اقدام خود علیه ساکنان شرق سوریه، در شهرک «سویدان جزیره»، واقع در جنوب شرق دیرالزور، 9 غیر نظامی را ربودند و آنها را به مکان نامعلومی منتقل کردند. معترضان سوری ساکن استان‌های دیرالزور و «حسکه» بارها علیه کُردها و تروریست‌های آمریکایی دست به اعتراض زده‌اند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi