شناسه خبر : 76971
پنجشنبه 23 مرداد 1399 , 14:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

معاون فرهنگی بنیاد تشریح کرد

برنامه های بزرگداشت سالگرد بازگشت آزادگان

درکل ۱۲۰۰ اجرا را در سراسر کشور تجربه خواهیم کرد که در رأس همه‌ی آنها برگزاری کنگره‌ی ملی «الماس های درخشان» است؛ با این تفاوت که...

فاش‌نیوز - نشست خبری معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید به مناسبت 26 مرداد، سالگرد بازگشت قهرمانانه‌ی آزادگان به میهن اسلامی، با حضور اصحاب رسانه برگزارشد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، حجت الاسلام حسن کاویانی راد، معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست خبری، ضمن بزرگداشت 26 مردادماه و بازگشت غرورآفرین اولین گروه از آزادگان به میهن اسلامی، پس از سپری کردن دوران سخت و مشقت بار اسارت گفت: این شادی شاید در تاریخ انقلاب و پس از انقلاب بی‌سابقه باشد. چرا که پس از آزادی خرمشهر، زیباترین و دلنشین‌ترین خبری که سراسر کشور را به وجد آوررد، خبر آزادی و بازگشت آزادگان به کشور بود.

وی ادامه داد: شایسته است که به چنین نقطه‌ی عطفی با چنین عقبه‌ی ارزشمندی، در تاریخ این مرز و بوم پررنگتر پرداخته شود.

کاویانی راد همچنین با ارایه‌ی آمار آزادگان خاطرنشان کرد: از 43000 آزاده که از 6ماه تا بیش از 10سال اسارت را پشت سرگداشتهاند، 66 نفر آزادگان مونثی هستند که به اشکال مختلف به اسارت درآمدهاند و 570 آزده که در غربت اسارت به مقام رفیع شهادت رسیدهاند.

معاون فرهنگی هنری بنیادشهید و امور ایثارگران با اعلام شعار امسال این رویداد با عنوان «همدلی، مقاومت و ایثار اجتماعی» توضیحا ادامه داد: «همدلی» مردم جامعه در مواجهه با ویروس منحوس کرونا، شعار «مقاومت»، پیام بزرگی برای جامعه امروز ما دارد که دوران دشوار حصر اقتصادی و هجمه‌ی فرهنگی و هجوم روانی را هم‌زمان تجربه می‌کند؛ زیرا کشور ما در بدترین شکل محاصره اقتصادی ناجوانمردانه که حتی دارو و درمان را نیز دربر گرفته است.

وی گفت: آزادگان در اسارت، شکنجه، تهدید و آزار را به صورت شخصی تحمل می‌کردند و در موقعیت فعلی، مردم ما همه‌ی این موارد را درسطح اجتماعی و بین‌المللی تجربه میکنند و در این موقعیت چه الگویی بهتر از آزادگانی که این داستان را در دوران اسارت به شکل دیگری تجربه کرده و از آن کوران سخت، با افتخار و سرافرازی بیرون آمدند.

معاون فرهنگی هنری بنیادشهید در ادامه با اشاره به سی‌امین سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، گفت: با سی برنامه‌ی کلی درسطح کشور، این روز را خاطرهانگیز خواهیم ساخت.

وی در این خصوص اظهار داشت: درکل 1200 اجرا را در سراسر کشور تجربه خواهیم کرد که در رأس همه‌ی آنها برگزاری کنگره‌ی ملی «الماس های درخشان» است؛ با این تفاوت که باتوجه به شیوع ویروس کرونا، این برنامه به‌صورت همزمان در چهارچوب یک مراسم مجازی در قالب تجلیل از 106 آزاده‌ی فعال در زمینه‌ی ایثار اجتماعی برگزار خواهد شد که قرائت پیام رئیس جمهوری و پیام رئیس بنیادشهید و ارتباط مستقیم با استان‌های مختلف از اهم برنامه‌های این مراسم خواهد بود.

حجت‌الاسلام کاویانی همچنین در ادامه‌ی معرفی این برنامهها گفت: آزادگان در بیماستان‌ها (البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با لباس زرد رنگ اسارت) برای روحیه بخشی، و تجلیل از کادر درمان و پزشکی حضور خواهند یافت.

وی افزود: به این مناسبت بسته‌ی نمایشگاه مجازی درقالب عکس و هنرهای تجسمی، آثاری از دستسازهای آزادگان در سایت بنیاد و 32سایت شاهد سراسر کشور بارگذاری خواهدشد.

همچنین تجلیل از 10 نویسنده‌ی برتر آزاده‌ی کشور، مصاحبه با آزادگان و طرح خاطرات آنها، پخش 100 عنوان فیلم و مستند مرتبط با آزادگان، 20 عنوان کتاب با موضوع آزادگان، تولید 8 عنوان نماهنگ با موضوع آزادگان، دعوت صدا و سیما از آزادگان شاخص در برنامههای پربیننده‌ی سیما، یادواره‌ی آزادگان اردوگاههای1، 2، 3 و 4 موصل در اصفهان (با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تعداد اندک آزادگان برنامه ریزی و اجرایی خواهدشد)، تجلیل از آزادگان توسط استانداران و ائمه‌ی جمعه‌ی استان‌ها، ارسال پیامک تبریک، تماس تلفنی مدیران بنیاد با آزادگان و خانواده‌ی آنها، مجموعه‌ی مسابقات فرهنگی، اعم از دل‌نوشته، خاطره و کتاب‌خوانی با موضوع مرتبط با آزادگان درسراسر کشور، برنامه‌ی نمادین ورزشی در قالب کوه‌گشت برای آزادگان، مسابقات فوتبال میان پیشکسوتان آزاده و جانباز، ویزیت رایگان بیماران توسط پزشکان ایثارگر و آزاده (در بعضی از استان‌ها)، اهدای خون توسط آزادگان به‌عنوان نمادی از ایثار اجتماعی، تبلیغات محیطی (پوستر با موضوع آزادگان) در سطح کشور و درسطح تهران با همکاری شهرداری، تجلیل دستگاه‌های مرتبط از آزادگان مجموعه‌ی خود، تکریم خانواده‌های آزادگان شهید، متوفی و آزادگانی که در شرایط کرونا به رحمت ایزی پیوسته‌اند، تجلیل ویژه‌ی نمادین از 46 خانواده‌ی آزاده توسط شهرداری درسطح تهران، طرح نورافشانی برج میلاد و برج آزادی، رونمایی از کتاب «شقایق در اسارت» که خاطرات شفاهی اسارت آزادگان تهرانی است، راه‌اندازی کاروان نمادین اتوبوس‌های حامل آزادگان در26مردادماه از بعضی از استان‌ها، ویژه‌برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و برای اولین بار مجموعه‌ای از اسناد برجایمانده از دو آزاده‌ی بزرگ و شاخص، سرلشکر لشکری و همچنین حجت الاسلام ابوترابی را نیز در دستور کار داریم.

وی خاطر‌نشان کرد: سیاست کلان امسال بنیادشهید و امور ایثارگران این است که از آزادگان جهت الهام و روحیه بخشی به جامعه استفاده شود. پیام آزادگان صبوری، مقاومت و امید خواهد بود.

معاونت فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امورایثارگران در پایان از رسانه‌های خبری خواست تا دراین عرصه به کمک بنیاد شهید آمده و اخبار مرتبط با آزادگان را به زیبایی پوشش دهند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi