شناسه خبر : 76972
پنجشنبه 23 مرداد 1399 , 15:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سومین همایش تشکل‌های شاهد و ایثارگر

در روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، سومین همایش تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد.

فاش نیوز - در روز ملی تشکلها و مشارکت‌های اجتماعی، سومین همایش تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، در روز ملی تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی سومین همایش تشکل های شاهد و ایثارگر با حضور مهندس سعید اوحدی ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران، خانم دکتر عابدینی از وزارت کشور، سعید صمیمی ریاست بنیادشهید تهران بزرگ، عادل مهری مدیرکل مرکز دانش پژوهان تشکل های شاهد و ایثارگر، مشاورین، مدیران کل تشکل  های شاهد و ایثارگر استانهای سراسر کشور با حضور اصحاب رسانه به صورت ویدیو کنفرانس در سالن شهید رسول زاده تهران برگزارشد.

بر پایه این گزارش مهندس سعید اوحدی ریاست بنیادشهید و امور ایثارگران در ابتدای سخنان خود با ذکر یاد و خاطره شهدا، جانبازان و آزادگان دفاع مقدس گفت: ای کاش فرصت بیشتری بود تا مفصل با تمامی تشکلهای شاهد و ایثارگر صحبت میکردیم و از نقطه نظرات آنها بهره مند میشدیم.

وی در ادامه این نهاد را مقدس ترین نهاد خواند و گفت: این توفیق بزرگی است که جمعی از خانواده‌ های معظم شهدا و ایثارگران در قالب تشکل مشغول فعالیت هستند و در واقع تشکل‌ها گنجینه و ظرفیتی هستند که در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد و وظیفه ما شناسایی و استفاده از این ظرفیتهاست. 

 ریاست بنیاد شهید تشکل‌ ها را پل ارتباطی و حلقه‌ های بین بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و گفت: تشکل‌ها ماموریت‌هایی در حوزه مسائل صنفی خود دارند. این مباحث صنفی تنها منحصر به مسائل مادی نیست و بخش‌های فرهنگی را نیز در برمی‌گیرد. ماموریت دیگر رسالتی است که نسبت به کل جامعه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند و ماموریت سوم وظیفه همکاری، مطالبهگری و نظارت بر فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

وی همچنین تشکل های شاهد و ایثارگر را محکم‌ترین وموثرترین مجموعه پشتیبان بنیاد شهید و امور ایثارگران خواند و تصریح کرد: عقل سلیم حکم می کند که بنیاد شهید دست نیاز خود را به سوی تشکیل های شاهد و ایثارگر دراز نماید.

 در ادامه این همایش کمیسیون های چهارگانه "فرهنگی اجتماعی"، "اقتصاد مقاومتی"، بهداشت و درمان" و "حقوق بین الملل" مشکلات و مطالبات خود در زمینه بیمه دی، تجهیزات دارویی و لوازم بهداشتی، اشتغال فرزندان، مجموعه های فرهنگی ورزشی ایثار استان ها، مناسب سازی معابر برای جانبازان، مسکن ایثارگران، مراکز نگهداری شایسته از جانبازان، مراکز تفریحی- اردویی، مسایل مربوط به ایثارگران کارآفرین، توانمندسازی ایثارگران، توجه به نخبگان فرهنگی و هنری، حق همسران شهدا و جانبازان و همچنین تشکیل پرونده علیه منافقین در دادگاه های بین المللی را مطرح نمودند.

 

صنوبر محمدی

اینستاگرام
با سلام و عرض ادب ، ' فرزند شهيد' هستم و يك سئوال از حضور مباركتان داشتم : اينكه چگونه ميتوان
" عضو تشكل هاى شاهد " شد ؟؟ آيا به مركزِ خاصى بايد مراجعه كرد ؟؟ اگر آدرس يا شماره تلفنى در اين زمينه در دسترس داريد ممنون ميشوم مرقوم بفرماييد . با سپاس
باسلام و احترام
لطفا در خصوص پرداخت پاداش بازنشستگی جانبازان حقوق بگیر بنیاد پیگیری فرمایید.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi