شناسه خبر : 77005
جمعه 24 مرداد 1399 , 11:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رادیو رزمنده در استان مرکزی

برنامه رادیو رزمنده توسط صدا و سیما در استان مرکزی راه اندازی می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: برنامه رادیو رزمنده توسط صدا و سیما در استان مرکزی راه اندازی می‌شود.

به گزارش از اراک، سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی ظهر امروز در نشست گام دوم کنگره ملی شهداس استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان مرکزی اظهار داشت: یکی از تاکیدات مهم در برنامه‌های 40 سالگی دفاع مقدس توجه به وجهه مردمی و مخاطب مردمی برنامه‌ها است و باید کاری که در کنگره انجام شد و عامه مردم را درگیر خود کرد امروز در چهل سالگی دفاع مقدس اتفاق بیفتد.

وی افزود: شبکه آموزشی شاد بستری مناسب برای باز نشر محتواهای تولیدی است و امروز با توجه به شرایط کرونایی به خوبی می‌توانیم از این بستر برای دانش آموزان هم در راستای تبیین دستاوردهای کنگره و هم برنامه های چهل سالگی استفاده کنیم.

کریمی عنوان کرد: پنج عنوان کتاب در راستای گرامیداشت 40 سالگی دفاع مقدس در حال چاپ است و هجده عنوان کتاب صوتی در این راستا تهیه شده که به زودی رونمایی خواهند شد و معرفی کتاب و نویسندگان شاخص از جمله برنامه‌های مهم چهل سالگی است که برنامه‌ای تحت عنوان معرفی چهل عنوان کتاب و چهل نویسنده را در دستور کار داریم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: در بازخوانی اقدامات دفاع مقدس نباید تنها به فعالیت رزمندگان اکتفا کرد چراکه نقش های بسیاری در دفاع مقدس تاثیرگذار بودند که امروز جای گفتن دارند و یکی از آنها نقش مردمی در ابعاد مختلف است که باید به طور ویژه در قالب ها و تولیدات ویژه بر روی آن کار کرد.

 وی ادامه داد: در ایام گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس برنامه رادیو رزمنده توسط صدا و سیما راه اندازی خواهد شد و به بیان ابعاد دفاع مقدس در حوزه‌های مختلف پرداخته می شود، در خصوص تولید محتوا برای برنامه رادیو رزمنده می‌توان از آثار و دستاوردهای کنگره به خوبی استفاده کرد چراکه صدها ساعت مصاحبه‌های تخصصی از رزمندگان جمع آوری شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های فضای مجازی در بزرگداشت 40 سالگی دفاع مقدس گفت: در حوزه فضای مجازی چهل سالگی توسط اداره کل حفظ آثار اپلیکیشن شهدای ماشین سازی، شهدای روحانی استان و اینفوگرافیک تخصصی عملیات‌های دفاع مقدس و یادمان شهدای گمنام تهیه شده که به زودی رونمایی خواهند شد.

وی اضافه کرد: در بازه زمانی سه ماهه نمایشگاه تخصصی دفاع مقدس در همه ابعاد برگزار خواهد شد و از همه ظرفیت‌های موجود و با رعایت دقیق دستورالعمل ها و توجه به مصوبات قرارگاه زیستی استان انجام می شود، یکی از دستاوردهای مهم دفاع مقدس راه اندازی گروه‌های جهادی است که در مقطعی تحت عنوان جهاد سازندگی فعالیت داشتند و امروز تحت عنوان بسیج سازندگی است.

کریمی عنوان کرد: امروز محرومیت زدایی گروه های جهادی برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت دفاع مقدس است که علاوه بر اینکه این فرهنگ ارزشمند را زنده نگه داشته اند به مردم و محرومین نیز خدمت رسانی می کنند چراکه نهادینه شدن فرهنگ بسیج یکی از اهداف تبیین دفاع مقدس است و امروز باید برای تحقق این مهم همه ظرفیت ها را پای کار بیاوریم.

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi