شناسه خبر : 77013
شنبه 25 مرداد 1399 , 08:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تفاهم‌نامه تأمین ۳۰۰۰ مسکن و ۲۵۰۰ شغل برای ایثارگران

مهندس سعید اوحدی روز پنجشنبه ۲۳ مرداد در ابتدای سفر خود به استان لرستان با حضور در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) شهر خرم‌آباد به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
وی در ادامه با حضور در جلسه شورای اداری استان لرستان و مراسم امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین و ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی و ایجاد ۲۵۰۰ شغل به منظور ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با بیان اینکه استان لرستان هفتمین استانی است که برای امضای تفاهم‌نامه تأمین مسکن و اشتغال ایثارگران به آن سفر می‌شود افزود: مشکلات جامعه ایثارگری را نمی‌توان به صورت متمرکز و از مرکز بر طرف کرد و برای حل این مسائل باید به صورت استانی برنامه‌ریزی شود.
معاون رییس جمهور افزود: باید تلاش کنیم تا در جهت استیفای حقوق جامعه ایثارگری از تمام امکانات و ظرفیت‌ها استفاده کنیم. امروز شاهد ناجوانمردانه‌ترین تحریم‌ها علیه کشورمان هستیم که مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد کرده است و عبور با عزت از این مشکلات تنها با اتکا به فرهنگ ایثار و شهادتی است که همواره عامل موفقیت انقلاب اسلامی بوده است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب موجود در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه امروز شاهد مجلسی انقلابی هستیم که در جمع آنان ۱۷۵ نماینده از خانواده معزز ایثارگری حضور دارند و باید به خوبی از این شرایط برای خدمت‌رسانی به ایثارگران استفاده کنیم.
اوحدی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه تأمین ۳۰۰۰ واحد مسکونی ایثارگران و ۲۵۰۰ شغل برای ایثارگران استان لرستان گفت: برای مدیریت اجرای این تفاهم‌نامه دو نفر از عزیزان که از جامعه ایثارگری هستند به عنوان مدیر پروژه در خصوص مسکن و اشتغال در نظر گرفته خواهد شد.
معاون رییس جمهور افزود: خوشبختانه تا امروز ۲۰ هزار مسکن ایثارگران که در تفاهم‌نامه با وزیر راه و شهرسازی ذکر شده در دستور تهیه قرار گرفته است و هدف ما در این زمینه تأمین ۳۰ هزار مسکن تا پایان سال جاری است.
وی با بیان اینکه گلزارهای مطهر شهدا قطعه‌ای از بهشت روی زمین هستند گفت: رسیدگی به وضعیت این گلزارهای مطهر در استان لرستان از اموری است که باید با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و استانداری لرستان هر چه سریع‌تر انجام شود.
سید موسی خادمی استاندار لرستان نیز در این مراسم گفت: پرداخت معوقات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران اقدام بسیار خوبی بوده که اثرات مثبت زیادی را به دنبال داشته است و ان‌شاءالله روند خدمات رسانی به ایثارگران در بنیاد شهید و امور ایثارگران به همین ترتیب ادامه می‌یابد.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد نیز در این مراسم به بیان مسائل و مشکلات استان لرستان و ایثارگران این استان پرداخت.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با حضور در منازل جانباز «جمشید رشنو»، شهیدان «محمدحسین و محمدرضا فطرس»، جانباز ۷۰ درصد «رضا دلفانی»، شهید «سید نورخدا موسوی» در شهر خرم آباد و منازل شهیدان «سید عباس، سید علی و سید حسن حسینی نسب» و شهید خدمت «زهرا شیروییه» (مدافع سلامت) در شهر بروجرد، با ایثارگران گرانقدر و خانواده‌های معظم شهدا دیدار و گفت‌وگو کرد.
معاون رییس جمهور در این دیدارها با اشاره به جایگاه رفیع شهدا گفت: همانطور که در قرآن وعده داده شده، شهدا زنده هستند و نزد خداوند روزی می‌خورند. شهیدان ناظر بر کارها و اعمال ما هستند و ما باید همواره به گونه‌ای رفتار کنیم که در محضر شهدا شرمنده نباشیم.
اوحدی ادامه داد: شهدا در روز قیامت حق شفاعت دارند و قطعاً با پدر و مادرشان وارد بهشت می‌شوند. شهیدان با استقبال سیدالشهدا امام حسین (ع) وارد بهشت می‌شوند.
خانواده‌های شهدا و جانبازان حاضر در این دیدارها نیز به بیان نظرات و مسائل خود پرداختند.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi