شناسه خبر : 77034
چهارشنبه 29 مرداد 1399 , 08:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانبازان نخاعی اسیر در چنگال دشمن بعثی

با ورود هر یک از اسرای دست و چشم بسته‌ی ما به اردوگاه‌های نگهداری از اسرا در اقصی نقاط خاک عراق، با هدایت بزرگان اسرای ایرانی که مورد وثوق همه‌ آنها بودند، جبهه‌های جدیدی را در ابعاد...

فاش نیوز - در دوران باشکوه دفاع مقدس، سرزمین پاک ایران شاهد نمایش رشادت، فداکاری و ایستادگی رزمندگان ایرانی، اعم از دلاورمردان ارتش، سبزپوشان سپاه و بسیجیان مخلصی بود که دفاع جانانه آنها و نبرد بی‌امانشان در برابر تجهیزات مدرن، نیروهای دشمن بعثی و نظام سلطه‌ی جهانی را مبهوت خویش ساخت.

به زعم دشمن و در افکار و امیال دنیوی آنها، به اسارت در آوردن رزمندگان ما در سال‌های دفاع مقدس امتیازی بود که مایه‌ی خرسندی خود می دانستند و حتی دستگاه تبلیغاتی دشمنان ایران اسلامی بر این امتیازگیری و اسارت نیروهای ایرانی به عنوان اهرم فشاری جهت تحمیل شروط‌شان قلمداد می‌کردند، در حالی که در میدان عمل و در اسارت‌گاه‌های رژیم بعث چیز دیگری در جریان بود.

با ورود هر یک از اسرای دست و چشم بسته‌ی ما به اردوگاه‌های نگهداری از اسرا در اقصی نقاط خاک عراق، با هدایت بزرگان اسرای ایرانی که مورد وثوق همه‌ آنها بودند، جبهه‌های جدیدی را در ابعاد فرهنگی، پایداری و ایثارگری، در عمق مواضع دشمن و در مقابل بعثی‌ها می‌گشودند؛ تا آنجا که افسران و فرماندهان عراقی، مستأصل از هر نوع مواجهه با آزادگان دلیر ایرانی، گاه از روی خشم، با شدت دادن به شکنجه‌هایی که بر اسرا روا می‌داشتند، برخی از آزادگان ما را نیز به شهادت می‌رساندند.

در این بین بودند عزیزانی که با تنی مجروح و وضعیت جسمانی سخت، به اسارت دشمن در می‌آمدند و ایثار را در اسارت دشمنان و حتی در دید جهانیان، معنایی دیگر بخشیدند.

جانبازان قطع عضو و به‌ویژه جانبازان نخاعی اسیر در چنگال دژخیمان بعثی به‌مراتب هم با شرایط بسیار دشوارتری رنج اسارت را متحمل می‌شدند و هم با رفتار و منش و روحیه‌ی خویش، روحیه‌ی اسرای ایرانی را در مقابل دشمن تقویت می‌کردند.

در سالروز بازگشت قهرمانانه‌ی آزادگان عزیز به میهن اسلامی، برای نخستین بار، جانبازان نخاعی آزاده را به حضور ملت غیور ایران و کاربران این پایگاه خبری معرفی می کنیم. باشد که قدردان ایثار آنان باشیم.

آزاده و جانباز نخاعی، «اسماعیل جوشانی»؛
آزاده‌ی جانباز، جوشانی در سال ۱۳۴۱ در شهرستان تنکابن متولد شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت که بر اثر اصابت گلوله در تنگه‌ی چزابه مجروح و قطع نخاع شد.

این جانباز ۷۰ درصد با همین شرایط قطع نخاعی به مدت یک هزار و ۱۶ روز در اردوگاه عنبر عراق اسیر بود؛ تا اینکه در سال ۶۳ از اسارت آزاد شد و به میهن بازگشت.
این آزاده‌ی جانباز فداکار، بر اثر جراحات ناشی از جانبازی، در سن ۵۹ سالگی به شهادت رسید.
پیکر پاک این آزاده‌ی جانباز نخاعیف روز جمعه ۱۳ تیرماه سال 1399 پس از نماز جمعه در تنکابن تشییع و در کنار دیگر هم‌رزمانش آرام گرفت.
 

آزاده و جانباز نخاعی شهید، «احمد ورزردی سگوند»؛
این شهیدِ سعید، در دوران هشت سال دفاع مقدس، همگام با دیگر رزمندگان اسلام به جبهه اعزام شد و به نبرد با دشمن بعثی پرداخت.
این دلیرمرد دزفولی پس از حضور در جبهه، در عملیات والفجر مقدماتی، در بهمن‌ماه سال 1361 شرکت کرد که مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به‌شدت مجروح شد.

او در عملیات والفجر مقدماتی، در تاریخ 21 بهمن‌ماه سال 1361 در اثر اصابت گلوله به کمر قطع نخاع شد و در همان تاریخ نیز به اسارت نیروهای دشمن درآمد.

وی پس از 26 ماه و 17 روز اسارت، در تاریخ هفتم خردادماه سال 1364 آزاد شد و به آغوش میهن اسلامی بازگشت و به خاطر جراحات وارده، برای ادامه درمان خود به خارج از کشور اعزام شد.
این آزاده و جانباز 70 درصد خوزستانی پس از تحمل چندین دهه درد و رنج مجروحیت، بیش از این دوری دوستان و هم‌رزمان خود را تاب نیاورد و در روز دوشنبه 11 آذرماه سال 1398 در بیمارستان بقیه‌الله(عج) تهران به‌سوی آنان پرکشید.

 

 

آزاده و جانباز نخاعی شهید، «غلامعلی محمدی»

 

آزاده و جانباز نخاعی از ناحیه گردن: بهرام قصابیان - کرمانشاه

بهرام قصابیان در کرمانشاه به دنیا آمد و در تاریخ 18 اردیبهشت 1364 به خدمت سربازی اعزام شد و بعد از رشادتهای بسیار به اتفاق چند دیگر از همرزمانش به اسارت دشمن درآمد. قصابیان درپنج سال اسارات در اردوگاه های 2 و 4 عراق به علت شدت شکنجه نیروهای بعثی مجروح و جانباز قطع نخاع می شود. وی اینک با شرایط سختی که دارد رییس انجمن جانبازان نخاعی کرمانشاه می باشد و در پیگیری و حل مشکلات جانبازان نخاعی و دیگر جانبازان این استان فعالیت چشمگیری دارد.

 

اسامی دیگر آزادگانِ جانباز نخاعی:

1- آزاده و جانباز نخاعی، عبدالرضا کاویانی - کرج

2- آزاده و جانباز نخاعی، علی حاج‌حسینی - رفسنجان

3- آزاده و جانباز نخاعی، حاجت کیانپور - شوشتر

4- آزاده و جانباز نخاعی، حسین معظمی‌نژاد - شوشتر

5- آزاده و جانباز نخاعی، غلامعلی محمدی - رفسنجان

6- آزاده و جانباز نخاعی، عبدالمطلب نخستین - مشهد مقدس

7- آزاده و جانباز نخاعی، غلامعباس جم‌سوار - مشهد مقدس

8- آزاده و جانباز نخاعی، محسن غلامعلیان - اصفهان

9-  آزاده و جانباز نخاعی، غلامرضا رضایی

10- آزاده و جانباز نخاعی، سید حسین کسائیان

11- آزاده و جانباز نخاعی، صفر نجفی بیرگانی

12- آزاده و جانباز نخاعی، نصرالله حاجیان

13- آزاده و جانباز نخاعی، غلامعباس جمسوار

14- آزاده و جانباز نخاعی، شهید حسین‌علی صبوری - اصفهان (فرزند شهید)

15- آزاده و جانباز نخاعی، شهید بهروز تبریزی زاده (شهادت در بغداد)

16- آزاده و جانباز نخاعی، شهید علی ابوالفضلی

17- آزاده و جانباز نخاعی، شهید اسماعیل جوشانی

18- آزاده و جانباز نخاعی، شهید حسین علی صبوری

اینستاگرام
با عرض سلام و خداقوت به شما برادران وخواهران در سنگر فرهنگ ایثار وشهادت یکی از برادران آزاده شهید قطع نخاعی که میشناسم واز قلم افتاده شهید جانباز عباس شمس الدینی اهل کرمان بودند .روحشان شاد .
تمامی ازادگان جانبازند و کمترین انها جانبازان 25درصد هستن
باسلام
نـــــــــام یک آزاده وجـانبازنخاعی که اتفاقامیشودکتابی قطورازتواضع وتدین واخلاص اونوشت ازقلم افتاده آزاده شهیدجان بازنخاعی بهمن امیریان که دراردوگاه العماره همراه آزاده حسین معظمی نژادبودودرهمان اردوگاه بدلیل عدم رسیدگی به اوبشهادت رسیدازقلمتان افتاده است
برادر گرامی احمد عبادی
باسلام.
لطفا شماره تماس برای کسب اطلاعات از جانباز شهید، اطلاعات فردی و عکس شهید عباس شمس الدینی را به صورت کامنت برای ما ارسال فرمایید.ممنون
آزاده و جانباز نخاعی شهید، «غلامعلی محمدی» !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi