شناسه خبر : 77048
یکشنبه 26 مرداد 1399 , 00:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

از سوی نماینده مجلس عنوان شد:

ضرورت تامین اعتبارات لازم برای جامعه ایثارگری

امروز باید از این قشر مظلوم و آسیب پذیر در بخش درمان، معیشت، حمایت و تامین مالی شوند و مجلس و دولت بیشتر از گذشته برای تامین منابع مالی مناسب تلاش کنند.

فاش نیوز - عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اختصاص منابع مالی مناسب برای اجرای مصوبات ایثارگری را خواستار شد.

به گزارش فاش نیوز، "کاظم دلخوش اباتری" نماینده مردم صومعه ‌سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون خدمات رسانی به ایثارگران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در دوره های قبلی مجلس ما قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را به عنوان مجموعه کاملی از قانون ایثارگری نوشتیم و به شورای نگهبان ارسال کردیم که خوشبختانه به تصویب رسید و به عنوان قانون جامع برای جامعه هدف مورد استناد قرار گرفت.

نماینده مردم صومعه ‌سرا در دوره هفتم، هشتم و دهم مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اعتقاد من این است که با توجه به شرایط کرونایی، بیشترین قشری که امروز دچار آسیب جسمانی، روحی و روانی شده اند، ایثارگران هستند به خصوص آنهایی که شیمیایی شده و کسانی که سالها درجنگ خاک جبهه ها را خورده اند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی افزود: امروز باید از این قشر مظلوم و آسیب پذیر در بخش درمان، معیشت، حمایت و تامین مالی شوند و مجلس و دولت بیشتر از گذشته برای تامین منابع مالی مناسب تلاش کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت کرونا در کشور، متاسفانه بسیاری از کسب و کارها و بالطبع اقشاری از جامعه از جمله هیئت امنای مساجد، مداحان، هنرمندان و.. حتی ایثارگران دچار آسیب های معیشتی جدی شدند و فعالیت کسب و کار آنها تعطیل یا نیمه تعطیل شده است و این موضوع بار مضاعفی را بر دوش مردم و از جمله جامعه هدف تحمیل کرده است.

دلخوش با بیان اینکه بنابر این با توجه به شرایط کشور مجلس یازدهم باید برنامه ریزی لازم را به خصوص در مورد جامعه ایثارگری مدنظر قرار دهد ضرورت اختصاص اعتبارات در این بخش را متذکر شد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود موضوع تورم قوانین و ضرورت نظارت بر اجرای قانون را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: ما در نظارت یک بخشی تحت عنوان هیئت تطبیق مصوبات دولت با قانون داریم که در آنجا به این موضوع رسیدگی می شود. اما به نظر من الان عدم تطبیق کم است و یک مقدار باید منابع بیشتری برای بخش های مختلف به خصوص بخش ایثارگران اختصاص داده شود، اگر چه متاسفانه تا الان بخش ایثارگران هنوز دچار مشکل هستند و ما پیگیریم که این مشکل را برطرف کنیم اما بنیاد شهید هم یک مقدار بیشتری باید مایه بگذارد.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi