شناسه خبر : 77051
یکشنبه 26 مرداد 1399 , 08:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیدار رییس بنیاد شهید با خانواده آزادگان

 

دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده آزادگان در آستانه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی

 
 

مهندس سعید اوحدی در این دیدارها با تبریک فرا رسیدن ۲۶ مرداد سالروز آغاز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: اسرا در صف اول مقاومت ملت ایران استوار ایستادند و امام امت در مورد اسرا برای نخستین بار عنوان آزادگان را به کار بردند.
معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری آزادگان الماس‌های درخشان هستند افزود: امام راحل در مورد اسرا فرمودند «آزادگان در دوران سخت اسارت، سرود آزادی سر دادند». مقام معظم رهبری نیز قرائتی از آزادگان داشتند و فرمودند «آزادگان ذخایر بزرگ و گنجینه عظیم انقلاب هستند» و همه اینها نشان از اهمیت فداکاری و ایثار آزادگان عزیز دارد.
وی با اشاره به دلایل اصلی تشبیه و تعبیر آزادگان سرافراز به الماس‌های درخشان تصریح کرد: الماس مقاوم‌ترین عنصر طبیعت بوده و در اعماق زمین در شرایط بسیار سخت تحت فشار بسیار بالا شکل می‌گیرد و این عنصر ارزشمند از بالاترین تشعشع و درخشانی برخوردار است که این همان خصوصیت‌های آزادگان سرافراز ما در دوران اسارت است که چون الماس تحت سخت‌ترین شرایط ایستادگی کرده و درخشیدند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با ذکر خاطراتی از دوران اسارت ادامه داد: اسرای ما در همه سنین بودند و سخت‌ترین شکنجه‌ها به ایشان تحمیل شد ولی دوران اسارت را با سربلندی و عزت بسیار زیادی سپری کردند. نمایندگان سازمان صلیب سرخ جهانی هر بار که از اردوگاه‌های اسرای ایرانی بازدید می‌کردند از میزان همبستگی آزادگان ایرانی متعجب می‌شدند و به اذعان خود آن‌ها مدت‌ها پس از بازگشت درباره این مسئله صحبت می‌کردند.
گفتنی است، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این دیدارها با اهدای لوح تقدیر از صبر و استقامت خانواده آزادگان قدردانی کرد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi