شناسه خبر : 77064
چهارشنبه 05 شهريور 1399 , 09:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آیا قهرمانان جانباز جزء افتخارات جامعه نیستند؟!

دردنامه‌ی جانباز ویلچری خطاب به رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس

این دردنامه نه برای افشای درد خودم، بلکه ادای دین به ساحت بزرگ‌مردی از دیار قهرمانان دفاع مقدس ایران، شهرستان دزفولِ قهرمان است! در اخبار آمده که...

فاش نیوز - یک جانباز ویلچری در نامه‌ای دردمندانه‌ و هشدارآمیز خطاب به رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدّس، نسبت به بی‌توجهی و حذف آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اظهار نگرانی کرد.

متن نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

سردار سرتیپ پاسدار، بهمن کارگر رئیس محترم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

سلامٌ علیکم

عنوان: آیا مدال آوری بین المللیِ قهرمانان جانباز جزوِ افتخارات و ارزش‌های جامعه نیست؟

احتراماً بدین وسیله دردنامه‌ی ذیل با مضمون «چرا جانبازان از لیست ارزش‌های دفاع مقدس خط می‌خورند؟» جهت مزید استحضار و هر گونه بهره برداری ایفاد می‌گردد.

از آنجائی که در ساختارهای سازمانی، اعم از اداری و کشوری، جزء تا کُلّ منابع انسانی جزء لاینفک و اصلی ارتقاء ساختار محسوب می‌گردند و رسالتِ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدّس نیز توجه به این امر مهم را مضاعف می‌سازد، مستدعی‌ست دستور فرمائید موضوع با حساسیت دنبال گردیده و اقدامات شایسته در این خصوص مبذول گردد.

چندی است که احساس می شود مرور زمان ایجاب نموده تا در لیست و عناوین کلی ارزش‌های دفاع مقدس تجدیدنظر نموده و ماموریت سازمان متبوع خود را بر روی کاغذ نیز با واقعیاتی که در متن جامعه در جریان است منطبق سازید! تا پیش از این، آثار دفاع مقدس و ارزش‌های آن، نه فقط شامل منابع اطلاعاتی و خاک و تپه‌های مناطق عملیاتی و همچنین اشیاء فلزی به جای مانده از آن حماسه‌ی به‌یاد ماندنی هشت ساله تعریف می‌شد، بلکه وجود خود جانبازان و ایثارگرانِ به جامانده از قافله‌ی شهدا نیز جزئی مهم و لاینفک از آثار و ارزش‌های دفاع مقدس محسوب می‌شدند. لکن چند سالی است که بنده از روی همین ویلچر فلزی‌ام نظاره‌گر هستم که برعکس قاطبه‌ی مردم و بسیاری از مسئولین محترمِ ولایت‌مدار، روز به روز از قرب و منزلت لازم در خصوص "ارزش نهادن" به جانبازان عزیزمان در سطح عملکردی بعضی عوامل نفوذی در ادارت و سازمان‌ها کاسته می‌شود.

البته خدا می‌داند کسی مانند حقیر، هیچ‌گاه تمنای کسب عزت و احترام از سوی هیچ کسی جز خداوند متعال نداشته و ندارم؛ لکن تحمل مشاهده‌ی برخی کم‌لطفی‌ها و کژنگری‌ها، نه از سوی مردم، بلکه توسط برخی مسئولین، برایم سخت و زجرآور است. البته کم نیست حوادث و رفتارهای زننده‌ای که در سطح جامعه با جانبازان و ایثارگران مظلوم می‌شود؛ به نحوی که اینجانب از شدت تالم، دو پای از دست رفته‌ام و حتی داغ اعضای شهید شده‌ی خانواده‌ام در حملات موشکی دزفول را از یاد می‌برم.

شما به نیکی آگاهید که ما در رکاب حضرت روح‌الله (ره) و خلف صالح او حضرت امام خامنه‌ای حفظه‌الله‌تعالی، جوری مشق ایثارگری کردیم که آموختیم تا بیش از خودمان به فکر دیگران باشیم. این مرقومه قلم رنجه‌ای است خطاب به آن بنیاد ارزشمدار! تا در راستای پیشگیری از ترک افعالِ صحیح و ارزشی که چه‌بسا تعمداً در جهت مهجور ماندنِ افتخار آفرینی قهرمانانِ جانباز، در جریان است، اقدامات مقتضی صورت گیرد. چه اینکه مهجوریّت افتخارات بین‌المللی جانبازان انقلاب اسلامی خواسته‌ی مستقیم دشمنان نظام و ملّت شریف ایران است!

این دردنامه نه برای افشای درد خودم، بلکه ادای دین به ساحت بزرگ‌مردی از دیار قهرمانان دفاع مقدس ایران، شهرستان دزفولِ قهرمان است! در اخبار آمده که رئیس شورای شهر دزفول، همان دزفولی که دیار مقاومت و عزت است، به دیدار یکی از قهرمانان قدیمی کشتی دزفول شتافته و برای جبران ناراحتی ایشان از تخلیه سالن مورد اجاره اش، او را مورد تفقد و دلجویی قرار داده است! تا اینجای کار همه چیز عادی و قابل انتظار و پسندیده است؛ زیرا پیشکسوتان ورزش همیشه باید مورد احترام و اعزاز باشند که الحمدلله هستند. اما در ادامه‌ی خبر آمده که مهندس چمن‌آرا (رئیس محترم شورای شهر دزفول) فی‌المجلس وعده می‌دهد که میدان یا خیابانی از دزفول را به‌نام استاد غلامرضا قصاب (پیشکسوت محترم مورد اشاره) ثبت خواهند کرد!

جناب آقای دکتر کارگر، من اذعان دارم که نه فقط ما دزفولی‌ها، بلکه ایرانی جماعت مفتخر است که دستبوس بزرگان و پیشکسوتان خویش باشد و بنده نیز از فعل نیکوی نامگذاری مکانی به‌نام استاد قصاب استقبال می‌کنم. لکن اگر بخواهیم عملکرد آقای مهندس حمیدرضا چمن‌آرا را از منظر "ترک فعل صحیح و ارزشی" مورد ارزیابی قرار دهیم، این حقیقتِ دردناک را چه کنیم که یکی از جانبازان ویلچرنشین دفاع مقدس دزفول به‌نام «عبدالرضا جوکار» که از نوجوانی بر اثر ترکش گلوله‌های توپ دشمن قطع نخاع شده و قریب به چهل سال است بر ویلچر نشسته، در حالی که بیشترین مدال قهرمانی در میادین کشوری، آسیایی، جهانی و المپیکی را در تاریخ ورزش ایران کسب نموده است، اما حتی یک کوچه بن بست هم در زادگاهش بنامش نیست؟! در حالی‌که اگر به تناسب جایگاه مدال‌آوری و قهرمانیِ منطقه‌ای و جهانی برای جمهوری اسلامی ایران نگاه کنیم، چگونه باید جایگاه این جانباز گرانقدر را پاس بداریم؟ و چه اماکنی را باید به نام این قهرمانِ المپیک، ثبت بنماییم؟

آیا باید این حقیقت تلخ را بپذیریم که ارزش و جایگاه ده‌ها مدال پهلوان جوکار که همچنان رکورددار پرتاب نیزه‌ی ایران هستند و طی سی سال استمرارِ قهرمانی و عضویت در تیم‌های ملی ایران، به اندازه‌ی افتخار مقام چهارمی جهانِ استاد قصاب دیده نمی‌شود؟

به‌راستی چرا؟

چون ایشان جانباز ویلچرنشین است؟

بنده خضوع استاد قصاب را که مدال خود را تقدیم فرماندار محترم شهرستان دزفول نمود، صمیمانه ارج نهاده و عزیز می‌دارم اما آیا ریاست محترم شورای شهر دزفول که وعده‌ی نامگذاری خیابان‌های شهر را به کشتی‌گیر عزیزمان می‌دهد، خبر ندارد که استاد جوکار نیز چند مدال جهانی و المپیکی خود را سال‌هاست به حضرت علی ابن موسی‌الرضا علیه‌السلام اهدا نموده است؟ خبر ندارد که این پهلوان جانباز، آخرین مدال نقره‌ی المپیکی خود را در برابر دوربین‌های صدا و سیما به خانواده‌های معزّز شهدای هسته‌ای تقدیم کرده است؟

سردار عزیز، جناب آقای دکتر کارگر،

قصدم تعریف و تمجید برای قهرمانی از قهرمانان شهرم نیست؛ چه اینکه آقای جوکار در قله‌ی مدال‌آوری تاریخِ ورزش ایران ایستاده و نیازی به ستایش بنده ندارد! ولی ما شیعه‌ی امام علی علیه‌السلام هستیم و مکلفیم که حق را بگوییم.

من حق را با صدای رسا به شما عرض کردم؛ اگر چه که واقعیت همیشه منطبق بر حقیقت نیست! واقیقتِ اسف‌بار این است: گویا حالا که سی سال از دفاع مقدس گذشته، متأسفانه رتبه‌های جهانی و افتخار آفرینیِ قهرمانان جانباز، دیگر جزو "ارزش‌های جامعه‌ی اسلامی" محسوب نمی‌شوند؛ چه اینکه برخی آقایان با ترک ِوظایفِ ارزشی، این واقعیّتِ تلخ را به نمایش می‌گذارند؛ آن‌هم به‌طور واضح و بی هیچ واهمه‌ای!

بنابراین از شما برادر بزرگوار که خود سابقه‌ی درخشانی در حفظ ارزش‌های دفاع مقدّس دارید استدعا دارم طی مصوبه‌ای در بنیاد ارزشمند حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدّس، قهرمانان جانباز به عنوان یکی از مصادیق منابع انسانی، رسماً در اولویت قرار داده شوند و تمهیداتی اندیشیده شود تا متجاهرین به حذف ایثاگران به‌نوعی مورد بازخواست قرار گیرند.

با تشکر و احترام وافر

دکتر مرتضی شکوهنده

26 / 5 / 1399

*رونوشت:

1- دفتر رهبر معظم انقلاب جهت استحضار

2- دفتر جناب آقای اوحدی جهت استحضار

3- ریاست محترم فدراسیون ورزشی چانبازان و معولین کشور جهت استحضار

4- مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان جهت استحضار

5- مدیر مسئول فاش‌نیوز جهت استحضار و انعکاس موضوع.

اینستاگرام
خیلی عالی ... یه پنجاه جانباز بمانند شما وجود داشت !
منظورم وجوده ، جنمه ، ریشه دار بودنه ، مطمئنا هیچ مشکلی متوجه جانبازان نبود . ممنون دکتر جان .
چراایشان بعداز۴۰سال پاسداری درخانه!!!
نه درجبهه!!!
بازنشسته نمیشه؟!
لاأقل برو سوریه،،عراق،،لبنان یا.....
ازاسلام قشنگ تر دفاع کن...
توکه زمان جنگ جرأت جبهه رفتن نداشتی!
حالاهم که جنگ نیست و تو هم جات راحته!
پست ومقام ودرجه وحقوق مفت و.....
اگه جنگ بشه،،ایشون سریع تقاضای بازنشسگی اش رو نوشته وتقدیم مقامات کرده!
شک نکنید.
خدارحمت کندهمه شهدای گرانقدر را..........
بخصوص شهیدباکری عزیزکه فرمودند:رزمندگان بعدازجنگ به۳دسته تقسیم میشوند!
۱-گروه اول دنبال مقام!
۲-گروه دوم دنبال ثروت!
۳-و گروه سوم عزیزانی هستندکه گمنام میشوند!!!!!
خوشابحال آنانکه گمنام شده اند.
آقای کارگرازگزینه ی اول و دوم خیلی خوب استفاده کردند!
سو استفاده!!!
سلام.سرباز ۸سال دفاع مقدس هستم.مدعی مجروحیت خود شدم. ارتش ۱۴ درصد جانبازی به من داده. با نامه ی سازمان ایثارگران مرا فرستادند بنیاد شهید کرمانشاه. از سال ۱۳۹۲ بنیاد شهید کرمانشاه هنوز مرا پذیرش نکرده است. شماره پرونده ام ۸۰۹۰ درسازمان ایثارگران میباشد. شماره کارت ایثارگری ۳۳۶۴۱۹۳۳۶۴۲۲ . تقاضای رسیدگی از مسئولین مربوطه ارتش جمهوری اسلامی ایران را دارم. اسناد و مدارک مربوطه در دست دارم. شنوایی از دست دادم. درد جراحت میکشم. درمان میخواهم‌. امیدوارم مسئولین فکری به حال من بکنند
بنام خدا
جناب آقای دکتر شکوهمند جانباز عزیز
باسلام ودعای خیر
احتراما ضمن سپاسگزاری ازدغدغه مندی شما پیرامون مسائل ومشکلات ومعضلات جامعه هدف بایدباستحضارتان برساندکه متاسفانه درهفت سال گذشته دولت جناب آقای حسن روحانی تلاشهای زیادی برای حذف واژه ایثارو ایثارگران ازجامعه ایرانی وحتی جوامع بین الملی شده که این مهم نه نیازبه اغراق داردنه نیازبه حفظ ظواهرداردنه نیازی به جبهه گیری داردکه کاملا ملموس ومشهوداست همه دولتمردان جناب روحانی بنوعی باداستان ایثارودفاع مقدس غریبه هستندواین هیج شک وتردیدی درآن وجودندارددلیل این محکم واستوارگویی این است که نام شهدارامیخواستند ازتابلوهای خیابانهاوبزرگراه هاوکوچه هابردارندوهمه دیدیم چه مشکلاتی بوقوع پیوست پس اینکه دولت مغایرباداستان ومقوله جهادوشهادت است شکی نیست ویکی دیگرازدلایل آن حذف نام شهیدی است که این شهیدمعززکاری دردفاع مقدس انجام دادندکه هیچ ژنرالی ارتشبدی سردمداری بزرگی کوچکی متوسطی درهمه جهان وازبدوتولد حضرت آدم وهواتابه این لحظه چنین کارمهمی نکرده است حسین فهمیده وقتی نارنجکهارابکمرش بست وخوابیدجلوتانک عراقی معاذالله معاذالله ومعاذالله جنون فکری که نداشت اوازدست زن وبچه اش فرارنگرده بود ازشرایط سخت معیشت خانواده اش که متواری نشده بود اومیخواست سنبل یک جوابگویی به ندای رهبرش باشدوالایک دقبقه بدنه تانک رامجسم کنی جلوچشمت باآن زنجیرهای محرکش مغزت هنگ میکندچگونه یک نوجوان درمقابل چشم همگان میخوابدزیرتانک دشمن بخداقسم این مسئولین نه ازخداواهمه ایی دارندونه برای حفظ ارزشهاتلاشی کرده اندکه اگرمیکردندتلاش راوفرهنگ غنی ایثاروشهادت رادرجامعه نهادینه میکردندامروزشاهدنبودیم ناموسمان دختران وزنان سرزمینمان بااین وضعیت نامناسب درخیابانهارژه بروندخیلی درداست جامعه ایی نخبگان غیرتمندانش رادرراه اهداف اسلام وحراست ازناموس وشرافتش ازدست بدهدوبابدترین وضع ممکن این غیرتمندان باشرافت خودشان راجلوتانک وتوپ دشمن بخوابانندبصرف اینکه حقیری مانند من همراه خانواده ام دررفاه کامل زندگی کندبدورازهرتعرضی وبعدنامشان راماازجامعه حذف کنیم جناب آقای دکتربنای تضادودشمنی این نیست که کسی بادشنه وقداره بجان کسی بیفتدبنای دشمنی این نیست که کسی باقناسه ازپنجره مقابل طرفش راهدف قراربدهد اتفاقامن میگویم این نوع دشمنی خیلی بهترازحذف نام شهدااست خیلی بهتراست ازاینکه دراتاق فکری دولتمردانت بنشینندوسعی وتلاششان درجهت حذف اسطوره های مملکتی باشداین ازهردردی دردمندتراست.
باسلام. سرباز گردان ۱۴۱ ارتش بودم. در سال ۱۳۶۲ در جبهه فکه از ناحیه گوش مجروح شدم. در بهداری صحرایی لشکر ۲۱ حمزه به مدت ۲ روز بستری بودم. فقط یه گواهی بهداری گردان به من داد.مدعی حقم شدم.هم گردان هم دیوان عدالت و هم سازمان ایثارگران ارتش حق به من داده ولی بنیاد شهید اسلام اباد و کرمانشاه مرا پذیرش نکردند.۱۴ درصد از ازتش از سازمان ایثارگران ارتش جانباری دارم. در این ماه محرم امام حسین و هفته دولت تقاضای رسیدگی و اقدام خداپسندانه را دارم. بنیاد شهید کرمانشاه مرا پذیرش بکند و با بهانه های واهی پرونده ام را گم وگور نکند. اگر اسناد و مدرک میخواهید تا برایتان ارسال کنم . ادرس بدهید ببینید و رسیدگی کنید.
شماره کارت ایثارگری وظیفه ۳۳۶۴۱۹۳۳۶۴۲۲
سلام، پدر بزرگم مجروح جنگ هست.و تقریبا میشه گفت شهید زنده میخواستم بدون چه فرقی هست بین شهدای مدافع حرم با شهید های جنگ؟هیچکس بهش رسیدگی نمیکنه تو این گرونی ها هیچکس بهش رسیدگی نمیکنه تو این گرونی ها الان زخم بستر داره دکترا گفتن باید تخت مخصوص بگیریم براش ولی خیلی گرونه.طبقه بالایی ما شهید مدافع حرم هستن هر هفته براشون انواع امکانات رو میارن ما هیچ کس نیس ک فقط ی حال ازمون بگیره .
ما واگذارشون میکنیم به خدا این زجرهایی ک پدر بزرگم داره میکشه رو فقط خدا جوابشو ب مسولین بده .بخاطر یه تخت یه ادم چقدر باید زجر بکشه امثال اینا بودن که کشور و اسلام رو حفظ کردن ولی امان از مسوولین بی لیاقت
تمام بدنش از روی سرش تا کف پاهاش زخم شده ولی هیچکسی نیست ک حالی ازش بپرسه
واقعا برای این کشور متاسفم
ایشان ازبچه های جنگ نیستند!
ازبچه های زمان جنگ اند!!!
سلام.همانطورکه سالهادردورنج کشیدم دوست دارم در بدترین شرایط بازجربمیرم راه خودم و انتخاب خودم است.انشاءالله قضاوت خواهدشدومن به احترام برخی ماندم و آخرین تلاشم رابرای ادامه زندگی کردم ولی افسوس.قضاوت خواهدشدوماقضاوت راسپردیم بخداوخوبان و بزرگان و جامعه بزرگ هدف..با حسین شهید.ع..بگذاریدببینندوقضاوت کنند.جوانی که تادیروزچوب رجوی هاو منافقین وکفاروصدامیان راخوردامروزبخاطرحقش در آتش خواهدسوخت تاشاهدقضاوت شود.به امیدروزقیامت و قضاوت حق.جانبازوبرادرشهیدعلی مهربان.قابل توجه بنیادوجامعه ایثارگری کشور.
( انالله و انا الیه راجعون)
جهت اطلاع رسانه های کشوروتقاضای انعکاس اخباردرست و قضاوت حق .به امیدحق
جناب برادر خوبمان آقای مهربان
این چه حرفی ست؟ مومن مسلمان؟
هیچ کس اجازه آسیب به خود را ندارد و در آن دنیا عاقبت خوبی نخواهد داشت.
مشکلات به بسیاری از ما فشار آورده است
تهدید به آسیب به خود چیزی را درست نم یکند
خود ما که بارها و بارها هم همدل شما بوده ایم و هم کمک و یار شما
توکلتان به خدا باشد لطفا
اگر ما هم قدر شما را ندانیم. خدا که میداند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi