شناسه خبر : 77088
دوشنبه 27 مرداد 1399 , 11:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مشکلات یک مادر و خواهر شهید

لطفا این مطلب تو سایتتون بذارید. وضعیت خانواده بعضی از شهدا اصلا خوب نیست! اصلاً؛ و هیچ رسیدگی هم نمیشه. دیداری هم از مادر شهید نمیشه، و فقط سالی یک بار، یک نفر میاد مختصر احوالپرسی میکنه و تمام.


شهید اسماعیل زاده، سرباز وظیفه بود که در سال ۶۱ به جبهه اعزام شد و درسال ۶۲ در سردشت مجروح و در بیماستان تبریز به شهادت می رسه. پیکر شهید تا سال ۶۸ در سردخانه تهران نگهداری شده و در سال ۶۸ به خانواده تحویل داده شده با ۶ سال تاخیر!

در سال ۷۰ براش تشکیل پرونده دادن و یک مستمری به مادر شهید داده شده (با ۸ سال تاخیر)
لازم به ذکر است پدر شهید در قید حیات نبوده و خواهر و برادر هم ندارند و تنها مادر شهید در قید حیات هستند که متاسفانه هیچ گونه رسیدگی به وضعیت این مادر نشده است. ۸ سال تاخیر در تشکیل پرونده هم این وسط به حساب نیامده و مستمری آن سال ها داده نشده. در مورد بازنشستگی هم گفتند شامل این شهدا نمی شود!

چرا تفاوت قائل شدند؟

مادر شهید در حال حاضر ۷۳ سال سن دارن، با دریافت مستمری ماهیانه ۳ میلیون تومان که ۵۰۰ هزار تومان آن بابت قسط وام کم میشه. مادر شهید مسکن ندارن و توان خرید مسکن را هم نداشتن و وام مسکن بنیاد هم راهگشا نبوده و نیست.

انصاف است مادر شهید در این سن مستاجر باشن و ماهیانه ۷۵۰ هزار تومان اجاره منزل بدن؟

حالا سوال اساسی اینجاست: این چند هزار مسکن که در سالیان گذشته ساخته شده و یا قرار است ساخته بشود برای چه کسانی بوده؟

امتیازات خانواده شهدا به چه کسانی داده می شود؟

من خواهر امی شهید، تحصیل‌کرده و بیکار به دلیل اینکه مادر من سرپرست من و مستمری بگیر بنیاد است. تحت حمایت هیچ نهادی نیستم (که لااقل یک کمک هزینه ای به من داده بشه یا برای مسکن من کاری انجام بشه).

چرا بنیادشهید حمایتی از خواهران مادری شهیدان نمی کنه؟ مگر یک مادر ۷۳ ساله چقدر از عمرش باقی مونده که اینا اینقدر بی مهری میکنن و رسیدگی نمیشه و اینکه مطالبات اون ۸ سال که با تاخیر پرونده شهید را تشکیل دادن چرا جبران نمیشه، به کجا باید اعتراض برد که فکری برای مادر من و امثال اون که کم هم نیستن بشه؟

*مادر شهید "محمدپاشا اسماعیل زاده" از استان ایلام

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi