شناسه خبر : 77098
سه شنبه 28 مرداد 1399 , 09:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعلام وضعیت «شورش» در پورتلند

در پورتلند بزرگترین شهر ایالت اورگن بار دیگر به دلیل اعتراض‌های گسترده علیه نژادپرستی پلیس این شهر وضعیت شورش اعلام و شروع به سرکوب مردم کرده است.
با گذشت 85 روز از قتل «جورج فلوید» اعترضات علیه نژادپرستی در بسیاری از مناطق آمریکا همچنان ادامه دارد. طی سه روز گذشته برخی ایالت‌های آمریکا شاهد درگیری‌های گسترده معترضان و حامیان نژادپرست ترامپ بودند. دیروز نیز خبر رسید به دلیل گستردگی آشوب‌ها بار دیگر در پورتلند بزرگترین ایالت اورگن وضعیت شورش اعلام شده است. به نوشته هیل، روز یکشنبه تجمعی مسالمت‌آمیز در پورتلند شکل گرفت، اما دخالت طرفداران گروهی راستگرا و افراطی با نام «ستایشگران میهن» به درگیری میان افراد حاضر در تجمع با آنها انجامید که در نهایت پلیس مجبور به مداخله شد.
به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، در این اعتراضات پس از آن‌که معترضان با پرتاب سنگ و اشیاء دیگر به سمت خودروها و مرکز پلیس، دو مأمور را مجروح کردند، پلیس این تجمع را «شورش» اعلام کرد و با معترضان درگیر شد. طبق بیانیه پلیس پورتلند این دو مأمور به بیمارستان منتقل شده‌اند. پلیس همچنین مدعی شده بر روی لباس افرادی که به سمت پلیس سنگ پرتاب کردند برچسب خبرنگاری دیده می‌شد. همچنین بر اساس این گزارش در اعتراضات شنبه شب، شماری از اعضای گروه چپ افراطی «آنتیفا» تلاش کردند با در دست گرفتن سپرهای دست‌ساز به مقابله با پلیس پرداخته و یکی از خیابان‌های پورتلند را مسدود کنند. پلیس با پرتاب گاز اشک‌آور و نارنجک دودزا به این تجمع حمله کرد و آنها را متفرق
ساخت.
جاسوسی از معترضان
نشریه «نیوزویک» اما در گزارشی از افزایش نگرانی‌ها درباره نقض حریم خصوصی شهروندان آمریکایی به دنبال انتشار اسنادی از نظارت نامحسوس مأموران فدرال بر جنبش‌های مخالف نژادپرستی خبر داده است: «اسنادی که نشان دهنده سطح گسترده نظارت فدرال بر اعتراضات جنبش "جان سیاهپوستان مهم است" و همچنین ناآرامی‌های مدنی در پی مرگ جورج فلوید، تبعه سیاه پوست آمریکایی است، باعث بروز نگرانی‌هایی در این خصوص شده که دولت تا چه‌اندازه می‌خواهد برای جاسوسی علیه معترضان پیش برود».
طبق این گزارش، صد‌ها ایمیل و اسنادی که به واسطه قانون آزادی اطلاعات به دست پایگاه اینترنتی"بازفید نیوز" افتاده، نشان می‌دهد مأموران فدرال چگونه رسانه‌های اجتماعی را برای به دست آوردن "اطلاعات" در ارتباط با تظاهرات برنامه‌ریزی شده جنبش "جان سیاهپوستان مهم است" در مینیاپولیس، واشنگتن دی سی، لس آنجلس و دیگر شهرها، زیرا نظر گرفته‌اند. یک مورد از این اسناد نشان می‌دهد که مقامات در تلاش برای شناسایی معترضانی که ممکن است شاهد پرتاب شدن کوکتل مولوتف به سوی تأسیسات اداره مهاجرت و گمرگات آمریکا بوده باشند، از مطالب قرار‌داده شده در رسانه‌های اجتماعی استفاده کرده‌اند.
منبع: کیهان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi