شناسه خبر : 77106
سه شنبه 28 مرداد 1399 , 10:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

معارفه معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید برگزار شد

مهندس سعید اوحدی در این مراسم تصریح کرد: در بنیاد وظایفی در قالب خدمات برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران تعریف شده است، اما هدف و آرمان بالاتری نیز در کنار این وظایف وجود دارد که پاسداری از قله‌های فرهنگی است که در حوزه ایثار و شهادت فتح شده است.
وی افزود: همانطور که پیام و فرهنگ قیام عاشورا با تلاش‌های حضرت زینب (س) و ائمه بعد از ایشان حفظ شد و به امروز رسید، پیام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز باید حفظ شود. نگاه به بنیاد یک دستگاه خدماتی و اداری ساده نیست و هدف مقدس‌تری مد نظر بوده است. امروز طبق نظر مقام معظم رهبری یک حوزه فرهنگی و یک دبیرخانه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت درنظر گرفته شده است و این مسئله نشانگر عمق اهمیت فعالیت‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
معاون رییس جمهور با اشاره به جایگاه والای فرهنگ ایثار و شهادت در حفظ انقلاب و کشور گفت: کشور ما در دوران دفاع مقدس در برابر چندین کشور تنها بود و از نظر نظامی و روی کاغذ باید شکست می‌خوردیم، اما نکته‌ای که دشمنان به آن دقت نکرده بودند فرهنگ ایثار و شهادت در کشورمان بود. رسالت ترویج، حفظ و توسعه این فرهنگ امروز بر دوش بنیاد شهید و امور ایثارگران و حوزه فرهنگی آن است. مطابق قانون ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها نیز باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در خدمت بنیاد قرار گیرد و ما باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به جابجایی‌های صورت گرفته در حوزه معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: پس از بازنشستگی حجت الاسلام ابطحی، حجت الاسلام کاویانی راد با حفظ سمت به عنوان سرپرست شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت منصوب شدند، اما به اذعان خود ایشان حجم فعالیت‌های این دو حوزه بسیار زیاد بود و مقرر شد از حضور آقای کاویانی به صورت کامل در دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه استفاده شود. در معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز از این پس در خدمت سردار یعقوب سلیمانی به عنوان معاون این حوزه خواهیم بود. ایشان هم دارای سوابق طولانی در حوزه ایثارگری و از خانواده معظم شهدا هستند.
اوحدی با اشاره به فعالیت‌هایی که از سوی معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می‌شود، گفت: روز گذشته شاهد برگزاری کنگره ملی الماس‌های درخشان بودیم که با عظمت خاصی اجرا و باعث عزت و آبروی ایثارگران شد و ان‌‌شاءالله از این پس همین روند و فعالیت‌ها با شاکله‌ای جدید ادامه خواهد یافت.
حجت الاسلام محمدحسن کاویانی راد سرپرست دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و معاون سابق فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم به ارائه توضیحاتی در خصوص این معاونت و معرفی مدیران کل آن پرداخت.
یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز ایثار و شهادت را دو محور اساسی اسلام دانست و گفت: اسلام با همین دو بال در برابر تمام مشکلات ایستاده و پیروز شده است. در دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم، فلسطین و تمام نقاطی که اسلام در برابر بی‌عدالتی‌ها قرار دارد، این فرهنگ باعث پیروزی بوده است. ان‌شاءالله در بنیاد شهید و امور ایثارگران با حرکتی جهادی و همراهی و هم‌افزایی از تمام امکانات به خوبی برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi