شناسه خبر : 77111
سه شنبه 28 مرداد 1399 , 11:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توصیه شهید «هادی باغبانی» به دانشجویان

«هادی باغبانی» جوانی بامحبت، رعنا و خوش‌رو که مدرک کاردانی حسابداری و کارشناسی علوم ارتباطات خود را از دانشگاه آزاد تهران، شعبه مرکزی گرفت. وی که طبق شناسنامه متولد ۱۵ شهریور سال ۱۳۶۲ بود، اما در واقع چهاردهمین روز از آذر ۱۳۶۲ در «بندر ترکمن» استان گلستان چشم به جهان گشود. پدرش هرگاه به او اعتراض می‌کرد که «چرا درس خود را در رشته‌ای که شغل پردرآمدتری می‌توانست داشته باشد، ادامه نداده؟!» پاسخ می‌داد «من هیچ‌گاه برای پول و یا مدرک درس نمی‌خوانم! به همه نیز توصیه می‌کنم اگر برای پول یا مدرک درس می‌خوانند، در انگیره خود تجدیدنظر کنند!»

تواضع و خوش‌رویی از مشهودترین صفات اخلاقی وی بود. مهربانی او غایت نداشت. هادی همیشه با حرف‌ها و بیانش، طرف مقابل را متوجه اشتباهش می‌کرد. اصل اساسی زندگی او تلاش برای تبدیل شدن به بهترین فرد در هر جایگاهی بود.

او به شهید «مرتضی آوینی» علاقه‌مند بود و رد پای وی را دنبال و کار مستندسازی خود را با الهام از «روایت فتح»‌های آوینی آغاز کرد. این پاسدار شهید بار‌ها به سوریه اعزام شد و در نهایت در بیست و هشتمین روز از مرداد سال ۱۳۹۲ در دفاع از حرم اهل بیت (ع) به آرزوی دیرینه خود رسید و نامش در جرگه سربازان حضرت زینب (س) برای همیشه ثبت شد. از شهید مدافع حرم «هادی باغبانی» یک دختر به نام «رضوانه» به یادگار مانده است.

به مناسبت ۲۸ مرداد، سالروز شهادت شهید مدافع حرم هادی باغبانی، خبرنگار ما به جمع آوری چند برش از زندگی این شهید بزرگوار پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

///

///

///

///

///

///

///

.

///

///

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi