شناسه خبر : 77117
دوشنبه 03 شهريور 1399 , 14:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در نامه ای به رییس جمهور مطرح شد

درخواست نماینده‌ی مجلس از دولت برای پرداخت بدهی بنیاد شهید به دانشگاه آزاد

عضو کمیسیون عمران مجلس از ارسال نامه ای به رییس جمهور برای تامین اعتبارات پرداخت بدهی بنیاد شهید به ...

فاش نیوز - عضو کمیسیون عمران مجلس از ازسال نامه‌ای به رییس جمهور برای تامین اعتبارات پرداخت بدهی بنیاد شهید به دانشگاه آزاد خبر داد.

مجتبی یوسفی، نماینده‌‌ی ایثارگر مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در حاشیه‌ی جلسه‌ی علنی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، با اشاره به لزوم جامع عمل پوشاندن به قوانین ایثارگری از سوی مجلس و دولت اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که جامعه‌ی ایثارگری اکنون با آن سر و کار دارد موضوع پرداخت شهریه‌ی فرزندان ایثارگران به دانشگاه آزاد است. بنا بر این به‌عنوان عضو فراکسیون دانشگاه آزاد، در این چارچوب، نامه‌ای به ریاست محترم جمهور ارسال شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم در خصوص مضمون نامه‌ی ارسالی به رییس قوه‌ی مجریه تصریح کرد: پرداخت بدهی دانشگاه آزاد از سوی دولت، و به‌خصوص بنیاد شهید و امور ایثارگران، مضمون اصلی نامه به آقای روحانی بود.

نماینده‌ی منتخب مردم اهواز، باوی و حمیدیه در دوره‌ی یازدهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران گل‌های خوش‌بو و عطری هستند که در کنار ما زندگی می‌کنند؛ اینان بعضی اوقات درگیر مسائل و مشکلاتی هستند؛ هم‌چون خودم که نایب رییس فراکسون دانشگاه آزاد هستم، و آن این که دولت و بنیاد شهید و بنیاد جانبازان آن تعهداتی که باید پرداخت کند نکرده؛ درگیر برخی مسائل قابل حل هستند اما دولت از آن غافل است، تاکید کرد: در حال حاضر گفته می‌شود نزدیک به دوهزار میلیارد تومان به‌صورت بدهی از طرف بنیاد شهید باید به دانشگاه آزاد به‌خاطر خدماتی که بر اساس قانون به ایثارگران و خانواده‌ی محترم شهدا ارائه شده باید توسط دولت(بنیاد) پرداخت شود. اما متاسفانه تعهدات انجام نشده است ..همچنین همکاران در حوزه اجتماعی تلاش می‌کنند تا باصطلاح قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، با توجه به نیاز حال حاضر جامعه ایثارگری، در آن تغییراتی داده شود که ان‌شاءالله این موضوع در آینده انجام خواهد شد و ما هم خدمتگزار ایثارگران هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که خوزستان مأمن و مأوای همه‌ی ایثارگران و نماد تابلوی کل ملت ایران است که در سرزمین پاک آن خون آنها در دفاع از کشور آمیخته شده است یادآور شد: مسائل و مشکلات ایثارگران از سخنرانی گذشته است و اینکه ما بیاییم و بعضی وقت‌ها با گفتاردرمانی بخواهیم مشکلات آنها را حل کنیم، یک مقداری دیگر زیبنده‌ی آنها نیست و در بعضی از موضوعات خاص، به‌خصوص بحث‌هایی که در خصوص درمان می‌شود برطرف کردن مشکلات و موانع، حائز اهمیت و در اولویت است.

یوسفی متذکر شد: در حال حاضر این بزرگواران(ایثارگران) به سنی رسیده‌اند که دیگر دوران آن سختی‌هایی که به‌خاطر جانبازی و به‌خاطر مشقت‌هایی که کشیده‌اند را پشت سر گذاشته‌اند و اکنون به درمان احتیاج دارند و بنابر این نباید نگران دارو و  درمان  خود باشند و از بهترین امکانات و خدمات بهره ببرند؛ اما متاسفانه اینگونه نیست و جامعه‌ی ایثارگری دچار مشکلات عدیده‌ای است؛ جامعه‌ای که دل در گرو این نظام دارد و  به فکر انقلاب، آرمان امام و حضرت آقاست.

عضو کمیسیون عمران مجلس در خصوص مسائل و مشکلات جامعه‌ی ایثارگری خاطرنشان کرد: اولین نکته در مورد ایثارگران، موضوع درمان و بیمه‌ی تکمیلی است و پس از آن در بحث اشتغال فرزندان مشکلاتی هست که دولت و مجلس باید نسبت به رفع آنها آستین همت بالا زده، اقدام کنند و این کم‌ترین کاری است که باید اتفاق بیفتد. به‌طور مثال در بسیاری از کشورها حتی به نوه‌ی یک سرباز جنگ جهانی که صد سال هم از آن دوران گذشته است، همه وظیفه‌ی خود می‌دانند که احترام بگذارند؛ چرا که از نسل مدافعان وطن بوده است.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در پایان با اشاره به سی‌امین سالگرد ورود آزادگان به میهن اسلامی یادآور شد: 26 مرداد، سال‌روز ورود آزادگان سرافراز و غیرت‌مندی است که در دو صحنه برای ملت ما جان‌فشانی کردند. چرا که آنها هم در جبهه‌ها جنگیدند و مجاهدت کردند و بعضی از آنها نیز به قافله‌ی شهدا و جانبازان پیوستند؛ برخی دیگر هم در دوران اسارت سختی‌ها و مشقات اسارت را تا هشت نه سال تحمل کردند؛ که اجر مضاعفی برای آنها دارد. تاکیدات مقام معظم رهبری هم این بوده است؛ چرا که واقعاً سخت است که بعضی وقت‌ها در یک بازه‌ی محدودی در یک جایی انسان نتواند خانواده‌اش را ببیند  و حتی تصور این موضوع سخت است که هشت سال در زندان این موضوعات اتفاق بیفتد.

پایان

اینستاگرام
راه بهتر این که دانشگاه ازاد این طلب را نگیره
تا بنیاد بتونه به ایثارگران کمک بیشتری داشته باشه
دانشگاه ازاد با پول بیت المال درست شده
کار زیادی نیست اگر به خانواده ایثارگران تخفیف بده
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi