شناسه خبر : 77159
پنجشنبه 30 مرداد 1399 , 10:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ویژگی تحسین‌برانگیز شهید حججی

دکتر حمیدرضا قنبری از آزادگان دوران دفاع مقدس و از جوانان فعال شهر اهواز بود که در روز‌های جنگ در شهر ماند و سپس به صف رزمندگان پیوست. او در جریان جنگ تحمیلی به اسارت دشمن درآمد و پس از آزادی در رشته پزشکی تحصیل کرد که هم اکنون مشغول طبابت در یکی از بیمارستان‌های کشور است. او به بیان خاطره خود از زیارت مزار شهید حججی را روایت کرده است که در ادامه می‌خوانید.

«روزی که برای تشییع شهید محسن حججی به میدان امام حسین (ع) در تهران رفته بودم تصمیم گرفتم یک سفر به زادگاه و آرامگاه ایشان بروم.

پنجشنبه‌ بعد از خاکسپاری، بعد از نماز صبح با خانواده حرکت کردیم. ساعت ۹ به قم رسیدیم. به زیارت حضرت معصومه (س) رفتیم، وارد صحن که شدیم هشت شهید گمنام دفاع مقدس را تشییع می‌کردند. مردم «لبیک یا حسین (ع)» گویان شهدا را بدرقه می‌کردند. نماز شهدا را آیت الله نوری همدانی خواندند. بعد از زیارت بر مزار آیت‌الله بهجت، علامه‌ طباطبایی، شهید مطهری، آیت‌الله مشکینی، آیت‌الله فاضل لنکرانی و سایر علما ایستادیم و احترام کردیم.

حدود ظهر بود که به نجف آباد رسیدیم. گلزار شهدای نجف آباد وعده‌ی دیدارمان بود. در میان گلزار محلی حجره حجره بود. به نام «یادمان» و مزار شهید حججی در یکی از حجره‌های داخل یادمان قرار داشت. ازدحام جمعیتی که از راه‌های دور و نزدیک خودشان را به آن یادمان رسانده بودند من را به صفی سوق داد که برای زیارت مزار شهید ایستاده بودند. خادمان حرم شهید مسؤلیت نظم را بر عهده داشتند.

مزار کوچک و بی ریای شهید نجف آبادی ما هر زائری را مجذوب خودش می‌کرد. کنار سنگ آرامگاه شهید که رسیدم دو زانو نشستم، سنگ را بوسه زدم و درحالی که پیشانی‌ام روی سنگ بود از شهید عزیزمان خواستم برای رهبر انقلاب دعا کند.

از شهید نجف آبادیمون تشکر کردم که با انتخاب آگاهانه‌ مرگ در راه خدا جور همه ملت را در ادامه نهضت انقلاب اسلامی کشیده است. زمان شناسی او را تحسین کردم و خداوند منان را به خاطر سعادت زیارت مزارش سپاس گفتم.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi