شناسه خبر : 77160
پنجشنبه 30 مرداد 1399 , 10:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

زنان ایثارگر باید به‌عنوان الگوی جامعه معرفی شوند

سومین جلسه کمیته امور بانوان و خانواده کارگروه علمی کمیته بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به ریاست «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و با حضور نمایندگانی از نهاد ریاست جمهوری، صدا و سیما، وزارت ورزش و جوانان، وزارت ارتباطات، وزارت بهداشت، سازمان فرهنگ و ارتباطات،نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزارت میراث فرهنگی، معاونت امور و زنان خانواده ریاست جمهوری، سازمان بهزیستی، نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران، وزارت نیرو و حوزه علمیه خواهران در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

مجتهدزاده، رئیس کارگروه علمی کمیته بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در این نشست گفت: بسیاری از گنجینه های جنگ در بحث دفاع مقدس باقی مانده که ما هنوز به آن دست نیافتیم.

وی تصریح کرد: تقاضا دارم با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و چهلمین سالگرد دفاع مقدس و با توجه به ماموریت‌های دستگاه‌هایتان کارهایی را که تا امروز انجام نشده و می‌توان در چهلمین سالگرد به منصه ظهور برسانیم، تحقق ببخشید؛ چرا که جامعه به گفتمان‌سازی دفاع مقدس برای نسل جوان نیاز دارد.

مجتهدزاده اظهار داشت: پژوهش علمی می‌بایست هم باید برای رسیدن به اوج قله‌ی علم و ایجاد مرجعیت علمی و هم برای حل مسائل جاری کشور باشد.

وی تصریح کرد: امروز دنیای اسلام افق روشنی در مقابل خود مشاهده می‏‌کند. دشمنان بزرگ و مستکبران در مقابل خیزش امت‌های مسلمان و بیداری ملت‌های مسلمان احساس ناتوانی می‏‌کنند.

مجتهدزاده با گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدا و همچنین رشادت‌های بانوان و مادرانی که در طول هشت سال دفاع مقدس با حضور خود در جبهه‌های نبرد نقش آفرینی داشتند، بیان کرد: ما باید با محور قرار دادن زنان ایثارگر به‌عنوان اسوه و الگویی در جامعه از آنان برای تعالی خانواده ها و جامعه تأسی بجوییم.

وی بر تحلیل و واکاوی نقش زنان در دوران دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان در منطقه، ضروری است با عقلانیت بیشتری به معرفی ابعاد مختلف دفاع مقدس و نقش زن در این دوران بپردازیم.

مجتهدزاده تصریح کرد: در چهارمین دهه از دفاع مقدس ضرورت دارد نقش بانوان مورد بازخوانی و واکاوی قرار گیرد تا بتوانیم از وضعیت موجود زنان مطلع شویم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس ادامه داد: آنچه برای نسل حاضر دارای اهمیت بسیاری است، شناخت دقیق ابعاد دفاع مقدس و ارزش‌های نشأت گرفته از آن و همچنین استمرار و حفظ این دستاورد‌ها و ارزش‌هاست که می‌بایست به خوبی تبیین و بازتعریف شود. برای دست یافتن به این هدف مهم باید دستاوردهای دفاع مقدس به صورت علمی و پژوهشی بیان شوند.

باقری فرد، مشاور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به رسالت سازمان فرهنگ و ارتباطات در امر تبیین فرهنگ و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی در خارج از کشور، توجه به ارزش های دفاع مقدس و مفاهیم پایداری و مقاومت جایگاه ویژه ای می یابد.

مشاور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: ارائه درست نقش بانوان و حضور عزتمندانه آنان در هشت سال دفاع مقدس نیازمند پشتوانه پژوهشی و علمی بوده و ضرورت دارد که این کمیته علمی با تقویت زیرساخت های پژوهشی خود بتواند زیربنای موثری برای سایر اقدامات فرهنگی مهیا کند.

وی در ادامه گفت: باید با بهره‌گیری از ظرفیت نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به برنامه‌ریزی و تعیین اولویت پرداخته شود.

باقری فرد بیان کرد: عملکرد صحیح و اصولی کمیته علمی و همکاری سایر دستگاه‌ها در امر نهادینه‌سازی فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند انعکاس مناسبی در خارج از کشور به منظور الگوسازی زن مقاوم و مسلمان ایرانی داشته باشد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi