شناسه خبر : 77182
شنبه 01 شهريور 1399 , 08:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

امضای تفاهم‌نامه تأمین مسکن و اشتغال ایثارگران خوزستان

تفاهم‌نامه تأمین مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران استان خوزستان روز پنجشنبه ۳۰ مرداد ماه با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار خوزستان به امضا رسید.
 

سفر رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان خوزستان/امضای تفاهم‌نامه تأمین مسکن و اشتغال ایثارگران خوزستان

 
 

مهندس سعید اوحدی در ابتدای سفر خود به استان خوزستان با حضور در گلزار مطهر شهدا در مرقد «علی ابن مهزیار اهوازی» به مقام شامخ شهدای والا مقام استان خوزستان ادای احترام کرد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، عزت و شرف و استقلال کشور را مدیون ایثارگری‌های شهدا، جانبازان و آزادگان دانست و گفت: استان خوزستان در دفاع مقدس پیشتاز بود و پس از دفاع مقدس نیز یادآور اوج روزهای عزت و شکوه در راهپیمایی اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) است و هر چند در سال جاری از بخشی از نعمت‌های قبلی برای برگزاری مراسم عزاداری محروم شده‌ایم ولیکن دل‌ها و قلب‌های همه مردم و به ویژه مردم خوزستان در مسیر عشق به حضرت سیدالشهدا(ع) می‌تپد.
وی با اشاره به اهمیت سفر به استان خوزستان گفت: تفاهم‌نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران با استانداری خوزستان از بزرگ‌ترین و مهمترین تفاهم‌نامه‌های بنیاد است و به منظور استیفای حقوق جامعه ایثارگری استان خوزستان و تأمین زمین و مسکن برای این عزیزان منعقد می‌شود و مشکل مسکن ایثارگران استان در قالب جدول زمانی مشخص به صورت کامل مرتفع می‌شود و علاوه بر آن تفاهم‌نامه‌ای برای اشتغال ایثارگران استان خوزستان در آستانه هفته دولت منعقد می‌شود.
معاون رییس جمهور در ادامه سفر به استان خوزستان با حضور در پانزدهمین نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان خوزستان با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای هفته دولت، گفت: یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند به انسان‌ها، قدرت انتخاب و اختیار است که به رشد و کمال انسان‌ها منجر می‌شود و البته خداوند در این مسیر آنها را رها نکرده و علائم و نشانه‌هایی قرار داده است و این موضوع در قرآن کریم تصریح شده است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشریح وقایع عاشورا و شهادت حضرت سیدالشهدا (ع)، گفت: در طول تاریخ خداوند علائمی برای اتمام حجت انسان‌ها قرا داده است و پس از انقلاب اسلامی نیز این علائم به چشم می‌خورد و وجب به وجب خاک استان خوزستان یادآور علائم و نشانه‌های هدایت است.
وی با اشاره به قدرت برتر جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، تحقیقاتی، فناوری و ... ادامه داد: همه این پیشرفت‌ها مرهون ایستادگی ملت ایران و حماسه‌های فرزندان آنها در دفاع مقدس و پس از آن است و مشاهده می‌کنیم که به برکت این ایثارگری، ذلت و خفت نصیب دشمنان ایران اسلامی شده است.
معاون رییس جمهور افزود: بر اساس دستور رییس جمهوری مقرر شد مطالبات جامعه ایثارگری تا پایان سال پرداخت شود و با مذاکرات و تلاش‌های صورت گرفته امیدواریم این اقدام در هفته دولت انجام شود. موضوع تأمین مسکن ایثارگران از موضوعات مهم برای خدمات رسانی به جامعه ایثارگری است و در این زمینه تفاهم‌نامه‌ خوبی با وزارت راه و شهرسازی منعقد شد.
اوحدی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های مختلف از جمله مسکن و اشتغال در بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: امروز تفاهم‌نامه‌ای با بالاترین میزان تأمین شغل برای ایثارگران استان خوزستان منعقد می‌شود ضمن اینکه مطابق قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است تا پایان این برنامه همه فرزندان شهدا و همه جانبازان را به استخدام درآورد که امیدواریم با هماهنگی و پیگیری صورت گرفته از سازمان اداری و استخدامی، آزمون مرتبط به زودی برگزار شود.
در ادامه این مراسم تفاهم‌نامه تأمین مسکن ایثارگران، ساماندهی گلزار مطهر شهدا و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران استان خوزستان به امضا رسید.
در این مراسم همچنین از ۲۰ موشن گرافیک معرفی شهدای شاخص خوزستان با عنوان «بوی حماسه» رونمایی شد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سفر به استان خوزستان با «آیت‌الله سیدعلی شفیعی» پدر طلبه شهید «سید مرتضی شفیعی»، مادر شهیدان «مهدی و موسی اسکندری» و جانباز و آزاده «حسین معظمی نژاد» دیدار و گفت‌وگو کرد.
معاون رییس جمهور در این دیدارها با اشاره به جایگاه والای شهدا و ایثارگران، گفت: اگر می‌گوییم بنیاد شهید و امور ایثارگران مقدس‌ترین نهاد کشور است، به واسطه اعتبار و عزتی است که از جامعه ایثارگری گرفته و امیدواریم این نهاد از دعای خیر و پشتوانه فکری ایثارگران برخوردار باشد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi