شناسه خبر : 77189
شنبه 01 شهريور 1399 , 09:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیام کربلا تسلیم نبود!

فاش نیوز - کجای پیام کربلا مذاکره بوده؟ آقای رئیس جمهور روحانی باید بهتر بدانند که در پیام کربلا، امام حسین(ع) به مریدانش یاد داد که می توان با قدرت حق، باطل را تا ابد محکوم کرد و داغ باطل بودن باطل را بر پیشانی ستمکاران و حکومت‌های شیطانی زد.

پیام کربلا این بود که در مقابل طاغوت درس سازندگی و کوبندگی به بشر داد و راه فنای ظالم و شکستن ستمکار را به فدایی دادن و فدایی شدن دانست. پیام کربلا سطح فکر بشریت را برای فرار و برون رفت از ذلت و تحقیر شدگی یک انسان ارتقا بخشید.

پیام کربلا در ملت اسلام، حماسه و غیرت ایجاد کرد، حمیت و شجاعت و سلحشوری به وجود آورد. پیام کربلا به دنیا نشان داد که اساس ستم هر چند عظیم باشد در برابر حق چون پرکاهی خواهد بود که بر باد خواهد رفت، پیام کربلا نشانی از زوال ظلم و بیداد بود نه مذاکره. پیام کربلا خلق و خوی منفی ترس و یاس را کنار زد تا این اخلاق منفی و شکست ‏پذیرانه را دگرگون سازد.

پیام کربلا الگویی برای پیروزی پیروان آن حضرت در هر زمان و مکان در برابر ظالمان و ستمگران می باشد. پیام کربلای حسینی تبلور یک الگوی راهبردی در هر زمان و مکان برای احیای دین و ارزشهای معنوی در اندیشه ها، جان ها، زندگی ها و تربیت و سازندگی انسانی است که اگر به درستی تبیین گردد شکست در آن معنا ندارد. پیام کربلا این بود تا به انسان های سرکش و زیاده خواه بفهماند که ظلم و استبداد، مقام و موقعیت، شرف و بلند مرتبه گی نمی آورد.

پیام کربلا عزت و سرافرازی در برابر اخلاق ذلت، و تسلیم ‏پذیری بود، نوعی اخلاق بلند نظرانه که دیدگاه انسان را به دنیا و زندگی و دلبستگی‏ های آن دگرگون می ‏ساخت. پیام کربلا فداکاری و گذشت و ایثار، ایمان قوی، صبر، رضا و تسلیم، عمل بر محور حق، شجاعت روحی و صلابت بود.

و حالا انقلاب اسلامی ایران پرتویی از پیام کربلا و انقلاب عظیم الهی آن است، انقلابی که کاخ ستمگری را با خون در هم کوبید و کاخ سلطنت شیطانی را فرو ریخت.

احمد رضا بهمنیار

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi