شناسه خبر : 77201
شنبه 01 شهريور 1399 , 12:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پدر شهیدان "عزیزالهی" به فرزندان شهیدش پیوست

"حاج محمود عزیزالهی" پدر شهیدان والامقام "مسعود و مهرداد عزیز الهی" از اصفهان به فرزندان شهیدش پیوست.

«حاج محمود عزیزالهی» پدر شهیدان والامقام «مسعود ومهرداد عزیز الهی»، شامگاه سه شنبه 28 مردادماه سال جاری، در 87 سالگی به علت ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزندان شهیدش شتافت.

پیکر مطهر این پدر مهربان چهارشنبه 29 مرداد در نجف آباد تشییع و در گلزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد.

مراسم هفتمین روز در گذشت این پدر مهربان روز سه شنبه 4 شهریور ماه 1399 از ساعت 17 الی 19 با رعایت پروتکل های بهداشتی در گلزار شهدای نجف آباد برگزار می شود.

گفتنی است، شهید مسعود عزیزالهی، بعد از پیروزی انقلاب و شروع جنگ تحمیلی پس از پایان تحصیلات در رشته اقتصاد، در چندین مرحله به صف رزمندگان پیوست و سرانجام در 20 سالگی در سال 62 ، عملیات خیبر به شهادت رسید.

برادرش شهید مهرداد عزیز الهی، در دوران 8 سال دفاع مقدس با شرکت در عملیات‌های متعدد چندین بار مجروح شد و سرانجام در 19 سالگی با سمت تخریب چی در سال 1365، عملیات کربلای 4 مورد اصابت ترکش دشمن قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

مزار این دو شهید در گلستان شهدای اصفهان واقع است.

لازم به ذکر است، شهید مهرداد عزیزالهی، نوجوانی است که مصاحبه اش با سیما، مورد توجه امام خمینی (ره) قرار گرفت. بعد از مصاحبه این شهید، حضرت امام(ره) این رزمنده نوجوان را به حضور پذیرفته و بر بازوی او بوسه می زنند. در خصوص این شهید، کتابی نیز با عنوان «بخشدار زبیدات» به چاپ رسیده است.

خانواده عزیزالهی، اصالتا اهل نجف آباد هستند ولی سال ها در شهر اصفهان زندگی کردند و شهیدان آن ها نیز به عنوان نیروهای لشکر ۱۴ امام حسین(ع) در جبهه حضور یافتند.

«عذرا منتظری» مادر شهید عزیزالهی نیز آبان ۹۶ درگذشت.

انتهای پیام/

 

منبع: نوید شاهد
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi