شناسه خبر : 77216
یکشنبه 02 شهريور 1399 , 10:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کشف صدها سند همکاری ائتلاف سعودی با تکفیری‌ها

۱۴ پایگاه داعش و القاعده در یمن به تصرف انصارالله درآمد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از تصرف 14 پایگاه داعش و القاعده در استان« البیضاء» و آزاد ‌سازی 1000 کیلومتر مربع به دست نیروهای انصارالله و ارتش یمن خبر داد و اعلام کرد که اسناد کشف شده، همکاری نزدیک ائتلاف سعودی و تکفیری‌ها را ثابت می‌کند.
  «یحیی سریع» اعلام کرد، اسناد موجود در مواضع تروریست‌های داعش و القاعده در استان البیضاء در یمن که به دست نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور آزاد شده است، نشان می‌دهد این عناصر تحت حمایت مالی، پزشکی و نظامی کشور‌های ائتلاف متجاوز سعودی بوده‌اند. یحیی سریع گفته، ۱۴ پایگاه تروریست‌های داعش و القاعده تحت کنترل نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفتند. وی همچنین از کشته و زخمی شدن و به اسارت درآمدن بیش از ۲۵۰ تروریست خبر داد. تصاویر ویدئویی از غنائم به دست آمده در مواضع تروریست‌ها نشان می‌دهد که آنها به طور مستقیم تحت حمایت کشور‌های ائتلاف متجاوز بوده‌اند.
شبکه العالم در گزارشی در این مورد نوشت:
« تروریست‌ها در یمن سقوط کردند. نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حدود هزار کیلومتر مربع را در استان البیضاء در مرکز یمن آزاد کردند که تحت کنترل تروریست‌های داعش و القاعده بود.» طبق این گزارش، این عملیات به آزاد‌سازی ۱۴ پایگاه تحت کنترل تروریست‌های داعش و القاعده در مناطق «القرشیه»،
«ولد ربیع» و مناطق اطراف آنها منجر شد. در این عملیات، سرکرده داعش در منطقه و مسئول مالی و امنیتی این گروه کشته شدند.
یحیی سریع گفت: «نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های امنیتی به اطلاعاتی دست یافتند که ثابت می‌کند بین این عناصر و عناصر دیگری در کشور‌های عربی و غیر عربی ارتباط وجود داشته است و آنان از حمایت گسترده کشور‌های متجاوز بهره می‌برده‌اند.» گزارشگر شبکه العالم اعلام کرد هواپیما‌های کشور‌های متجاوز برای حمایت عملی از تروریست‌ها در آسمان منطقه به پرواز درآمده بودند. هنگام اجرای عملیات، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی در تلاش برای جلوگیری از پیشروی نیرو‌های مشترک یمنی به سمت مواضع تروریست‌ها، ده‌ها حمله هوایی انجام دادند.
این شبکه با پخش تصاویری از اسناد به دست آمده در مواضع تروریست‌ها گزارش داد: «این اسناد نشان می‌دهد تروریست‌ها تحت حمایت نیرو‌های منصور‌هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن بوده‌اند و در پایگاه‌های آنها که تحت نظارت کشور‌های متجاوز است، آموزش می‌دیده‌اند.»
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi