شناسه خبر : 77218
یکشنبه 02 شهريور 1399 , 10:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری پرشور عزاداری حسینی با وجود تهدیدهای آل سعود

عربستان|برگزاری پرشور عزاداری حسینی با وجود تهدیدهای آل سعود

دلدادگان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در منطقه شیعه نشین عربستان با وجود هشدارها و تهدیدهای آشکار آل سعود، به برپایی مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) ادامه می‌دهند.

با وجود تهدیدهای رژیم آل سعود علیه مردم منطقه شیعه نشین القطیف در شرق عربستان مبنی بر برخورد با آنها در صورت برگزاری مراسم سوگواری حسینی، شهروندان با شور و شوق وصف ناشدنی و با رعایت تدابیر پیشگیرانه بهداشتی در خصوص ویروس کرونا، به احیای مجالس عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در خیابانها و در مقابل مساجد ادامه دادند.

سازمان دهندگان مراسم عزاداری حسینی بر ضرورت پایبندی به فاصله گذاری اجتماعی میان شهروندان و رعایت حداقل دو متر مسافت در هر طرف با هدف پیشگیری از ویروس کرونا و پایبندی عزاداران به تدابیر بهداشتی پیشگیرانه پافشاری می کنند.

شبکه ماهواره ای نباء در این باره گزارش داده بود که مقامات سعودی به صراحت مردم القطیف و الاحساء را تهدید کرده بودند که در صورت برگزاری مراسم عزاداری حسینی با آنها برخورد خواهند کرد، رژیم سعودی شیوع ویروس کرونا را بهانه ای برای جلوگیری از این مراسم قرار داده در حالی که همچنان تفرجگاهها و باشگاههای شبانه و جشنواره هایی که حکومت برگزار می کند، تابع هیچ قید و بند و محدودیت نیست.

رژیم سعودی محدودیتها و تدابیر سختگیرانه ای را برای جلوگیری از برگزاری مراسم عزاداری حسینی در القطیف و الاحساء اتخاذ کرده که شامل ممنوعیت استفاده از بلندگو و منع نصب پارچه نوشته ها یا پرچم حسینی و تمام آنچه با احیای مراسم عزاداری حسینی مرتبط است، که این اقدامات در راستای تشدید محدودیتها علیه آزادی های دینی در عربستان(که به طور خاص علیه شیعیان و محبان اهل بیت علیهم السلام است) قرار دارد.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi