شناسه خبر : 77245
دوشنبه 03 شهريور 1399 , 10:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حمایت سؤال‌برانگیز از روزنامه‌ی همراه با شبکه معاند رسانه‌ای


17 نماینده مجلس نامه‌ای را امضا کرده‌اند که خواستار رفع توقیف روزنامه همراه با شبکه‌های معاند در سیاه‌نمایی علیه ایران شده است!
پیش از این روزنامه جهان صنعت در نامه‌ای به نمایندگان مجلس از آنها خواسته بودند تا برای رفع توقیف این روزنامه تلاش کنند.در نامه روزنامه جهان صنعت آمده بود: وظیفه روزنامه و خبرنگار، آگاهی‌بخشی و شفاف‌سازی است و از این بابت دریافت و انتشار اخبار و اطلاعات مهم‌ترین وظیفه و عملکرد رسانه‌ها است. در مقابل این عملکرد، وظیفه جامعه متمدن رعایت آزادی بیان و البته تضارب آراء است. بر این مبنا رسانه‌ها و نشریات، بزرگراه‌های اندیشه، بیان و فهم هستند؛ مصداقی روشن برای فعالیت کسانی که خداوند در آیه مبارکه ۱۸ سوره کریمه زمر، آنان را هدایت شده می‌داند اما گاهی تنگ نظری و بی‌سلیقگی مقامات و تصمیم‌گیران مسدود شدن این بزرگراه‌های اندیشه را رقم می‌زند. همان اتفاقی که طی روزهای گذشته برای روزنامه «جهان صنعت» رخ داد و هیئت نظارت بر مطبوعات به خاطر یک مصاحبه آن هم با کارشناسی که بارها با رسانه‌های فراگیر گفت‌وگو کرده بود، تصمیم به توقیف این روزنامه گرفت.
گفتنی است روزنامه جهان صنعت به دلیل گفت‌وگو با شخصی که عضو ستاد کرونا معرفی شده بود و ادعای مهندسی‌شدن آمار کرونا توقیف شد. اما محمدرضا محبوب‌فر که سخنانش باعث توقیف روزنامه جهان صنعت شده است، می‌گوید عضو ستاد مذکور نیست. همچنین یک منبع نزدیک به هیئت نظارت بر مطبوعات گفته است: جعل در هویت رسمی منبع خبر و معرفی دروغین او به عنوان عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، اعلام آمار نجومی سیصد و بیست هزار کشته کرونا در ایران و سبقت گرفتن از رسانه‌های معاند در سلب اعتماد افکار عمومی از وزارت بهداشت به عنوان خط مقدم مقابله با کرونا ، زیر سؤال بردن اقدامات کادر بهداشت در تشخیص و پیشگیری و مقابله با کرونا و ارائه اطلاعات کاملا جعلی و خلاف واقع بدون مدرک و سند مهم‌‌ترین دلیل تصمیم به توقف روزنامه جهان صنعت است. در موضوعات متعدد و مسائل مختلف گذشته نیز در چندین نوبت تذکر شفاهی کتبی و مذاکره حضوری با مدیرمسئول این روزنامه در ممانعت از اخبار خلاف واقع و جعلی انجام شده بود.
در واقع اقدام روزنامه مذکور، تقلید و تکرار سناریوی شبکه‌های معاندی مانند بی‌بی‌سی و ایران اینترنشنال سعودی بوده است.
با این وجود معلوم نیست که چه کسی، 17 تن از نمایندگان مذکور را به حمایت از یک روزنامه همکار با جریان معاند شانتاژ رسانه‌ای ترغیب کرده است؟!

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi