شناسه خبر : 77283
پنجشنبه 06 شهريور 1399 , 12:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رییس فراکسیون مناطق محروم:

مجلس انقلابی باید به داد قشر آسیب پذیر ایثارگر برسد

در سال‌های اخیر، جامعه‌ی ایثارگران دچار آسیب‌های فراوانی شده است و مشکلات بسیاری دارد که بنیاد می‌تواند در قالب یک لایحه از طریق دولت، آنها را برطرف کند

فاش نیوز -  عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم خواستار توجه دولتمردان به وضعیت ایثارگران در هنگام تصویب و اجرای قوانین ایثارگری شد.

 به گزارش خبرنگار فاش نیوز، سیدعلی موسوی نماینده‌ی مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آسیب‌پذیر بودن قشر ایثارگر خاطر نشان کرد: من خودم از خانواده‌ی بزرگ ایثارگران، برادر شهید و جانباز و فرزند جانباز هستم. به اعتقاد من ظلم مضاعفی به ایثارگران می‌شود؛ چرا که متاسفانه هم  در درون و هم دربیرون از جامعه‌ی ایثارگری دیدگاه‌های تنگ‌نظرانه‌ای نسبت به ایثارگران وجود دارد و این عزیزان از دو طرف آسیب می‌بینند و ما باید این مشکلات را درک کنیم.

 

 رییس فراکسیون مناطق محروم و شهرهای در حال توسعه‌ی مجلس یازدهم تصریح کرد: من خودم از خانواده‌ی بزرگ ایثارگران هستم و افتخار می‌کنم که در طرح‌هایی جهت معیشت و تسهیلات در مجلس شورای اسلامی به عزیزان ایثارگر کمک کنم. چرا که در جامعه‌ی ایثارگری هم خانواده‌های‌شان، و هم عزیزانی که مشکلات جسمی و حرکتی دارند دارای روح بلندی هستند و از روحیه‌ی بسیاربالایی برخوردارند.

 موسوی با بیان اینکه ما واقعا از ایثارگران حمایت می‌کنیم و در آینده طرح‌هایی به هیأت رییسه در جهت حمایت از آنها ارائه خواهد شد گفت: من خودم طرح‌هایی در دست تهیه دارم تا بتوانم برای این قشر عزیز خدمتی انجام دهم؛ چرا که ایثارگران الگوهای اخلاقی، انقلابی و ارزشی ما در جامعه هستند و ما باید از آنها حمایت کنیم و از هر کاری که در راستای برطرف کردن نیازها و آسیب‌های آنها باشد کوتاهی نکنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اصلاً بحث ایثارگری را کنار بگذاریم، آن‌ها یک عضو آسیب پذیر در جامعه هستند و واقعا خانواده‌های‌شان مشکلات خاصی دارند و باید تسهیلاتی را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

 عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در پاسخ به این سوال که این حمایت‌ها به چه صورت می‌تواند باشد اظهار داشت: این را می‌توان در قالب یک طرح به مجلس ارائه داد و حتی به‌صورت لایحه از طرف دولت به مجلس ارائه شود. من از آقای اوحدی خواهش و اعلام می‌کنم که بنیاد شهید و امور ایثارگران واقعا پای کار بیاید و در جاهایی که نواقصی وجود دارد آنها را اعلام کند. متاسفانه در سال‌های اخیر، جامعه‌ی هدف دچار آسیب‌های فراوانی شده است و مشکلات بسیاری دارد  که بنیاد می‌تواند در قالب یک لایحه از طریق دولت، آنها را برطرف کند؛ و ما هم حتما از آنها حمایت خواهیم کرد؛ البته به شرط اینکه جامع باشد و همه‌ی نیازهای آنها را در بر بگیرد و فقط شامل یک بخش نشود.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا در زمینه‌ی ایثارگری تورم قانون وجود دارد اما در اجرا مشکلاتی داریم تاکید کرد: ببینید این سخن شما درست است و متاسفانه با وجود تصویب قوانین ایثارگری، اما همچنان بعضی از افراد را داریم که جانباز و زیر 25 درصد هستند و خانواده‌های‌شان هیچ بهره‌ای از قوانین ایثارگری نمی‌برند؛ حتی برخی از خانواده‌های ایثارگر دو نوع جانبازی (شیمیایی و اعصاب و روان) دارند اما خانواده‌های‌شان بهره‌ای از جانبازی و ایثارگری‌شان نمی برند. ما باید این موارد و جانبازان را بیشتر از سایرین ملاحظه و شرایط و احوال خانواده‌های‌شان را رعایت کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در خصوص واگذاری خودروی جانبازان که بر اساس قانون هر ده سال یک‌بار باید خودرو به جانبازان واگذار شود متذکر شد: دولتمردان نباید همه کمبود اعتبارات را برای قشر آسیب پذیر ایثارگر درنظر بگیرند؛ در حالی که کمبود اعتبارات مال همه است؛ ولی نیاییم بگوییم فقط برای ایثارگران کمبود اعتبار داریم. ما باید برای ایثارگران ملاحظاتی داشته باشیم و به آنها کمک کنیم. در مجلس یازدهم هم از همکاران انتظار این است که در این مجلس انقلابی بداد انقلابیون و به داد ملت و ایثارگرانی که آسیب پذیرند برسند..

پایان

اینستاگرام
با سلام خدمت این نماینده محترم مجلس شورای اسلامی؛
جناب آقای موسوی همچنانکه جناب عالی هم اشاره فرمودید واقعا"ایثارگران مظلوم ترین قشر جامعه هستند و در سنوات قبل در حق ایثارگران خیلی ظلم شده !!!
حال که خود تان هم از این قشر هستید پس بهتر شرایط ما را درک می کنید ،
لطفا"به مشکل بنده بعنوان یک جانباز ۷۰درصد از کار افتاده کلی و دائم که در ۱۳ سالگی در دفاع از وطنم این شرایط برایم پیش آمده توجه بفرمائید؛من بعنوان نیروی بسیج به جبهه اعزام شدم پس از مجروحیت‌ سپاه بدون‌هیج‌توجهی به شرایط من ،پرونده من را تحویل بنیاد شهید داد .در ان‌ زمان -سال ۶۵-بنیاد به من ماهانه ۲۵۰۰ تومان حقوق پرداخت می کرد که اصلا" ،کفاف زندگی ام را نمی داد ،با توجه به این وضعیت بنده با هزاران مشقت و سختی و با حراج نمودن خونه و زندگی خود تحصیلات دانشگاهی را به پایان رساندم و توانستم با تمام مشکلات با توجه به شرایط جسمی ام‌ در آموزش و پرورش استخدام شوم
حال این استخدام من که به قیمت از دست دادن خونه و زندگی برای من ایجاد شده ،
بهانه ای هست برای بنیاد شهید که هیچگونه جق و حقوقی بابت ایثارگری ام به من پرداخت نمی کند !!!
ماده ۳۸ هم که گفتند بجای ماده ۱۹۰ سپاه اعمال می شود ،باز هم به ما هیچی ندادند !!!؟؟؟
حال قضاوت با شما و پیگیری هم از طرف شما ؛
اگر جانباز هستم با ۷۰درصد کلی و دائم پس کجاست حق وحقوقایثارگری ام ؟
اقا خواهشا به موضوع سهميه ايثارگران در رابطه با كنكور هم رسيدگي كنيد...اقاي ويس كرمي واقعا دارن چيكار ميكنن كه هي دم از حذف سهميه ايثاگران ميزنن...جلب توجه به چه قيمّت اقاي ويس كرمي!!!!!!!!!!!
سلام و عرض ادب و احترام به محضر جناب موسوی نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی عرض شود با این جمله اتان اذعان داشته که تابحال خصوصاً درطول 7سال تاریک وسیاه که مطمئنا درتاریخ به سیاهی وبدعهدی نگاشته خواهد شد البته اینکه افاضات فرموده بایستی بداد قشر ایثار گر برسیم برای جامعه هدف خصوصا مظلوترین قشرجانبازان تازه گی نداره افرادی که قبل از شما در هفته های نخست لمیدن بر تختخواب های بهارستان ازین دست جملات بسیار سخن رانده اند ولی بوقت عمل بخاطر وعده های پاستور نشینان وظیفه اصلی اشان را که نمایندگان مردم هستند را فراموش ومجیج گوی دولتیان شده اند شماها که در همین اوایل لمیدن برصندلی های سبز بهارستان خود را نشان داده از290نماینده مجلس هر چند نفرتان با روزنامه ها، سایت ها ودیگرمحافل خبری انگار هم قسم شده این بنام انقلابی عمل کردن فقط شعار به همین زودی درهمین نزدیکی ها درهمین چند روز بابا میفهمین برای ما جانبازان دیر شده اونم خیلی دیر می‌بینید روزی نیست که جانباز ی خصوصاً جانبازان70 درصد آسمانی نشده حال هی بیائید افظات بفرماید به همین زودی، زود نه الان حالا، الان ما احتیاج به درمان داریم همین امروز مانیازبه خودرو داریم همین حالا نیاز به پرداخت معوقات به نرخ روز وپاداش پایان خدمت وطلب ذخیره مرخصی داریم الان فرزندانمان که واقعآ پیششان شرمنده ایم نیاز به مسکن دارندنیازبه تشکیل زندگی دارندهمین حالا نیاز به استخدام دارند همین امروز بایستی قانونی تصویب کنید بعداز اینکه ریق رفتن را سر کشیدیم حق پرستاری همسرانمان که بیش از 3دهه هست24ساعته ازمون پرستاری می‌کنند حق پرستاری پرداخت گردد همین امروزنیازه قانوو تقویب کنید که پرستاران24ساعته ما هم بایستی سنوات پاداش پایان خدمت بهشان پرداخت گردد وعیدی پرداخت شود، مجلس شورای اسلامی به اصطلاح انقلابی در طول بیش از 3دهه نه برای روز جانباز، نه روز زن نه روزمرد نه اعیاد به جانبازان مستخدم دوائر دولتی کاری ندارم چراکه میدانیم مناسبت های را که اعلام نموده مبالغی به حسابشان واریز شده که صد البته حقشان میباشد ولی ما که دریافتی امان فقط از بنیاد شهید و امور ایثارگران میباشد یک سندی رو کنید که بخاطر روزجانباز وموارد مورد اشاره ریالی بحسابمان واریز شده، 290نماینده بگوش باشید تکرار میکنیم این نزدیک شما هفته آینده تا پایان دولت دوازدهم خیلی دیرست تازه همین امروزشم دیرست دیگرخود دانید وبس
لطفا درمورد سهمیه دانشگاه ایثارگران درکنکور فکری کنید حالا که امسال نوبت ما شده قرار حذف بشه ایثارگران مجلس......... لطفا به فکر باشید نگذارید این قانون که به تصویب مجلس رسیده راحت ازبین بره
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi