شناسه خبر : 77290
شنبه 29 شهريور 1399 , 12:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کج سلیقگی دستگاه‌های دولتی در بازنشستگی جانباران

به استنادماده ۴۰ـ حقوق بازنشستگی شهدا، جانبازان و آزادگان مشمول قانون حالت اشتغال، معادل آخرین حقوق و مزایای دریافتی تعیین و هر ساله متناسب با افزایش ضریب حقوق شاغلان اضافه و به شکل تبصره‌های زیر عمل می‌شود.  بنده جانباز50 درصد می باشم که  در سال1397 بازنشسته شدم. مبنای جقوق و پاداش بازنشستگی امثال بنده، معدل دو سال آخر خدمت در نظر و حکم برای آن صادر شده است.در صورتیکه باستناد ماده 40 قانون جامع ایثارگری باید ماه آخر به عنوان مبنا و ملاک قرار بگیرد.

- متاسفانه دستگاه های دولتی بدون توجه به قوانین ایثارگری و بالا دستی و در پاره ای از موارد صرفا به استناد رای دیوان عدالت اداری اقدام به بازنشستگی ایثارگران نموده اند. برای احقاق حق با جمع آوری مستندات از دستگاه مربوطه به کمیسیون اصل نود مجلس اقدام به شکایت کنید.

 

شهدا همانند مستخدمین رسمی دستگاه‌های اجرایی از تمامی امتیازات و مزایای پیش‌بینی‌شده برای همطرازان شاغل برخوردار هستند و علاوه بر آن به نسبت همطراز خود از 2 گروه بالاتر یا عناوین مشابه مانند درجه و رتبه برخوردارند. بزرگترین مزیت شغلی وزارت خارجه، فوق العاده ارزی است که شامل کلیه کارکنان رسمی و قراردادی شده و یک کارمند رسمی بیش از 50 درصد سنوات خدمتش را خارج کشور و از این فوق العاده بهره مند است که شهدا از این حقوق بی بهره اند. بطوریکه دریافتی یک شهید در پایان سنوات خدمت کمتر از یک دهم کارمند زنده است . وزارتخارجه بدنبال مستندات قانونی این همطرازی است.

- لطفا موضوع را از بخش امور ایثارگران مجلس پیگیر و در صورت بی توجهی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یا اصل نودم مجلس منعکس کنید تا رسیدگی و با اصلاح قانون احقاق حق شوید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi