شناسه خبر : 77292
چهارشنبه 05 شهريور 1399 , 10:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تفاهم‌نامه بنیاد شهید و وزارت کار برای اشتغال و مسکن ایثارگران امضا شد

امروز تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال، مهارت‌آموزی، مسکن و درمان ایثارگران و خانواده‌های آنها به امضای رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید.

امروز در هفته دولت تفاهم‌نامه 10 ماده‌ای و 41 بندی بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد شهید و امور ایثارگران در محل وزارت کار به امضای محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رسید.

این تفاهم‌نامه که در قالب 10 ماده‌ای و 41 بندی به امضا رسید در سه حوزه ایجاد اشتغال و مهارت‌آموزی، همچنین آموزش جانبازان برای کارآفرینی و مهارت‌آموزی و در زمینه درمانی به امضا رسید.

در این مراسم پاکدل از بنیاد شهید اعلام کرد از زمانی که آقای اوحدی به ریاست بنیاد شهید رسیده سفرهای استانی برای حل مشکلات جانبازان و ایثارگران در استان‌ها انجام شده است؛ تاکنون به هشت استان سفر کرده‌‌ایم و مهم‌ترین مسائل جانبازان و ایثارگران اشتغال، مسکن و درمان است.

وی گفت: ‌تاکنون با 2 وزارتخانه راه و شهرسازی و وزارت صنعت، معدن و تجارت تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم و امروز سومین تفاهم‌نامه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا می‌شود تا در زمینه اشتغال ایثارگران و خانواده‌هایشان و نیز کمک از خدمات درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحت پوش سازمان تأمین اجتماعی استفاده شود.

همچنین عیسی منصوری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در قوانین کشور اولویت خاصی به کارگران ایثارگر و خانواده‌هایشان داده شده است که این اولویت به صورت کامل اجرا نشده اما در حوزه سیاستی در سال‌های اخیر ابزار خوبی برای حمایت از اشتغال ایثارگران فراهم شده است.

به گفته  منصوری، دست وزارت تعاون برای ارائه تسهیلات اشتغالزایی باز است و در جهت ایجاد کسب و کارهای جدید و تأمین سرمایه در گردش و استخدام نیروهای ایثارگر و جانباز در بنگاه‌هایی که از تسهیلات اشتغالزایی استفاده کرده‌اند با اولویت استفاده می‌شود.

وی افزود: همچنین در بخش تعاون با هماهنگی معاون تعاون وزارتخانه 4-5 بند تشویقی برای شرکت‌های تعاونی در نظر گرفته شده است که ایثارگران و جانبازان با اولویت به کار گرفته شوند. 

به گفته منصوری، جامعه هدف این تفاهم‌‌نامه ایثارگران و خانواده‌های آنها هستند که می‌توانند از تسهیلات قانونی اشتغال و مهارت‌آموزی استفاده کنند. 

همچنین سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم اظهار داشت:‌20 هزار شهید خدمت توسط جامعه کارمندی و در دولت طی 40 سال گذشته تقدیم انقلاب شده که شاخص‌ترین آنها شهید رجایی و شهید باهنر هستند که الان در هفته دولت قرار داریم.

به گفته رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران موضوع اشتغال، مسکن و درمان جامعه ایثارگری در اولویت قرار دارد و در این زمینه سه کارگروه در بنیاد شهید تشکیل شد تا برای این مسائل راه‌حل‌هایی ارائه کنند و قرار شد مشکلات ایثارگران در هر استان در داخل همان استان حل و فصل شود.

اوحدی گفت: در تفاهم‌نامه امروز که با بنیاد شهید امضا شده در زمینه اشتغال پایدار و تسهیلات کارآفرینی و خوداشتغالی، همچنین آموزش مهارت و کارآفرینی برای ایثارگران و فارغ‌التحصلان ایثارگر و در زمینه درمانی یکی دو بند برای درمان جامعه ایثارگری در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، مراکز درمانی و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی می‌توانند طرف قرارداد بیمه دی که عهده‌دار بیمه تکمیلی ایثارگران است قرار گیرد و خدمات درمانی بهتری به ایثارگران و خانواده‌های آنها ارائه کند.

اوحدی به ذکر روایتی از پیامبر پرداخت که در پاسخ کسی که گفته بود بهترین انسان کیست، فرمود: بهترین مردم مفیدترین آنها برای انسان‌ها هستند حال چه برسد به اینکه این فایده به جامعه ایثارگر و کسانی که از جان خود برای اسلام گذشته‌اند انجام شود.

شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم اظهار داشت: ما از ظرفیت قانونی در حوزه اشتغال و درمان طبق این تفاهم‌نامه برای جامعه ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدا استفاده می‌کنیم. 

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی 80 بیمارستان و 330 مرکز درمانی تأمین اجتماعی وجود دارند که می‌توانند طرف قرارداد بیمه‌ها باشند و خدمات قابل توجهی به خانواده‌های ایثارگران و جانبازان ارائه کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
اینستاگرام
با سلام جناب مهندس اوحدی اصلا توجهی به جانبازان زیر 25 درصد و فرزندان انها ندارد .
این اندیشه خوبی نیست که حمایت ها فقط برای بالای 25درصد ها باشد
منتظر اجرای قوانین حمایتی برای رزمندگان و جانبازان زیر25 درصد هستیم
حقیقتا عنوان زیبنده ی جانبازی زندانی عدد ۲۵ درصد به بالا شده وعده کثیری از این خانواده بزرگ از خدمات آن بی بهره هستن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi