شناسه خبر : 77315
پنجشنبه 06 شهريور 1399 , 17:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ما قادرِ عاجزیم!

می‌گویند که هیئت‌ها و روضه‌ها را تعطیل کنید و به‌جای آن به نیازمندان کمک کنید که در پاسخ باید به آن‌ها گفت این سخن شما مثل آن است که بگویید شفاخانه‌ها را تعطیل کنید و به بیماران کمک کنید!

فاش نیوز - حجت‌الاسلام محمد ادریسی نویسنده و پژوهشگر حوزوی درباره محرم امسال و شرایط خاصی که در آن هستیم طی یادداشتی اینگونه نوشت:

 دعا و ذکر هر روز ما این جمله دل سوز شده است:«یا مَنْ اِسْمُهُ دَوآء وَ ذِکرُهُ شِفآء إرْحَمْ مَن لَیْسَ لَهُ إِلّا حُب الْحُسین فِی الْأَرْضِ کربلاء»اى آن که نامش دواست و ذکرش شفاست رحم کن بر کسی که جز عشق حسین(ع) هیچ ندارد.
ما قادرِ عاجز هستیم یعنی اینکه امسال به خاطر شرایطی که در آن هستیم هم می توانیم و هم نمی‌توانیم آن‌گونه که شایسته هست ابراز ارادت به محضر او داشته باشیم.

شبهه وارد می‌کنند و می‌گویند که هیئت‌ها و روضه‌ها را تعطیل کنید و به‌جای آن به نیازمندان کمک کنید که در پاسخ باید به آن‌ها گفت این سخن شما مثل آن است که بگویید شفاخانه‌ها را تعطیل کنید و به بیماران کمک کنید!

عاشورا همیشه عاشوراست گرچه حتی یک روضه و یک عزادار هم پیدا نشود و ما فعلاً کاری با دروغ‌های آشکار و شرارت پنهان نداریم اما حرمت‌ها در محرم توسط هواداران صادق حاضر نقض نشد و نمی‌شود.

 عاشورا و محرم تنها روزها و آموزه‌ای با پیچش‌های عاطفی نیست و این عاشورا و محرم مقاله‌ای نیست که فقط نخبگان آن را درک کنند و دردی نیست که فقط گرفتارها آن را حس کنند و غربتی نیست که فقط دور از وطن‌ها لمس کنند و جلال او هیچ‌گاه بر باد رفتنی نیست.

با مراسم نگرفتن ما و شما و کم‌رنگ کردن عزاداری‌ها و با کشتن آل حسین و با کشتن حسین، نژاد این حسین(ع) از بین نخواهد رفت.

 ما ملت امام حسینیم یعنی اینکه مرگ هراس نیستیم و ابن دنیا نیستیم، یزیدیان زمان حاکم در عصر ما اگر ما را اسیر کنند و ما را به آهن‌ها گره بزنند و آسیب بزنند و شکنجه کنند و در راه ما خطرات شن شکل بریزند و با پای‌ برهنه بر خارهایی زمین و زمان که در تاریکی‌ها و ظالم‌ها ایجادشده بدوانند و حتی تکه‌تکه کنند، باز هم سرافراز و پیروز هستیم و مرگ را یک حق می دانیم و حقیقت، رفتن است اما شهادت یک انتخاب بی‌همتاست که نصیب هرکسی نمی‌شود.

عاشورا فقط یک واقعه تاریخی نیست که در گذشته اتفاق افتاده بلکه حرکتی است که با آینده همراه است.

 گزارشگران تمام متون تاریخی از شور و شوق و روح و عشق و درد و رنج حسین و آنچه از او و بر او رخ‌داده است می‌گویند اما تاریخ نویسان فقط برخی از آن را منعکس می‌کند و در برخی نقل‌ها که از امامان بیان‌شده است و آنچه برای حضرت اتفاق افتاده بود که به دست ما رسیده است را از ترس شکسته شدن قلب شیعیان پنهان‌ شده است.

 غم او با هر آنچه در تراژدی ها دیده‌ایم و شنیده‌ایم و خوانده‌ایم فرق دارد به‌عبارت‌ دیگر، می‌گوییم: اگر درباره هر کتابی و فیلمی و صدایی از هر انسانی در هر مکان از هر آئین و ملت در هر زمان صحبت کنیم خواهیم فهمید که امام حسین(ع) ویژگی برجسته‌ای دارد که در هیچ‌یک از رمان‌ها و کتاب‌های بیگانه نویس، این ویژگی‌های که به‌صورت سوگ نوشت شکل و سوگ‌سرودها است یافت نمی‌شود.

اگر دنیا پیر شود، عاشورای امام حسین(ع) جوانی آن است و اگر دنیا بیمار شود، او درمان آن است و اگر دنیا تاریک شد، او نور و هدایت آن و هیئت‌ها و روضه‌های او همیشه دار الضیافه است.

از او بخواهید که ما را به رضای خود هر آنچه هست راهنمایی کند.

اینستاگرام
حاج آقا شما همون کسی نیستی که یه مطلب نوشته بودی روحانی مچکریم ؟؟؟؟ خب چرا ازش مچکر بودی ؟؟؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi