شناسه خبر : 77360
دوشنبه 10 شهريور 1399 , 09:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

محرم غربتی به وسعت تمام تاریخ

غربتی که بعد از ۱۴۰۰ و اندی سال دوباره تکرار شد، غربتی به وسعت تمام تاریخ

فاش نیوز - غربتی که بعد از 1400 و اندی سال دوباره تکرار شد، غربتی به وسعت تمام تاریخ، غربتی جگر سوز و غمی جانکاه از نامردمی‌های قومی که میزبان بودند و میهمانان را تکه تکه کردند و نامردانه بر بدن‌های مطهر بهترین مخلوقات خدا رژه رفتند. غربتی که در این ایام دوباره تداعی شد و غم هجران حسین و اهل بیت (ع) را در دل عاشقان ولایت، یک بار دیگر به بی‌منتها رسانید.

 همه سال‌های عمرمان وقتی محرم می‌شد، گر چه قلبمان می‌شکست و پای برهنه روی زمین داغ و ریگ‌های خیابان پای می‌گذاشتیم، اما یک مهم دل دردمند ما را تسکین می‌داد و آن، حضور سبز عاشقان ولایت در روزهای حماسه و خون ثاراللهی بود. تاسوعا و عاشورای هر سال را با حضور مردمان باغیرتی که حسین علیه السلام الگوی آزادگیشان بود، همراه می‌شدیم و چه تاسوعا و ظهر عاشورایی بود.

 به‌خصوص که شهدای شهرمان میهمان آقا ابی عبدالله بودند و سینه زنان و ناله کنان تا گلزار شهدای شهر می‌رفتیم. همه غم‌ها را در آنجا فراموش می‌کردیم اگر چه مظلومانه‌ترین واقعه تاریخ رقم خورد اما خدا را شاکریم و خوشحالیم که این همه عاشق به عشق مولا آمده اند.

 از نگاه کردن به جمعیت لذتی می‌بردیم که این لذت بر آن غم و اندوه سنگینی داشت، با خودمان می‌گفتیم اگر یک بار دیگر واقعه عاشورا تکرار شود، این جماعت شهادت طلب پوزه عمر سعد و همه مستکبرین دنیا را به خاک بمالند.

اما در حقیقت امروز و دوباره یادمان دوکوهه، یادمان گردان کمیل، گردان حنظله، یادمان عملیات رمضان، والفجر مقدماتی و والفجر10، شاخ شمیران و روزهای آبان 64 پاوه اورامانات و هجران یاران و دوستان امام حسین (ع) قلبمان را به‌درد آورد.

هر آنچه گوشمان را تیزتر کردیم، امروز صدای طبل عزای حسینی و صدای مداحان مثل قبل را نشنیدیم و صادقانه این مظلومیت تداعی گر تیر 61 ، ماه رمضان در میان رمل‌های داغ و سوزان شرق دجله بود. اما با همه این دردها و اندوه به یکباره یادمان به گذشت زمان افتاد که این گذشت زمان چه می‌کند و ما غافلیم.

 همه ماه‌های گذشته که آمریکا از گزینه‌های روی میزش سخن می‌گفت را به یاد داریم که هر شب تله ی انفجاری در گوشه ای منفجر و انتحاری‌های وهابی هر روز در گوشه و کناری اقدامی غیرانسانی می‌کردند.

اما ناگهان در گوشه‌ای از دنیا یک نفر دست به‌کار شد و ویروسی انتشار داد و تمامی ارتش‌های جهان را به زیر سلطه خود کشید. ویروسی که با آب و صابون می‌میرد اما کشورهای دارای ارتش‌های قدرتمند از مقابله با آن عاجز ماندند.

 همین ویروس صدای استبداد ابر قدرت‌ها را در گلویشان خفه کرد و شاهدیم که از زمان حضور آن در جهان، دیگر صدای منم منم ترامپ و ناتانیاهوها به‌گوش احدی نمی‌رسد. با این اوضاع و شرایط همه آنها در سوراخ‌های خود پنهان شده‌اند و دیگر گزینه‌ای روی میز نیست.

 اما در حقیقت با همه خباثت‌های مستکبران، ملت شهادت طلب ایران نگذاشتند زینب سلام الله علیها احساس تنهایی کند و  تحت سخت‌ترین شرایط حضورشان را در مسیر رسالت زینبی به سرانجام رساندند.

رضاامیریان فارسانی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi