شناسه خبر : 77396
سه شنبه 11 شهريور 1399 , 11:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۴ پیام سخنرانی عاشورایی نصرالله و معادله مقاومت

 

سید حسن نصرالله  نمایه

رهبری حزب الله هوشمندی بی‌سابقه‌ای را اتخاذ کرده و در دامی که رژیم صهیونیستی در برابر آن قرار داده بود تا حزب‌الله را به جنگ بکشاند، گرفتار نشد.

روزنامه رای الیوم در سرمقاله خود به اظهارات عاشورایی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و چهار پیام برخاسته از این اظهارات پرداخته و معادله جدید دبیر کل حزب الله لبنان را بررسی کرد.

در این مقاله آمده است که اظهارات گاه و بیگاه دبیر کل حزب الله لبنان منبع اصلی آشنایی با رویکردهای سیاسی منطقه خاورمیانه است، چراکه رهبران عربِ ملی‌گرا و دارای کاریزماتیک سیاسی در خاورمیانه وجود ندارد و گفتمان تحقیرآمیز آمریکایی- صهیونیستی در عرصه تبلیغاتی حتی از طریق رسانه های عربی این کشورها نیز روز به روز تشدید می‌شود.

این گزارش با اشاره به اینکه مواضع دبیرکل حزب الله در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی و از سوی دوست و دشمن و حتی تحلیلگران صهیونیستی با دقت دنبال می‌شود،  تاکید کرد که صلابت مواضع سید حسن نصرالله در پیگیری گزینه مقاومت و مبارزه با اشغالگری تنها در لبنان نمود پیدا نمی‌کند، بلکه شامل کشورهای دیگر منطقه و به ویژه فلسطین اشغالی نیز می‌شود. این در حالی است که فشارهای سیاسی و هجمه های تبلیغاتی برای تخریب این رویکرد همچنان ادامه دارد و در تعدادی از کشورهای عربی در پشت پرده، اتفاقات دردناکی برای آینده منطقه در حال رقم خوردن است.

گزارش مذکور به چهار پیام سخنرانی اخیر دبیر کل حزب‌الله لبنان اشاره و آنها را در موارد زیر برشمرده است:

- پیام اول متوجه اشغالگران اسرائیلی بود مبنی بر اینکه هنگامی که یکی از عناصر مجاهد حزب‌الله لبنان کشته شود، واکنش حزب‌الله به این تجاوز، کشتن یکی از نظامیان اسرائیلی خواهد بود و این معادله با استفاده از تمامی ابزارها و پتانسیل‌ها حفظ خواهد شد.

- پیام دوم اینکه دشمن اسرائیلی امیدوار است واکنش مقاومت به سرعت انجام شود، چرا که نظامیانش دچار تزلزل هستند و مانند موش فرار می‌کنند، اما این واکنش قطعاً انجام خواهد شد و  «نیم خیز» باقیماندن نظامیان اسرائیل ممکن است طول بکشد، چرا که این اتفاق باعث بیشتر شدن تزلزل و تردید در ارتش اسرائیل می‌شود.

- سومین پیام این که اسرائیلی‌ها، عرب‌ها و به ویژه سازش‌کاران را تحقیر می‌کنند.   به عنوان مثال الان آبرویی برای مسئولان امارات باقی نمانده است،  چرا که اسرائیلی ها تعویق اجرای طرح الحاق را رد کرده و با تجهیز امارات به هواپیماهای جنگنده اف ۳۵ مخالفت کرده‌اند. آنها به دنبال صلح نیستند، بلکه تنها به دنبال تسلیم کردن کشورهای عربی هستند.

- چهارم: حزب الله در موضع خود بر رد به رسمیت شناختن اشغالگران پایبند خواهد بود، حتی اگر تمامی عرب‌ها و دنیا رژیم اسرائیل را به رسمیت بشناسند، حزب‌الله همچنان در کنار مبارزان فلسطینی و لبنانی باقی خواهد ماند تا به اشغالگری در فلسطین و قدس و لبنان و تمامی اراضی عربی پایان دهد.

رأی الیوم در این مقاله نوشت که به تعویق افتادن واکنش حزب الله به تجاوز اسرائیل به لبنان و شهادت یکی از مبارزان حزب الله در اطراف فرودگاه دمشق به معنی لغو این عملیات نیست، بلکه این عملیات به صورت موقت بنا به شرایط داخلی لبنان به تعویق افتاده است،  چرا که امروز نخست وزیر جدید لبنان انتخاب می‌شود و رایزنی های پارلمانی آغاز خواهد شد و به این ترتیب باید جلوی هر اقدامی که باعث شود دولت اشغالگر اسرائیلی چوب لای چرخ این تحرکات بیندازد گرفته شود.  با این وجود اما واکنش حزب‌الله قطعی خواهد بود.

این مقاله افزود که رهبری حزب الله هوشمندی بی‌سابقه‌ای را اتخاذ کرده و در دامی که رژیم صهیونیستی با هوشیاری در برابر آن قرار داده بود تا حزب‌الله را به جنگ بکشاند، گرفتار نشد.  نظامیان اسرائیلی اخیراً روباتی را در مناطق مرزی لبنان قرار داده بودند تا حزب‌الله اقدام به کشتن این روبات کند و اینگونه تصور کند که انتقام خود را گرفته است، اما این راهبرد نتیجه معکوس داشت، چرا که تصاویر این مترسک منتشر شده و رسوایی بزرگی برای اسرائیل رقم زد.

رأی الیوم می افزاید که مقاومت اسلامی لبنان همچنان خاری در گلوی اشغالگران و تمامی سازشکاران است، چراکه قابل خرید و فروش نیست.

شاید اظهارات دو روز پیش  سید حسن نصرالله در خصوص پیشنهاد های فریبنده آمریکا در زمینه تغییر نظام سیاسی لبنان به نفع این حزب که از طریق میانجی ها مطرح شده بود،  یکی از بهترین نمونه‌های این موضوع باشد.

درست است که جنگ تبلیغاتی ضد مقاومت به ویژه در سایت های اجتماعی در شدیدترین شرایط خود با حمایت گسترده ارتش‌های الکترونیکی و بودجه های چندین میلیارد دلاری آنها دنبال می‌شود، اما افکار عمومی عربی به حد بالایی از هوشمندی و درایت رسیده است و  رسانه های مقاومت نیز  تاثیرگذاری قوی تری دارد چرا که نشان دهنده اقلیتی از مومنان است که کافران را بارها شکست داده است.

منبع: مشرق نیوز
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi