شناسه خبر : 77467
چهارشنبه 19 شهريور 1399 , 16:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

معضلی به نام صورت سانحه و مدارک بالینی جانبازان

موضوع جانبازان بدون مدرک صورت سانحه و مدارک بالینی باید مورد توجه فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد...

فاش‌نیوز - جناب دکتر «احمد امیرآبادی» رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس! اینجانب «کریم قدوسی»، عضو رسمی سپاه که در حال حاضر بازنشسته شده‌ام، مواردی را خدمت شما و سایر اعضای کمسیون ایثارگران عرض می‌کنم که مهم‌ترین موضوع آن موضوع «جانبازان بدون مدرک صورت سانحه و مدارک بالینی» است.

جناب دکتر امیر آبادی عزیز و سایر نمایندگان در دو فراکسیون ایثارگران و کمیسیون اجتماعی!

شما که امروز در مجلس حضور دارید، در دوران دفاع مقدس با ما در میدان رزم هم‌سنگر بودید و از نزدیک از مشکلات رزمندگان بدون توقع اطلاع دارید که در آن روزهای سخت و دشوار در میان نبرد، دنبال تهیه مدرک مجروحیت نبودند و میدان نبرد را رها نمی‌کردند تا نیروهای زیر نظر فرمانده‌شان بدون فرمانده نماند.

امروز که شما این موضوع را از نزدیک در صحنه‌های نبرد حق علیه باطل در کنار رزمندگان لمس کرده‌اید، باید به گونه‌ای پیگیر مشکلات رزمندگان باشید که بعد از گذشت 40 سال، حداقل به حق خود برسند و بابت نداشتن مدرک حق‌شان پایمال نشود؛ آن هم برای چند برگ کاغذ که هیچ رزمنده‌ای در جبهه‌ها به خود جرأت نمی‌داد که خط را رها کند و به دنبال صورت سانحه برود.

متاسفانه در طول دوره‌های مجالس گذشته، نسبت به این عزیزان بی‌مهری‌های فراوانی صورت گرفته است؛ امروز هم که به لطف خدا، شما نمایندگان ملت کمک‌حال عزیزان هم‌سنگرتان هستید و به همراه اکثریت نمایندگان مجلس وارد تصمیم‌گیری کشور شدید به عنوان رئیس فراکسیون ایثارگران و سردار عیسی‌زاده، رئیس کمسیون اجتماعی، این انتظار را داریم که سمت‌وسوی مجلس را به سوی ایفای حق از دست رفته‌ی مادی و معنوی رزمندگان سوق دهید تا برای همیشه طبق تاکیدات همیشه‌ی مقام معظم رهبری و حمایت همه جانبه‌ی نمایندگان این دوره‌ی مجلس و در راس آن، فرمانده‌ی لشکر، سرتیپ قالیباف تا تمام عزیزان نماینده باید با گوش دادن حرف رهبر عزیز و در نظر گرفتن حقِ از دست رفته‌ی این عزیزان، قوانین ایثارگران را نکته به نکته در اولویت اول، با طرح سه فوریتی جامع به اتمام برسانید. 

لطفاً همان طرح قبل سردار جاسمی، نماینده‌ی دوره‌ی دهم مجلس که به امضای سایر نمایندگان رسیده بود اما هیچ‌وقت مطرح نگردید و عبارت از «یک ماه حضور در جبهه و یک درصد جانبازی» بود را مجدداً در مجلس مطرح و به تصویب برسانید.

زیرا در تمام طول جنگ، علاوه بر مشکلات شلیک سلاح‌های انفجاری، شلیک در منطقه و سایر مشکلات دیگر(مثل آلوده بودن به میکروب‌های شمیایی و...) تاثیری در آن زمان در بدن رزمندگان دیده نمی‌شد ولی در حال حاضر که در سن پیری هستند، تاثیر آن میکروب‌ها آشکار و با انواع امراض مختلف نمایان شده است.

اگر چه متاسفانه بسیاری از یادگاران جنگ دیگر پیش ما نیستند و با همان امراض‌ از دنیا رفته‌اند و هر چه دست و پا زدند، به حق خود نرسیدند.

با این وجود در حال حاضر 60 درصد از رزمندگان حضور دارند و از شما هم‌رزمان دوران جنگ این انتظار را دارند که به دادشان برسید.

برخی مشکلات در حال حاضر رزمندگان به شرح زیر است:

1_ برای حداقل حضور(یک ماه) رزمندگان در جبهه، یک درصد جانبازی به علاوه درصد جانبازی که در یگان خود دارد، در قانون لحاظ شود.
2_ قانونی را تصویب کنید که کمیسیون درصد مجدداً برگزار نشود و دوباره‌کاری در این خصوص صورت نگیرد. همچنین ملاک تایید کمیسیون باید یگان اعزام کننده باشد. ارجح این است که همه‌ی کمیسیون‌ها در بیمارستان‌های سپاه، ارتش و بسیج  صورت بگیرد.
3 _ موضوع درگیری‌های داخلی با منافقین و گروهک‌های معاند در نظر گرفته شود و فرد واجد شرایط به عنوان جانباز لحاظ شود.
4 _ قوانین بالادستی جانبازان به خصوص «سهمیه‌ی استخدام فرزندان ایثارگران» که یک امر مهم و حیاتی برای فرزندان این عزیزان است، لحاظ  و مابقی امتیازها و معافیت‌ها در نظر گرفته شود.
5_ به دلیل این‌که فرزندان این عزیزان به علت نداشتن سهمیه نتوانسته‌اند از برخی حق و حقوق خود استفاده کنند و شرایط
 سنی‌شان برای استخدام‌های دولتی گذشته است، لطفاً راهکاری اتخاذ و معدل سنی چنین فرزندانی را تا چهل سال افزایش دهید تا بتوانند از حق ایثارگری پدر خود استفاده کنند و در بانک‌ها و سایر دستگاه‌های دولتی مشغول به کار شوند.

6_ با توجه به فساد اداری و مدیریتی موجود در کشور، ضرورت دارد سهمیه‌ی اختصاص یافته به استخدام‌ها، از بین جوانان مومن و انقلابی باشد نه آن خانم‌های بی‌حجاب و افراد بی‌تعهد به انقلاب و نظام اسلامی.

نباید اجازه داد جوانان انقلابی خانه‌نشین شوند و سایرین با رابطه‌بازی و رشوه، جذب دستگاه‌های دولتی و سایر نهادها شوند تا منجر به چنین خیانت‌هایی که امروزه شاهد آن هستیم شود.

ذکر این نکته ضروری است که اکثر فرزندان ایثارگران دارای تخصص‌های علمی، فنی، مهندسی، مدیریتی و متعهد به نظام و انقلاب اسلامی هستند.

اینستاگرام
بدلیل نداشتن مدارک همزمان دربعضی مجروحیت هایم!
از۶۹%به۲۵%رسیدم!!!
چندین سال دوندگی وچندین جفت کفش پاره کردن و ازغرب به جنوب،،،ازجنوب به غرب و..........!!!
نتیجه ای که حق ام بود،،حاصل نشدکه نشد که نشد!!!!!!!
و...
درود خداوند بر شما جناب آقای قدوسی مهمترین مشکل رزمندگان همین مدارک مجروحیت و پرونده همزمان بالینی است نظر و پیشنهاد شما مشکل هزاران رزمنده سالیان جنگ می باشد فقط این مجلس انقلابی میتوانند این طرح را که به ازای هر ماه جبهه یک درصد جانبازی تعلق گیرد را تصویب کند وبه قانون تبدیل کند
هر کس در عملیات وپاتک عراق بوده بایستی در صد بگیره .
درود بر شما و همه ایثارگرانی که بی تفاوت نیستند
امیدواریم این سخنان شنیده شود
برادرعزیزم ضمن عرض رسلام وادب واحترام حضورمقدستان

چقدرزیبا ومنطقی ودلسوزانه نوشته ایدیک نامه جامع وکامل بامضمون درخواست یک رزمنده دلسوزازهمرزمش که دیروزباهم گردوخاک ونان خشکه و ترکش های آتشین می خوردندوامروزبنابرمقتضیات یکی درصدرتعین قانون راه یافته ویکی بعدازسی سال کاروتلاش درمیدان نبردودفاع بازنشسته شده اماهنوزدغدغه همرزمانش را دارد وبه همین جهت دست برصفحات برده ونوشته که حقیقتا.صادقانه این نوشته عین موضوع است وخداراگواه میگیرم افرادی که صادقانه برای دفاع آمده بودند تنها مسئله ای که به آن فکرنمیکردندهمین مدارک بود ضمن تقدیروتکریم ازاین رزمنده بی ادعا بایدعرض کنم که متاسفانه دوستانی که پای درمجلس میگذارندآن دوستان قبلی نیستندواینطورخدمتتان عرض کنم که طبق تجربه هایی که داشته ام نوع گفتمان این عزیزان هم باقبلشان متفاوت هست مااگرتوانستیم این موضوع راحل کنیم که یک نماینده هم آنی باشدکه درطول تبلیغات انتخاباتی بودمسئله بخوبی حل خواهدشد.والاهرآنچه مینویسیم یاواقعا نمی بینندیااگرمی بینندواقدامی نمیکنندپس درست است که باگرفتن رای مردم مسیرشان تغیرمیکنداین مهمترین قسمت مسئله است
سلام بنده نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران باصدماه در جنگ هنوز دریغ از یک دفترچه خدمات درمانی تمام حقومان خرج مریضهامان میشود به دادمان برسید بعد از چهل سال
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi