شناسه خبر : 77487
یکشنبه 16 شهريور 1399 , 16:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وقتی شهید تندگویان رد صلاحیت شد!

[در دوران طاغوت] بانک ملی از میان قبول‌شدگان در دانشگاه تهران، همه ساله 200 نفر را به عنوان سهمیه انتخاب می‌کرد و در مرحله بعد از میان آنها هفت نفر را از طریق آزمون اختصاصی انتخاب و برای طی دوره بانکداری به کشور انگلستان اعزام می‌کرد. محمدجواد به عنوان نفر سوم سهمیه انتخابی جهت اعزام به انگلستان انتخاب شد. آخرین مرحله مصاحبه بود... مصاحبه‌کننده از او پرسید: اگر در خیابان‌ها و یا پارک‌های لندن با یک دختر خانم عریان رو به رو شوی و یا در یکی از محافل تهران با یک دختر خانم نیمه‌عریان رو‌به‌رو شوی چه عکس‌العملی از خود نشان می‌دهی؟ محمدجواد پاسخ داده بود: «در صورتی که با چنین وضعی رو به‌رو شوم، چون قادر نیستم مانع رواج منکرات شوم ابتدا سعی می‌کنم خودم را از مسیر دور کنم و به او نگاه نکنم‌ و بعد از خداوند درخواست می‌کنم مرا یاری دهد که بر نفس امّاره‌ام مسلط شوم و طلب توفیق می‌کنم که حتی در عالم تصوّر و رویا هم به او نیندیشم.»
 به این ترتیب محمدجواد در برابر نگاه تمسخر‌آمیز داوران، در گزینش بانک ملی مردود شناخته شد. زیر ورقه آزمون او این عبارت به چشم می‌خورد: «نامبرده به علت تعصّبات مذهبی صلاحیت اعزام به خارج از کشور را ندارد.
خاطره‌ای از شهید محمد‌جواد تندگویان، وزیر نفت کابینه شهید رجایی

منبع: کیهان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi