شناسه خبر : 77504
سه شنبه 18 شهريور 1399 , 11:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

صدا و سیما برای بازگشت به کار ایثارگران تعجیل کند

در صورتی که صداو سیما در مهلت یک هفته ای اقدام به بازگشت به‌کار ایثارگران نکند، مجلس با رسانه ملی برخورد قانونی می کند.

فاش نیوز - در صورتی که صداو سیما در مهلت یک هفته ای اقدام به بازگشت به‌کار ایثارگران نکند، مجلس با رسانه ملی برخورد قانونی می کند.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، بیژن نوباوه وطن نماینده ایثارگر مردم تهران، ری، شمیران، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ارسال نامه کمیسیون فرهنگی درخصوص پاسخگویی رسانه ملی به وضعیت ایثارگران در سازمان صدا و سیما و پایان مهلت یک هفته ای برای پاسخگویی در مورد عدم بازگشت به کار ایثارگران یادآور شد: با توجه به برخی نارضایتی های پیش آمده برای ایثارگران، اعضای کمیسیون فرهنگی متن نامه ای را تهیه و به مدیریت صدا و سیما ارسال کردند که مضمون آن مربوط به211 نفر از ایثارگرانی است که بر اساس قوانین ایثارگری می توانند پس از بازنشستگی برای مدت 5 سال بر سر کار حضور داشته باشند.

وی گفت: بیش از یک ماه از زمان ارسال این نامه به آقای عسکری رئیس سازمان صدا و سیما می گذرد اما هنوز پاسخی به ابهامات ما داده نشده است و اکر تا یک هفته دیگر به ما پاسخ قانع کننده ای داده نشود آن را عملیاتی و از طریق قانون پیگیری خواهیم کرد..

نماینده ایثارگر مجلس یازدهم در خصوص مباحث موجود در کمیسیون فرهنگی متذکر شد: مباحث مختلفی در کمیسیون فرهنگی وجود دارد اما مهم ترین آنها، طرح تعالی خانواده است که البته این طرح از قبل و در دوره دهم به مجلس ارائه شده بود و اشکالاتی داشت اما نزدیک دو ماه است که به طور جد از سوی اعضای کمیسیون پیگیری می شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران تاکید کرد: تاکنون بیش از 80 درصد طرح تعالی خانواده در کمیسیون فرهنگی مجلس مورد بررسی و تائید قرار گرفته است و حتی در این مورد ما نظر فقه های شورای نگهبان را دریافت می کنیم چرا که کارشناسان شورا در جلسات و مباحث ما حضور دارند تا در صورتی که طرح  به صحن ارائه شود مشکل قانونی و شرعی نداشته باشد..

در جلسات و مباحث ما حضور دارند تا در صورتی که طرح  به صحن ارائه شود مشکل قانونی و شرعی نداشته باشد.

نوباوه وطن در خصوص اصلاح قانون اداری صدا و سیما خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مباحث موجود در کمیسیون فرهنگی موضوع اصلاح قانون اداری سازمان صدا و سیما است که در حال حاضر مورد بحث و بررسی قرار دارد. چرا که بیش از 10 سال است که در مجلس خاک می خورد و هنوز به نتیجه نرسیده است و  این موضوع یکی از اولویت های کمیسیون فرهنگی است که ان‌شالله در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع فضای مجازی و مباحث پیرامون آن در کمیسیون فرهنگی متذکر شد: مطرح کردن شایعات فیلترینگ از سوی برخی نوعی رد گم کردن است و کسانی که این بحث ها را مطرح می کنند قصد و نیت خاصی از مطرح کردن آن دارند. چرا که امروز فضای مجازی جزو لاینفک جامعه در آمده است و ما نمی‌توانیم ققط موضوع فساد در آن را مد نظر قرار داشته باشیم. در حالی که فضای مجازی دارای بسیاری از مسائل ایجابی است و دارای مسائلی از قبیل دولت الکترونیک و حل مشکلات مردم دارد.

خبرنگار سابق صدا و سیما و نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما در فضای مجازی بدنبال خودکفایی هستیم و از امکانات خارجی هم در این راستا باید استفاده کنیم و با خارج ارتباط داشته باشیم. اینکه بحث های فیلترینگ از سوی برخی مطرح می شود در جهت گم کردن راه هستند تا اساس قضیه را زیر سوال ببرند . اصلا در بحث فضای مجازی اولویت ما (مجلس) این چیزها نیست و مشکل فیلترینگ نداریم. خیلی از آقایانی که می گویند فیلترینگ، خودشان عضو شبکه های پیام رسان خارجی هستند و به طور کلی مطرح کردن بحث فیلترینگ، یک بحث انحرافی در جامعه است.

نماینده چند دوره مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: ما در وهله اول باید پیام رسان های داخلی را تقویت کنیم و اگر درامدی حاصل شد آن را در این راه هزینه کنیم. چرا باید مثلا مطالب "ویکی پدیا" برای ما ملاک عمل باشد در حالی که خودمان می توانیم مرکزی برای این اطلاعات داشته باشیم و نگذاریم و یکی پدیا هر اطلاعات غلطی که می خواهد به مردم ما ارائه کند. بنابراین مجموعه این مسائل است که ما را بر آن داشته تا در مورد فضای مجازی یک کار اساسی انجام دهیم و ان‌شالله این اتفاق به‌زودی خواهد افتاد.

پایان

اینستاگرام
ما همه یه جورایی زار ممدیم ،
آقای قنبری وفا . فیلم تنگسیر رو دیدی؟ بهروز وثوقی ،،،
دیدی چطور کدخدا با دار و دسته اش پول زار ممدو بالا کشیده بودن . اونم اومده بود دست پاشون ماچ میکرد تا پولشو بدن اون زنشو ببره تهرون بیمارستان ....
دیدی کدخدا چطور رفتار میکرد ؟ دور وبرایشا و دیدی چطوری روشونو برمیگردوندن ؟
عاقبتم کاری کردن که برنو پا کوتاه رو برداشت دروشون کرد !
چند روز پیش دیدی رفته بودن خوزستان یکی داشت جلوشون از بد بختیاش ناله میکرد که چند ماهه حقوق نگرفته شهردار هفده تا خونه داره من گرفتار نون شبمم هستم ! دیدی وفا ...
آره دادا !!! همه ما یه جورایی زار ممدیم ....
احمد امیرآبادی فراهانی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با بیان این نکته که در برنامه هفتم می‌خواهیم موضوع ایثارگران را پر رونق ببینیم، اظهار داشت: بیش از ۶۰ درصد قوانین مربوط به ایثارگران اجرا ‎نمی‌شوند، لذا دنبال این هستیم به نوعی این قوانین را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های فراکسیون ایثارگران در مجلس اظهار داشت: در مجموعه فراکسیون ایثارگران مجلس پنج کمیته تشکیل دادیم. در یکی از کمیته‎ها بنا داریم قانون ایثارگران اصطلاح کنیم، برخی قوانین قدیمی هستند که باید به‌روزرسانی شوند و برخی دیگر نیز قابلیت اجرایی ندارند. موضوع قابل پیگیری بعدی بحث درصد جانبازی ایثارگران است، در طرح جدید بناست تا به رزمندگان درصدی بر اساس سابقه جبهه داده شود.

امیرآبادی افزود: موضوعات بعدی، اشتغال ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان و ارائه خدمات به جانبازان زیر ۲۵ درصد است، پیگیری معوقات خانواده شهدا و ایثارگران و مسکن آنان، وظیفه‌ای است که کمیته‌های خاص به دنبال پیگیری آن هستند.

امیرآبادی همچنین پیش از این گفته بود قوانین ناکارآمد باعث ایجاد این تصور در جامعه می‌شوند که همه منابع کشور متعلق به ایثارگران است؛ از این‌رو بنیاد شهید برای کمک به حل مشکلات ایثارگران نیاز به کمک مجلس و دولت دارد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi